
Είναι κάτι που σίγουρα έχεις ξανακούσει, ειδικά αν παρακολουθείς τα όσα συμβαίνουν στη σκηνή των ηλεκτρικών hypercars. Οι εξαιρετικά υψηλές αποδόσεις που αρκετά συχνά πλέον ξεπερνούν τους 1.000 ίππους, επιτυγχάνονται μέσω της τοποθέτησης τριών ή και τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων, από έναν σε κάθε τροχό.
Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν, το γεγονός ότι η τεχνολογία των κινητήρων εντός των τροχών (IWM) αναπτύσσεται. Που θα οδηγήσει όλο αυτό; Πιθανότατα σε ένα ακόμη άλμα στην απόδοση και τις επιδόσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, με ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά, να είναι τα σημαντικά αποθέματα ροπής.

Προβολείς στο νέο IWM "Pd18” Generation 5 της Protean Electric με έδρα τη Μ. Βρετανία.
Η Protean μόλις ολοκλήρωσε τις δοκιμές και εκτιμά ότι μπορεί να αποδώσει έως και 1.500 Nm ροπής τοποθετημένο σε τροχό 18 ιντσών. Για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, η Mercedes SL 65 Black Series αποδίδει συνολικά περίπου 1.000 Nm ροπής. Η Pd18 θα αποδίδει 1,5 φορά αυτή τη ροπή. Με μια διαφορά. Θα την αποδίδει ανά τροχό. Αφού πρώτα καθήσεις, κάνε την πράξη.

Για να πάρει αρχικά την έγκριση, η Protean έπρεπε να αποδείξει ότι το IWM της θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ανθεκτικότητας που αντιστοιχούν σε περίπου 15 χρόνια (ή 300.000 χιλιόμετρα) χρήσης. Αυτό περιελάμβανε απαιτητικές δοκιμές σε διάφορες καταστάσεις, όπως η διέλευση από δρόμο με λακκούβες.

Ο επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, Stephen Lambert, δήλωσε σχετικά: "Η ομάδα μας έχει επενδύσει σημαντικά στις διαδικασίες δοκιμών και επικύρωσης για να διασφαλίσει ότι το Gen 5 IWM, το οποίο εκτίθεται σε ισχυρούς κραδασμούς, δονήσεις, θερμικό κύκλο, άμμο, σκόνη, νερό και χημική μόλυνση, είναι σχεδιασμένο για να αντέξει, εξασφαλίζοντας ένα μέλλον με μηδενική κατανάλωση σε πολλά διαφορετικά είδη οχημάτων".
Δεν υπάρχει ακόμη καμία αναφορά για το πότε θα μπορούσαμε να δούμε το Pd18 να γίνεται μαζικό, αλλά με την έγκριση που έχει πλέον αποκτηθεί, λογικά θα πρέπει να αναμένουμε εξελίξεις μέσα στους επόμενους μήνες.