
Το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας (PIF) κατέχει σχεδόν το 60% της Lucid, στην οποία ανακοίνωσε πως θα επενδύσει επιπλέον 1,4 δισ. ευρώ.
Τα χρήματα αυτά, είναι ζωτικής σημασίας για τη χρηματοδότηση των κεφαλαιακών δαπανών και του κεφαλαίου κίνησης της αμερικανικής startup που όπως ισχύει με αρκετούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, δεν διανύει και τις καλύτερες μέρες της.
Η επένδυση, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω της θυγατρικής του PIF, Ayar Third Investment Company, αποτελείται από 700 εκατ. ευρώ μετατρέψιμων προνομιούχων μετοχών μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης και ένα μη εξασφαλισμένο δάνειο 700 εκατ. ευρώ.

Αυτή η τελευταία επένδυση έρχεται μόλις λίγους μήνες μετά από μια εισφορά μετρητών ύψους περίπου 900 εκατ. ευρώ από τους Σαουδάραβες, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι στιγμής, έχουν επενδύσει περίπου 7,5 δισ. ευρώ στην Lucid.
Αυτά τα πρόσθετα κεφάλαια έρχονται σε μια σημαντική χρονική στιγμή για τη Lucid, καθώς το Air, αν και αποτελεί ένα από τα καλύτερα πολυτελή sedan της αγοράς, παραμένει ένα premium μοντέλο που δεν μπορεί να φέρει μαζικές πωλήσεις.
Στηρίζει πολλά στο Gravity
Η Lucid ελπίζει ότι το επερχόμενο SUV Gravity, θα συμβάλει σε μια αύξηση των συνολικών πωλήσεων και αυτή τη στιγμή προετοιμάζει το εργοστάσιό της στην Αριζόνα, ώστε να ξεκινήσει την παραγωγή του νέου μοντέλου.

Ωστόσο, το πιο σημαντικό μοντέλο της Lucid αναμένεται να φτάσει στα τέλη του 2026. Αυτό το νέο όχημα θα είναι ένα μεσαίου μεγέθους SUV, με τιμή κάτω των 45.000 ευρώ και στόχο να ανταγωνιστεί τα Tesla Model Y, Cadillac Lyriq και Ford Mustang Mach-E. Το μοντέλο αυτό θα υποστηρίζεται από μια νέα πλατφόρμα μεσαίου μεγέθους, που θα μπορούσε να υποστηρίξει περισσότερα από ένα μοντέλα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lucid, Peter Rawlinson, επιβεβαίωσε ότι το νέο αυτό μοντέλο θα έχει μικρότερη μπαταρία από τα Air και Gravity, σημειώνοντας ότι ένας από τους κρίσιμους παράγοντες για την κατασκευή ενός φτηνότερου EV, θα είναι η χρήση μικρότερης μπαταρίας.
Σε αντίθεση με το Air και το Gravity, το τρίτο μοντέλο της Lucid δεν θα παράγεται στις ΗΠΑ. Θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της AMP-2 στη Σαουδική Αραβία, απ' όπου και θα εξάγεται διεθνώς.