Μεγάλο πρόστιμο της κυβέρνησης των ΗΠΑ στη General Motors

Η GM καλείται να καταβάλλει πρόστιμο που της όρισε η αμερικανική κυβέρνηση και αφορά σε περίπου 5,9 εκατ. οχήματα.

Στα μαλακά έπεσε η GM έπειτα από έρευνα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ για υπέρβαση των ορίων εκπομπών ρύπων σε οχήματα χρονολογίας 2012-2018.

Η σχετική έρευνα ήταν πολυετής και διαπίστωσε πως εκπομπές CO2 περίπου 5,9 εκατ. οχημάτων της GM που κυκλοφόρησαν εκείνη την περίοδο εξέπεμπαν κατά μέσο όρο άνω του 10% υψηλότερους ρύπους από το επιτρεπόμενο όριο.

Το πρόστιμο που ορίστηκε ήταν της τάξεως των 145,8 εκατ. δολ. (περίπου 133,8 εκατ. ευρώ) με την GM να παραιτείται από δικαιώματα εκπομπών CO2 για περίπου 50 εκατ. τόνους.

Νωρίτερα φέτος η GM αποκάλυψε ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με την συγκεκριμένη υπηρεσία και άλλες ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τις προσαρμογές των πιστώσεων, προσθέτοντας ότι μέχρι το 2023 το συνολικό κόστος της που δαπανήθηκε σε σχέση με το ζήτημα ήταν 450 εκατ. δολάρια (413 εκατ. ευρώ) που αντιπροσωπεύει την "τρέχουσα καλύτερη εκτίμηση της πιθανής ζημίας".

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η GM δήλωσε ότι σε κάθε περίπτωση "τήρησε όλους τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς κατά την πιστοποίηση και τις δοκιμές των επίμαχων οχημάτων". Διάφορες οργανώσεις που υποστηρίζουν το περιβάλλον άσκησαν κριτική στην αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ αμέσως μετά την ανακοίνωση.

"Η παραδοχή της GM ότι εξαπάτησε τους ομοσπονδιακούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων δείχνει γιατί δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την προστασία του αέρα και της υγείας μας και γιατί χρειαζόμαστε ισχυρούς κανόνες κατά της ρύπανσης", δήλωσε ο Νταν Μπέκερ, διευθυντής της εκστρατείας του Κέντρου για τη Βιολογική Ποικιλομορφία.

Το μυώδες SUV Cadillac Escalade του 2015

Η EPA δεν ζητά ανάκληση των οχημάτων της GM που παρήγαγαν υπερβολικές εκπομπές."Τα πρότυπα οχημάτων της EPA εξαρτώνται από την ισχυρή εποπτεία προκειμένου να αποφέρουν οφέλη για τη δημόσια υγεία στον πραγματικό κόσμο", ανέφερε σε δήλωσή του ο διοικητής της υπηρεσίας, Michael Regan. "Η έρευνά μας πέτυχε τη λογοδοσία και υποστηρίζει ένα σημαντικό πρόγραμμα που μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και προστατεύει τις κοινότητες σε όλη τη χώρα".

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η υπόθεση της GM δεν είναι αντίστοιχη με εκείνη του σκανδάλου dieselgate της Volkswagen το 2015 καθώς δεν έχει χρησιμοποιηθεί σκόπιμα κάποια συσκευή που μειώνει τους ρύπους κατά τις δοκιμές πιστοποίησης.

H GM είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων των ΗΠΑ με 93.283 εργαζομένους σε 156 μονάδες παραγωγής και κέντρα εξέλιξης στην αμερικανική επικράτεια. Το δε δίκτυο διανομής και πώλησης οχημάτων των brands Chevrolet, Buick, Cadillac και GMC που έχει υπό τη σκέπη της ανέρχεται σε 4.014 σημεία.