
Το εμπορικό λανσάρισμα του SUV συμπαγών διαστάσεων της Volvo, EX30, έχει δύο εντελώς διαφορετικές όψεις. Από τη μία πλευρά, η αποδοχή του στις αγορές που διατίθεται δείχνει να είναι ιδιαίτερα θερμή, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αύξηση των πωλήσεων της Volvo. Από την άλλη πλευρά, προβλήματα στο λογισμικό του σουηδικού μοντέλου, δείχνουν να πλήττουν την εικόνα του.
Η πιο πρόσφατη περίπτωση, αφορά την αγορά της Μ. Βρετανίας, όπου τα προβλήματα που επισημαίνονται, φέρονται να κυμαίνονται από μη λειτουργικά συστήματα infotainment, μέχρι οχήματα που δεν φορτίζουν και συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιούνται τυχαία. Τέτοια περιστατικά έχουν επισημανθεί από ιδιοκτήτες του μοντέλου, με ορισμένους από τους οποίους να έχουν ζητήσει (και λάβει) πλήρεις επιστροφές χρημάτων.

Η Volvo Μ. Βρετανίας υποστηρίζει ότι μόνο ένας μικρός αριθμός πελατών του EX30 επέστρεψε τα αυτοκίνητά του με αίτημα επιστροφής χρημάτων και ότι το μοντέλο συνέχισε να αποδεικνύεται δημοφιλές, με 4.500 αυτοκίνητα να έχουν ήδη παραδοθεί.
Τα πάντα ρυθμίζονται από την κεντρική οθόνη
Το πλήθος των προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων των κουμπιών στο τιμόνι που δεν ανταποκρίνονται, των δυσλειτουργιών των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και των αυτοκινήτων που επανέρχονται αυτοβούλως στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, δείχνουν όλα να οφείλονται στην απόλυτη εξάρτηση του EX30 από το λογισμικό. Τα πάντα, από τους προβολείς, τους καθρέφτες και τις ρυθμίσεις του κλιματισμού, είναι προσβάσιμα αποκλειστικά μέσω της κεντρικής οθόνης αφής του αυτοκινήτου.
Τα μόνα φυσικά χειριστήρια που παραμένουν, είναι οι κλειδαριές των θυρών, οι διακόπτες των παραθύρων και οι διακόπτες στην κολόνα του τιμονιού, οι οποίοι, εκτός από τον έλεγχο των υαλοκαθαριστήρων και των φλας, φιλοξενούν και τον επιλογέα ταχυτήτων.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το EX30 βρίσκεται στην επικαιρότητα εξαιτίας προβλημάτων στο λογισμικό. Πριν από την κυκλοφορία του τον περασμένο Φεβρουάριο, η Volvo καθυστέρησε τη διάθεση αρκετών ΕΧ30, προκειμένου να πραγματοποιήσει ενημερώσεις λογισμικού για την "επίλυση σφαλμάτων" στα συστήματα του αυτοκινήτου.
Θετική η εικόνα για το ΕΧ30
Είναι σαφές πως οι περισσότερες κριτικές υπήρξαν θετικές για το EX30, και η Volvo έχει βάσιμους λόγους να ελπίζει ότι αυτές οι δυσλειτουργίες του λογισμικού θα διορθωθούν σύντομα. Αυτό είναι κάτι που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία δεδομένου ότι το μοντέλο πρόκειται να λανσαριστεί στις ΗΠΑ στις αρχές του επόμενου έτους.
Αξίζει να σημειωθεί πως το μικρό ηλεκτρικό crossover της Volvo, επρόκειτο να λανσαριστεί στις ΗΠΑ μέσα στο 2024, αλλά η κυκλοφορία του αναβλήθηκε μέχρι το 2025 λόγω επιβολής νέων δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η Volvo αποφάσισε να μεταθέσει το λανσάρισμα του μοντέλου, μέχρι να μεταφερθεί η παραγωγή του EX30 στο Βέλγιο.