Πόσο επικίνδυνα είναι την νύχτα τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας

Τι δείχνει πρόσφατη μελέτη για το πώς αντιδρούν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στο σκοτάδι και τι κάνουν καλύτερα οι άνθρωποι.

Tesla FSD Beta αυτόνομη οδήγηση

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού με μερική αυτόνομη λειτουργία μπορούν να συμβάλλουν στην αποφυγή ατυχημάτων, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμα για ευρεία χρήση.

Μια πρόσφατη μελέτη που εξετάζει πάνω από 37.000 τροχαία ατυχήματα έδειξε ότι οι άνθρωποι έχουν μικρότερη πιθανότητα να προκαλέσουν ατυχήματα σε στροφές ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού σε σύγκριση με την αυτόνομη τεχνολογία. Οι διαφορές στα ποσοστά είναι σημαντικές.

Tesla FSD Beta αυτόνομη οδήγηση

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Nature Communications, έδειξε ότι τα μερικώς αυτόνομα οχήματα έχουν πενταπλάσιες συγκρούσεις κατά την ανατολή και τη δύση του ηλίου. Σε στροφές, τα αυτοματοποιημένα οχήματα συγκρούονται δύο φορές περισσότερο σε σχέση με τα ανθρώπινα. Τα δεδομένα προέρχονται από περίπου 35.000 ατυχήματα με ανθρώπους οδηγούς και 2.100 ατυχήματα με αυτοματοποιημένα συστήματα.

Διαβάστε Επίσης

Σε καταστάσεις χαμηλού φωτισμού, η μελέτη τονίζει τα όρια των καμερών και των αισθητήρων, καθώς και την αδυναμία προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες φωτισμού. Για παράδειγμα, οι σκιές του πρωινού ή του απογεύματος μπορεί να θεωρηθούν εσφαλμένα ως αντικείμενα.

Η συνεχής αλλαγή του φωτισμού μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, προκαλώντας σύγχυση στα συστήματα. Επιπλέον, τα αντικείμενα στις σκιές μπορεί να μην ανιχνεύονται καθόλου. Αυτό επιβεβαιώνεται από δοκιμές που δείχνουν ότι τα αυτοματοποιημένα οχήματα φρενάρουν καθυστερημένα ή δεν σταματούν καθόλου μπροστά σε προσομοιωμένους πεζούς ή ζώα.

αυτόνομη οδήγηση

Όσον αφορά τις στροφές, η μελέτη αναφέρει ότι η επίγνωση της κατάστασης είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τα τρέχοντα αυτοματοποιημένα συστήματα. Οι αισθητήρες και οι κάμερες μπορεί να μην ανιχνεύουν όλα τα εμπόδια σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις. Τα τρέχοντα συστήματα συνήθως "βλέπουν" την περιοχή κοντά στο όχημα, ενώ ένας ανθρώπινος οδηγός μπορεί να αντιληφθεί επικίνδυνες συνθήκες από απόσταση και να λάβει προληπτικά μέτρα, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν τα αυτοματοποιημένα οχήματα.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι πριν από μια σύγκρουση, τα περισσότερα αυτοματοποιημένα οχήματα κινούνταν ευθεία και με σταθερή ταχύτητα πριν από την εφαρμογή έκτακτων μέτρων. Αντίθετα, τα οχήματα που οδηγούνταν από ανθρώπους επιβράδυναν και άλλαζαν λωρίδες πιο συχνά πριν από την πρόσκρουση.

Αυτόνομη οδήγηση

Η μελέτη εξετάζει πολλές μεταβλητές για να καταλήξει σε αυτά τα συμπεράσματα, αλλά το βασικό μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως είναι τώρα, αποτελούν απλά βοηθήματα. Η αυτόνομη μετακίνηση λειτουργεί καλά σε ευθεία πορεία, αλλά απαιτούνται περισσότερα δεδομένα και μελέτες πριν η πλήρης αυτονομία (Επίπεδο 4) γίνει εφικτή.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network