Γιατί πετρελαϊκή κολοσσός μπαίνει στην κοινοπραξία Renault-Geely

Μεγάλος όμιλος πετρελαιοειδών ενδιαφέρεται να αποκτήσει μερίδιο 10% της κοινοπραξίας Horse powertrain που απαρτίζεται από τη Renault και την κινεζική Zhejiang Geely Holding. Και δεν το κάνει τυχαία.

Aramco

Η Horse Powertrain είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της Geely με αντικείμενο της εξέλιξη και κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης. Στο σχήμα αυτό θέλει να μπει και η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία του κόσμου, η Saudi Aramco όπου ενδιαφέρεται για ένα μερίδιο της τάξεως του 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της κοινοπραξίας. Με αυτή την εξέλιξη, η κάθε μια εκ των Renault και Geely θα διατηρήσουν μερίδιο περίπου 45%.

Οι εταιρείες ανακοίνωσαν πέρυσι σχέδια για την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης μέσω μιας κοινής επιχείρησης.

Ο πετρελαϊκός όμιλος της Σαουδικής Αραβίας υπέγραψε επιστολή προθέσεων τον Μάρτιο του 2023 με σκοπό να γίνει ενδεχομένως μέτοχος μειοψηφίας στην κοινοπραξία, η οποία ιδρύθηκε επίσημα πέρυσι στις 31 Μαΐου. σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές της αγοράς, το τίμημα για το 10% των μετοχών της κοινοπραξία θα είναι περίπου 7,4 δισ. ευρώ.

Horse Powertrain

Εν τω μεταξύ, η κρατική Saudi Aramco πούλησε νωρίτερα αυτό τον μήνα, μετοχές που συγκέντρωσαν 10,47 δισ. ευρώ, προκειμένου να βοηθήσει τα φιλόδοξα σχέδια του πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν για την αναμόρφωση της οικονομίας με επενδύσεις μεταξύ άλλων στον αθλητισμό, την τεχνητή νοημοσύνη, τον τουρισμό και το έργο της ερήμου Neom.

Η Horse Powertrain στοχεύει στη λειτουργία 17 εργοστασίων με συνολικά 19.000 εργαζόμενους, καθώς και τη δυνατότητα να προμηθεύει ετησίως περισσότερους από 5 εκατομμύρια μοτέρ εσωτερικής καύσης, υβριδικούς και plug-in υβριδικούς κινητήρες. Μάλιστα, προσφάτως υπέγραψε τις πρώτες συμφωνίες για παραγγελίες με κατασκευαστές οχημάτων εκτός της συμμαχίας Renault-Nissan και Geely.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network