
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις ξεκίνησε τον εμπορικό πόλεμο εναντίον της Κίνας, αλλά ακόμη δεν είναι σαφές αν αυτό είναι κάτι που θα εξελιχθεί ακριβώς υπέρ της Ευρώπης.
Σύμφωνα με έκθεση του Reuters, η BMW, πρόκειται να είναι μία από τις μάρκες που θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς της ΕΕ κατά της Κίνας.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η BMW συνεργάζεται με κινεζικές εταιρείες και παράγει ορισμένα μοντέλα της που πωλούνται και στην Ευρώπη, επί κινεζικού εδάφους.

Η Mini φαίνεται να είναι εκείνη που δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς το νέο ηλεκτρικό Mini Cooper SE που παράγεται από την Great Wall Motors, βρίσκεται πλέον αντιμέτωπο με το νέο δασμό 38,1%. Αυτό έρχεται να προστεθεί στον εισαγωγικό δασμό 10% που ήδη επιβάλλει η ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα με προέλευση την Κίνα. Με αυτό το δεδομένο, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί ο CEO της BMW, Oliver Zipse, χαρακτήρισε την περασμένη εβδομάδα τους δασμούς ως "λάθος δρόμο".
Δεν επηρεάζονται όλα τα μοντέλα
Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται να επηρεαστούν όλα τα οχήματα της BMW που εισάγονται από την Κίνα από τον δασμό του 38,1%. Η BMW χρησιμοποιεί διάφορες κοινοπραξίες για την παραγωγή οχημάτων στην αγορά της Κίνας.
Η BMW iX3 και η BMW i3 sedan (μια ηλεκτρική έκδοση της Σειράς 3) που διατίθεται μόνο στην Κίνα, είναι δύο μοντέλα που κατασκευάζονται στη Shenyang από την εταιρεία Brilliance. Το iX3 εξάγεται στην Ευρώπη και όχι μόνο, από το εργοστάσιο της Shenyang.
Η κοινοπραξία BMW-Brilliance, καθώς και η τελευταία συνεργασία με την Great Wall Motors, υπόκεινται σε διαφορετικούς δασμολογικούς συντελεστές. Επειδή η Brilliance συμμετείχε στην έρευνα της ΕΕ, θα υπόκειται σε χαμηλότερο συντελεστή κάπου μεταξύ 17,4 και 21%. Η Great Wall Motors που δεν έκανε το ίδιο, υπόκειται στον μέγιστο δασμό 38,1%.
Αυτά δεν είναι καλά νέα για το Mini Cooper SE, ή το πεντάθυρο Aceman, το οποίο επίσης θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο της κοινοπραξίας στην Κίνα. Η παραγωγή στη Μ. Βρετανία για κανένα από τα δύο δεν αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το 2026.
Αυτός ο δασμός 38,1% θα μπορούσε να προσθέσει περισσότερα από 13.000 ευρώ στην τιμή του νέου Mini, καθιστώντας το εξαιρετικά μη ανταγωνιστικό, σε σημείο πρακτικά να το τοποθετεί εκτός αγοράς.