
Το κόστος ιδιοκτησίας και χρήσης ενός αυτοκινήτου υπερβαίνει κατά πολύ το κεφάλαιο που έχει δαπανηθεί για την αγορά του. Αυτή είναι μια επιβεβαιωμένη συνθήκη που ισχύει για οποιονδήποτε κατασκευή. Ωστόσο, τα δεδομένα αλλάζουν όταν αναφερόμαστε σε ηλεκτρικά οχήματα όπου το κόστος συντήρησης είναι πολύ χαμηλότερο από εκείνο ενός οχήματος με συμβατική τεχνολογία.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και πώς διαφέρει ανάλογα με τον κάθε κατασκευαστή, ο ανεξάρτητος και μη κερδοσκοπικός οργανισμός Consumer Reports πραγματοποίησε πρόσφατα μια έρευνα στα μέλη του με στόχο την συνολική δαπάνη για συντήρηση των αυτοκινήτων τους στην διάρκεια ενός έτους.
Σε αυτή την έρευνα δεν συμπεριελήφθηκε το κόστος που σχετίζεται με μη προγραμματισμένες εργασίες όπως επισκευή μετά από ατύχημα.

Τα στοιχεία για σύγκριση από τα πιο καινούργια αυτοκίνητα είναι πιο περίπλοκη καθώς πολλές εταιρείες, όπως η BMW και η Toyota, προσφέρουν δωρεάν περιόδους συντήρησης στα καινούργια οχήματα. Και συνήθως, τα αυτοκίνητα χρειάζονται πολύ λίγες εργασίες τα πρώτα δύο χρόνια πέρα από την αλλαγή λαδιών και την αλλαγή ελαστικών.
Σχεδόν όλες οι εγγυήσεις για τα καινούργια αυτοκίνητα διαρκούν τουλάχιστον τρία χρόνια και οι επισκευές, εάν χρειαστούν, καλύπτονται. Η ανάλυση δείχνει ότι το κόστος μπορεί να εκτοξευθεί στα ύψη όταν τελειώσουν οι περίοδοι εγγύησης και δωρεάν συντήρησης.
"Οι διαφορές στο κόστος συντήρησης μεταξύ διαφορετικών μοντέλων μπορεί να εκτοξευθεί και σε αρκετές χιλιάδες ευρώ σε διάστημα 10 ετών" ανέφερε μεταξύ άλλων ο Steven Elek, επικεφαλής του προγράμματος Consumer Reports για την ανάλυση των πρόσφατων δεδομένων από την έρευνα αγοράς στα αυτοκίνητα.
Η ανάλυση των δεδομένων έχει δύο κατηγορίες. Η πρώτη αφορά το κόστος συντήρησης σε αυτοκίνητα κυκλοφορίας από ένα έως 6 έτη και το δεύτερο από έξι έτη έως δέκα. Ένα πρώτο συμπέρασμα είναι πως η Tesla είχε το χαμηλότερο κόστος συντήρησης.

Βεβαίως όλοι γνωρίζουν πως τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν απαιτούν υψηλές δαπάνες σε σέρβις. Στο αντίθετο άκρο της κατάταξης, βρέθηκαν ρκετές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως Audi, BMW, Mercedes και Porsche.
Για παράδειγμα σε βάθος 10ετίας ένα μοντέλο της Mercedes έχει υπερδιπλάσιο κόστος συντήρησης και επισκευής από το κόστος ενός μοντέλου της Linkoln. Γενικώς, τα μοντέλα εταιρειών made in USA είναι πιο φθηνά από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά ή ασιατικά.
Παρακάτω παρουσιάζουμε το σωρευτικό κόστος για τα έτη ένα έως πέντε, τα έτη έξι έως 10 και το συνολικό κόστος για 10 χρόνια χρήσης. Οι μάρκες κατατάσσονται με βάση το συνολικό κόστος σε διάρκεια 10 ετών.
