Το νέο Honda CR-V θα είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην Αμερική. Η εταιρεία παρουσίασε τη νέα έκδοση eFCEV του CR-V με αυτή την τεχνολογία που σύμφωνα με την EPA επιτυγχάνει αυτονομία 270 μιλίων (435 χλμ.) προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα φόρτισης από την πρίζα (plug-in).
Με αυτό τον τρόπο, η συγκεκριμένη έκδοση του CR-V μπορεί να κινηθεί μόνο με ενέργεια από τις μπαταρίες για έως και 46 χλμ. μέσα στην πόλη ενώ για μεγαλύτερες αποστάσεις ή για ταξίδια μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο.
Η ενασχόληση της Honda με οχήματα που φέρουν τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ξεκίνησε με την παρουσίαση του μοντέλου FCX τον Δεκέμβριο του 2002.
Ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) με μηδενικές εκπομπές διεθνώς που έλαβε πιστοποίηση για καθημερινή χρήση τόσο από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) όσο και από την Επιτροπή Αέριων Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB), καθώς και το πρώτο όχημα FCEV που μισθώθηκε σε μεμονωμένους πελάτες.
Το νέο CR-V eFCEV κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στο Marysville του Οχάιο και είναι το μοναδικό ηλεκτρικό επιβατικό όχημα με κυψέλες καυσίμου που κατασκευάζεται στην Αμερική. Το σύστημα κυψελών υδρογόνου που διαθέτει είναι καινούργιο (2ης γενιάς) και σε σύγκριση με το παλαιότερο σύστημα προσφέρει βελτιωμένη ανθεκτικότητα, υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερο κόστος.
Ειδικότερα, η μείωση του κόστους επιτεύχθηκε χάρη στην υιοθέτηση καινοτόμων υλικών για τα ηλεκτρόδια, στην εξέλιξη μιας νέας δομής στεγανοποίησης της κυψέλης, στα λιγότερα μέρη για την κατασκευή του συστήματος και στη βελτίωση της παραγωγικότητας.
Η νέα έκδοση του CR-V με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου διαθέτει έναν κινητήρα μπροστά με ισχύ 174 ίππων. Οι τεχνικοί της Honda βελτιστοποίησαν τη δομή και την ανάρτηση του CR-V eFCEV, ώστε να προσφέρουν την ίδια σπορ οδηγική εμπειρία με τις υπόλοιπες εκδόσεις CR-V.
Σε σύγκριση με τα συμβατικά και υβριδικά CR-V, η ακαμψία έχει βελτιωθεί περαιτέρω ενώ οι αναρτήσεις έχουν πλήρως αναβαθμιστεί με ειδικά ελατήρια και ενισχυμένα αμορτισέρ καθώς οι δεξαμενές που φιλοξενούν το υδρογόνο προσθέτουν βάρος.
Η εταιρεία προβλέπει αρχικά πωλήσεις 2.000 μονάδων ετησίως για το CR-V eFCEV με σταδιακή διεύρυνση τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, σχεδιάζει την εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας και σε ένα φορτηγό βαρέως τύπου που αναπτύσσεται από κοινού με την Isuzu Motors Limited.