
Δεν είναι καθόλου σύνηθες ένα πρακτορείο ειδήσεων και μία φίρμα αυτοκίνητων να ξεκινούν πόλεμο. Έχει ξανασυμβεί μεν αλλά σε κάθε περίπτωση είναι σπάνιο. Οι δύο μαχόμενες πλευρές είναι το Reuters και η Tesla και η μεγάλη μάχη -γιατί μέχρι τώρα η Tesla δεν απαντούσε- ξεκίνησε μετά από ένα άρθρο του γνωστού πρακτορείου με τίτλο: "Η Tesla κατηγορούσε τους οδηγούς για αστοχίες εξαρτημάτων που γνώριζε για καιρό ότι ήταν ελαττωματικά".
Το πρωτοφανές σε αυτήν την περίπτωση ήταν ότι η Tesla για πρώτη φορά απάντησε σε δημοσίευμα -και το έκανε φυσικά μέσω του X (πρώην Twitter), της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στον Musk.
Η αλήθεια είναι ότι η Tesla δέχεται διαρκώς επιθέσεις από άτομα αλλά και δημοσιογραφικούς οργανισμούς με τόσο μαζικό και κατευθυνόμενο τρόπο που προκαλεί υποψίες. Εδώ θα βρείτε μια μίνι ανάλυση του topgeargreece.gr για τους λόγους -και δεν είναι μόνο αυτοί. Π.χ. δεν έχουμε ασχοληθεί καθόλου με το θέμα του σορταρίσματος των μετοχών της Tesla, που σύμφωνα με γνώστες του θέματος δεν είναι διόλου αμελητέο.
Παραθέτουμε ένα απόσμασμα από το άρθρο του Reuters και πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το δημοσίευμα σε περίπτωση που θέλετε να έχετε μια πλήρη εικόνα. Όπως παρατήρησαν αρκετοί fans της Tesla το συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι μόνο ελεύθερο (χωρίς συνδρομή) αλλά δεν το "κόβουν" ούτε διαφημίσεις, ούτε cookies. Μετά το απόσμασμα του Reuters ακολουθεί η απάντηση της Tesla.
Πώς ξεκινά το άρθρο του Reuters
Ο Shreyansh Jain ήταν ενθουσιασμένος τον Μάρτιο όταν πήρε το πρώτο του ηλεκτρικό όχημα, ένα ολοκαίνουργιο Tesla Model Y του 2023.
"Ήμασταν ενθουσιασμένοι!" δήλωσε ο Jain, μηχανικός ηλεκτρονικών στο Cambridge της Αγγλίας.
Όλα άλλαξαν μια μέρα αργότερα, με 115 μίλια στο οδόμετρο, δήλωσε ο Jain στο Reuters. Καθώς οδηγούσε με τη σύζυγό του και την τρίχρονη κόρη του, έχασε ξαφνικά τον έλεγχο του τιμονιού καθώς έκανε μια αργή στροφή στη γειτονιά τους. Η μπροστινή δεξιά ανάρτηση του οχήματος είχε καταρρεύσει και τμήματα του αυτοκινήτου γρατζούνισαν δυνατά το δρόμο καθώς σταμάτησε.
"Είχαν μείνει αποσβολωμένες", δήλωσε ο Jain για τη σύζυγο και την κόρη του. "Αν βρισκόμασταν σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 70 μιλίων την ώρα (σ.σ. 112 km/h) και συνέβαινε αυτό, θα ήταν καταστροφικό".
Η πολύπλοκη επισκευή απαιτούσε σχεδόν 40 ώρες εργασίας για την ανακατασκευή της ανάρτησης και την αντικατάσταση της κολόνας του τιμονιού, μεταξύ άλλων διορθώσεων, σύμφωνα με μια λεπτομερή εκτίμηση της επισκευής. Το κόστος: πάνω από 14.000 δολάρια.
Η Tesla αρνήθηκε να καλύψει τις επισκευές, κατηγορώντας για το ατύχημα "προηγούμενη" βλάβη της ανάρτησης.
Ο Jain είναι ένας από τους δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Tesla που έχουν βιώσει πρόωρη αποτυχία εξαρτημάτων ανάρτησης ή τιμονιού, σύμφωνα με την εξέταση από το Reuters χιλιάδων εγγράφων της Tesla. Οι χρόνιες βλάβες, πολλές από αυτές σε σχετικά νέα οχήματα, χρονολογούνται τουλάχιστον επτά χρόνια πριν και εκτείνονται σε όλη τη γκάμα μοντέλων της Tesla και σε όλο τον κόσμο, από την Κίνα έως τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σύμφωνα με τα αρχεία και τις συνεντεύξεις με περισσότερους από 20 πελάτες και εννέα πρώην διευθυντές ή τεχνικούς σέρβις της Tesla.
Η απάντηση της Tesla
"Το Reuters δημοσίευσε ένα άρθρο που ξεκινά με έναν εξαιρετικά παραπλανητικό τίτλο και είναι γεμάτο με ελλιπείς και αποδεδειγμένα ανακριβείς πληροφορίες.
Αυτό το τελευταίο κομμάτι υποδηλώνει αόριστα και ανούσια ότι υπάρχουν χιλιάδες και χιλιάδες δυσαρεστημένοι πελάτες της Tesla. Είναι ανόητο επειδή είναι μη πραγματικό - η πραγματικότητα είναι ότι η διατήρηση των πελατών της Tesla είναι από τις καλύτερες και υψηλότερες στον κλάδο.
Παραπλανητικός τίτλος:
"Η Tesla κατηγόρησε τους οδηγούς για αστοχίες εξαρτημάτων που γνώριζε από καιρό ότι ήταν ελαττωματικά".
Πραγματικότητα (κρυμμένη στο άρθρο):
Η Tesla πλήρωσε τις περισσότερες από τις 120.000 επισκευές οχημάτων στο πλαίσιο της εγγύησης.
Κατασκευασμένη ιστορία:
Η φωτογραφία του πελάτη δεν απεικονίζει ένα αποτυχημένο εξάρτημα, αλλά αντίθετα ένα εξάρτημα μετά τη σύγκρουση που υπέστη ζημιά κατά τη διάρκεια της μείωσης των δυσμενών συνεπειών μιας σύγκρουσης. Ο πελάτης ενημερώθηκε ότι η Tesla μπόρεσε να εξετάσει την τηλεμετρία και κατάλαβε ότι υπήρξε σύγκρουση που είχε ως αποτέλεσμα η εν λόγω επισκευή να μην καλύπτεται από την εγγύηση.
Οι περισσότερες, αν όχι όλες, οι εγγυήσεις των κατασκευαστών αποκλείουν τις ζημίες που προκαλούνται από σύγκρουση, διότι αυτό είναι το νόημα της ασφαλιστικής κάλυψης.
Διευκρίνηση
Η Tesla διαθέτει το πιο προηγμένο σύστημα τηλεμετρίας οχημάτων που μπορεί να εντοπίσει τα αναδυόμενα προβλήματα, να καθορίσει το εύρος και να επιτρέψει ταχύτερες βελτιώσεις οχημάτων και υπηρεσιών από ό,τι έχει παρατηρηθεί ποτέ στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αναλαμβάνουμε δράση αμέσως μόλις εντοπίσουμε ένα πρόβλημα, κάτι που θα πρέπει να γιορτάζεται ως το καλύτερο στην κατηγορία μας και συχνά αναφέρεται από τις ρυθμιστικές μας αρχές ως σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας.
Ψευδής κατηγορία:
Ο συγγραφέας συγχέει ένα ζήτημα που σχετίζεται με τον θόρυβο (που δεν αφορά την ασφάλεια) με μια σειρά άσχετων και ασύνδετων ενεργειών εξυπηρέτησης. Σε αντίθεση με τις δηλώσεις του άρθρου που βασίζονται σε λανθασμένα δεδομένα, η Tesla είναι ειλικρινής και διαφανής με τις ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας μας σε όλο τον κόσμο και οποιοσδήποτε ισχυρισμός περί του αντιθέτου είναι απλά λανθασμένος.
Αρχές εξυπηρέτησης της Tesla:
a. Οι τεχνικοί και οι σύμβουλοί μας στο σέρβις διαγιγνώσκουν, συντηρούν και επισκευάζουν αποτελεσματικά τα αυτοκίνητα των πελατών μας και δεν έχουν κίνητρο να επωφελούνται από τις ανάγκες επισκευής των πελατών.
b. Η Tesla παρέχει στους υπαλλήλους του σέρβις μας εξαιρετικά πακέτα αμοιβών και παροχών. Δεν εργάζονται με προμήθεια όπως σε άλλους αντιπροσώπους, οι οποίοι έχουν κίνητρο να κάνουν upsell ή να υπερτιμολογούν τους πελάτες τους.
c. Η καλύτερη εξυπηρέτηση είναι η μη εξυπηρέτηση. Όταν πρέπει να γίνει σέρβις, επιδιορθώνουμε το 90%+ των προβλημάτων χωρίς καν να χρειάζεται η παρουσία του πελάτη - είτε μέσω over-the-air ενημερώσεων είτε με κινητό σέρβις στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας του πελάτη.
Για να δείτε την προσέγγιση της Tesla στην πράξη, μπορεί κανείς να ανατρέξει σε αυτή τη μελέτη συντήρησης από τις αρχές του τρέχοντος έτους: "Η Tesla ονομάστηκε η φθηνότερη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων για συντήρηση...".
Αυτή η προσέγγιση της δημοσιογραφίας με cherry-picking τεχνικές έχει ως αποτέλεσμα να χάνεται η αλήθεια, κάτι που αποτελεί μοτίβο σε πολλά από τα αρνητικά άρθρα για την Tesla.
Χρησιμοποιώντας τη μονόπλευρη εκδοχή των γεγονότων ενός πελάτη ως την καθολική εμπειρία όλων των πελατών, διαμορφώνεται μια ψευδής και παραπλανητική εικόνα της Tesla. Στην πραγματικότητα, για κάθε αναστατωμένο πελάτη, υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι που είναι ενθουσιασμένοι με το Tesla τους και πρόθυμοι να επαναλάβουν την επιχείρησή τους. Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα όσον αφορά τις επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και την ικανοποίηση των πελατών.
Προσπαθούμε να κάνουμε κάθε πελάτη ισόβιο μέλος της οικογένειας Tesla.
Ενώ άλλοι μπορεί να έχουν τις δικές τους ατζέντες, οι αρχές μας είναι οι ίδιες από την αρχή: να κατασκευάσουμε τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο, τα οποία είναι πιο εύκολα στη συντήρηση, επιταχύνοντας παράλληλα τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια".
Reuters published an article that leads with a wildly misleading headline and is riddled with incomplete and demonstrably incorrect information.
— Tesla (@Tesla) December 27, 2023
This latest piece vaguely and nonsensically suggests there are thousands upon thousands of disgruntled Tesla customers. It’s…