Ο Pininfarina σχεδίασε ένα όχημα συντήρησης παγοδρόμιων

Ο οίκος Pininfarina συνεργάζεται με την Zamboni, εταιρεία που κατασκευάζει οχήματα συντήρησης παγοδρόμιων και δίνει άλλη διάσταση στο χόκεϊ επί πάγου

Ο οίκος Pininfarina έχει σχεδιάσει ορισμένα από αυτά τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα και αυτό το διαχρονικό αριστούργημα της αυτοκίνησης. Στην εποχή μας λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικά hypercar όπως το Battista, αλλά τα όρια της σχεδιαστικής τέχνης και της δημιουργίας είναι πολύ ελαστικά και δυσδιάκριτα. 

Έτσι λοιπόν η τελευταία δημιουργία του οίκου Pininfarina είναι μάλλον η πιο απροσδόκητη από όλες μέχρι τώρα. 

Καλωσορίστε το Zamboni ZX5, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του αυτή την εβδομάδα στην εμπορική έκθεση FSB 2023 στην Κολωνία της Γερμανίας. Μια έκθεση αθλητικών ειδών γιατί το Zamboni ZX5 είναι μια μηχανή συντήρησης παγοδρόμιων. Στα γήπεδα δηλαδή που διεξάγονται αγώνες χόκεϊ επί πάγου ή gala πατινάζ. 

Αυτο είναι το πρώτο μοντέλο Zamboni που προέρχεται από την σχεδιαστική πένα ενός τρίτου σχεδιαστικού οίκου, κάτι που είναι πολύ ωραίο και πολύ ταιριαστό στην εποχή μας.

"Είναι τιμή μας να συνεργαζόμαστε με τη Zamboni, μια οικογενειακή μάρκα με ισχυρή κληρονομιά που εστιάζει στην αδιάκοπη καινοτομία και έχει γίνει συνώνυμο της δικής της κατηγορίας προϊόντων", δήλωσε ο Paolo Trevisan, αντιπρόεδρος σχεδιασμού της Pininfarina of America. "Το κοινό μας όραμα οδήγησε στη γέννηση του ZX5, μια καθαρή αναπαράσταση του DNA της Zamboni στο μέλλον χάρη σε αυτόν τον καινοτόμο και διαισθητικό σχεδιασμό".

Οι πρώτες εκδόσεις του ZX5 θα τροφοδοτούνται από διπλούς ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες μπορούν να φορτιστούν με ρεύμα είτε 110V, είτε 220V. Αυτό είναι μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τα υπάρχοντα σήμερα αντίστοιχα μηχανήματα συντήρησης που καίνε αέριο προπανίου.  

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες του Zamboni ZX5 παράγουν 27 ίππους ο καθένας, για συνολική ισχύ 54 ίππων. Για ένα μηχάνημα που τρέχει με ταχύτητα, όχι μεγαλύτερη από 8 km/h η συγκεκριμένη ιπποδύναμη είναι υπεραρκετή. Η Pininfarina ισχυρίζεται επίσης ότι το Zamboni έχει μικρότερη ακτίνα στροφής από τα παλαιότερα μοντέλα.

Δεν είναι όμως μόνο η τεχνολογία κίνησης που κάνει το Zamboni του Pininfarina ξεχωριστό. Είναι και ο εξοπλισμός όπως ένας ενσωματωμένος κόπτης και χαράκτης καθώς και ένα σύστημα γρήγορης αλλαγής λεπίδων, που διασφαλίζουν ότι ανεξάρτητα από τις απαιτήσεις του παγοδρομίου, θα φαίνεται λείο σε χρόνο μηδέν. 

Η Zamboni λέει ότι το ZX5 είναι ικανό να αναδιαμορφώσει ένα φύλλο πάγου διαστάσεων 61x34 εκατ. που είναι λίγο μεγαλύτερο από το τυπικό μέγεθος του παγοδρομίου που χρησιμοποιείται στο αμερικανικό NHL.

Η δεξαμενή χιονιού είναι ένας αποθηκευτικός χώρος που αποθηκεύει όλο τον αποξεσμένο πάγο και μπορεί να χωρέσει 3,5 κυβικά μέτρα συμπιεσμένου χιονιού. Η ενσωματωμένη δεξαμενή νερού χωράει περίπου 760 λίτρα, αρκετό για να διορθώσει ακόμη και τις πιο δύσκολες παγωμένες επιφάνειες.