Toyota gigapress: Η απάντηση στην Tesla και η νέα παραγωγή

H Toyota παρουσίασε τη διαδικασία που θα μειώσει το χρόνο παραγωγής των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων από ώρες, σε μερικά λεπτά

Πριν από μερικούς μήνες οι μηχανικοί της Toyota είχαν ξεψαχνίσει ένα Tesla Model Y για να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως είναι ένα έργο τέχνης.

Τώρα η Toyota παρουσίασε πόσο διαφορετική γίνεται σταδιακά η παραγωγή των δικών της αυτοκινήτων χάρη στην gigapress, ένα σύστημα που υπάρχει για να κατασκευάζει μονοκόμματα μεγάλα κομμάτια κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. 


Ο ιαπωνικός κολοσσός ξέρουμε όλοι πως άργησε να φτιάξει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά το Toyota bZ4x την έβαλε στον υπέροχο κόσμο της ηλεκτροκίνησης και τώρα το πλάνο της λέει πως θα υπάρξουν τουλάχιστον δέκα νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα στην Toyota πρόσφατα ανακοίνωσαν πως μέχρι το 2030 η εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάζει 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως. 

Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με τις μονάδες παραγωγής που υπάρχουν τώρα γιατί αυτές είναι σχεδιασμένες με βάση την αποδοτικότητα σε ένα υπολογισμένο χαμηλό κόστος.

Οι μπαταρίες και οι νέες τεχνολογίες με το αυξημένο κόστος, δεν επιτρέπουν την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα, έτσι χρειάζεται μια νέα οπτική. Όπως αυτή που έφερε η Tesla στα gigafactory της.  

Συνεπώς η Toyota μας έδειξε πως ακριβώς λειτουργεί το Toyota Monozukuri της νέας εποχής και όπου monozukuri βάλε τη λέξη παραγωγή που είναι η σημασία της στην ελληνική γλώσσα.

Κατά τη διάρκεια της επίδειξης στο εργοστάσιό της στο Myochi της Ιαπωνίας, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τη διαδικασία χύτευσης λιωμένου αλουμινίου σε ένα καλούπι, με αποτέλεσμα ένα μόνο κομμάτι που αποτελούσε ολόκληρο το πίσω τρίτο του πλαισίου ενός οχήματος. 

Κατασκευή εξαρτημάτων σε λίγα λεπτά

Στην τρέχουσα διαδικασία κατασκευής οχημάτων της, η επίτευξη του ίδιου τμήματος ενός αυτοκινήτου απαιτεί 86 μέρη, 33 βήματα και αρκετές ώρες. Ωστόσο, με αυτό το νέο μηχάνημα γιγαντοχύτευσης, θα χρειαζόταν μόλις περίπου τρία λεπτά.

Η Toyota κατασκεύασε το πρώτο της πρωτότυπο gigacast τον Σεπτέμβριο του 2022 και έκτοτε το βελτιώνει συνεχώς. Τώρα, είναι πιο αποτελεσματικό και πιο γρήγορο στην προσαρμογή του για διάφορα μοντέλα οχημάτων. Η εταιρεία εξακολουθεί να στοχεύει να επιτύχει 20% υψηλότερη παραγωγικότητα από τους ανταγωνιστές της χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνολογία. 

Η καινοτομία θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του μπροστινού και του πίσω τμήματος ενός επερχόμενου ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026.

Ρομποτικές διαδικασίες σε μεγάλη κλίμακα

Δεν είναι όμως μόνο αυτό το νέο που είχε να μοιραστεί η Toyota με τους πελάτες και  το κοινό της. Έδειξε επίσης την διαχείριση των πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που σκοπεύει να παράγει μέσα στο εργοστάσιο, τα οποία λόγω βάρους θα απαιτούσαν πολύ διαφορετικές συνθήκες μεταφοράς και αποθήκευσης σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Ακριβώς για αυτό χρησιμοποιεί μερικώς κατασκευασμένα οχήματα που θα κινούνται αυτόνομα με ταχύτητα 0,1 μέτρων ανά δευτερόλεπτο για να συναντήσουν ένα αυτόνομο ρομπότ που μπορεί να σηκώσει το όχημα και να το μεταφέρει σε άλλους χώρους του εργοστασίου.

 

Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια
Toyota gigapress εργοστάσιο Ιαπωνια