
Τα ηλεκτρικά οχήματα που αναπτύσσουν από κοινού η Volkswagen και η κινέζικη εταιρεία Xpeng, θα χρησιμοποιούν την παλαιότερη πλατφόρμα "Edward" της δεύτερης.
Την συγκεκριμένη πλατφόρμα χρησιμοποιούν τα μοντέλα Xpeng G9 και P7 με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου VW, Oliver Blume να δηλώνει σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου για τα αποτελέσματα εξαμήνου: "Θα χρησιμοποιήσουμε την πλατφόρμα G9 και θα τη συνδυάσουμε με την τεχνολογία της Volkswagen".

Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται τα τελευταία χρόνια και έχουν ανατρέψει το παραδοσιακό μοντέλο συνεργασιών τεσσάρων δεκαετιών στο οποίο οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες πλήρωναν δικαιώματα αδειοδότησης τεχνολογίας στους ξένους κατασκευαστές.
Τώρα φαίνεται πως οι Κινέζοι πωλούν εφαρμοσμένη τεχνολογία και υπηρεσίες στις αλλοδαπές εταιρείες, αλλάζοντας άρδην το τοπίο. Ας μην ξεχνάμε πως οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πρωτοπόρες στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που ήδη αναγνωρίζουν οι Ευρωπαίοι οδηγοί με τις αθρόες εισαγωγές ηλεκτρικών μοντέλων από την Κίνα.

Η πλατφόρμα Edward της Xpeng δεν είναι καινούργια. Τα τελευταία μοντέλα της κινέζικης εταιρείας όπως το G6 που παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον περασμένο Απρίλιο, βασίζονται σε μια νεότερη πλατφόρμα με την ονομασία Smart Electric Platform Architecture (SEPA) 2.0.
Παρόλα αυτά, η είδηση ότι η VW και η Xpeng θα χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα Edward θα μπορούσε να βοηθήσει στην τόνωση των πωλήσεων των μοντέλων που εξακολουθούν να τη χρησιμοποιούν, δήλωσε ένας αναλυτής που αρνήθηκε να κατονομαστεί.
Η Xpeng είχε πουλήσει συνολικά 13.500 μοντέλα G9 – που χρησιμοποιεί αυτή την πλατφόρμα - μέχρι τα τέλη Ιουνίου, πολύ κάτω από την αρχική προσδοκία της εταιρείας για μηνιαίες πωλήσεις 10.000 μονάδων.
Η συνεργασία με την VW θα μπορούσε δυνητικά να βοηθήσει στη μείωση του κόστους παραγωγής συγκεκριμένων ηλεκτρικών μοντέλων της Xpeng καθώς οι Γερμανοί θα πλήρωναν δικαιώματα χρήσης.
Μολονότι ορισμένοι αναλυτές θεώρησαν την είδηση ως ήττα για τη Volkswagen στην προσπάθειά της να κατακτήσει την κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που καλπάζει, η Deutsche Bank την καλωσόρισε ως έναν άμεσο και αποδοτικό τρόπο να γίνει πιο ανταγωνιστική στην μεσαία κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας όπου ο εγχώριος ανταγωνισμός κυριαρχεί κατά κράτος.