Η γαλλική λέξη Rafale αποδίδεται σε αεροναυτική αναφορά και ερμηνεύεται ως η φυσική ενέργεια από τον άνεμο. Η αεροπορία έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Renault: το μονοκινητήριο Rafale της Caudron-Renault πέταξε το 1934 πραγματοποιώντας ρεκόρ ταχύτητας με 445 χλμ./ώρα.
Με το ιστορικό όνομα Rafale, η Renault βάφτισε το νέο της SUV που σε διαστάσεις αποτελεί την ναυαρχίδα στη γκάμα μοντέλων της πάνω από τη σειρά Austral. Αποτελεί επίσης το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γραφής του Gilles Vidal ως επικεφαλής του τμήματος design της Renault.
Η αποκάλυψη του νέου μοντέλου έγινε από τον Luca de Meo, Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου Renault στα πλαίσια του Paris Air Show στο Le Bourget που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 18 Ιουνίου και εκτός των άλλων έγινε αναφορά και στην αεροναυτική ιστορία της Renault.
Το Rafale βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-CD και θα διαπραγματευτεί την υπόσταση του στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών SUV με σιλουέτα coupe. Το νέο σχεδιαστικό dna είναι εμφανές στο Rafale κυρίως στη μάσκα και στα φωτιστικά σώματα αλλά και στις πολλές ακμές στις πλαινές μεταλλικές επιφάνειες που δίνουν μια αίσθηση 3D. Το αμάξωμα στέκεται στα 180 χιλιοστά από το έδαφος και έχει απόβαρο 1.653 κιλά.
Στο εσωτερικό τα σχεδιαστικά δεδομένα δεν είναι το ίδιο κραυγαλέα, με τα δύο digital πάνελ των ενδείξεων και του συστήματος infotainment να δημιουργούν ένα σχήμα Γ και την φαρδιά κεντρική κονσόλα να προσφέρει χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων μαζί με θήκη ασύρματης φόρτισης smartphone.
Ως νεωτερισμός σε μοντέλο Renault θεωρείται και ο μεγάλος αεραγωγός του κλιματιστικού που διατρέχει το ταμπλό από την κεντρική οθόνη μέχρι την δεξιά άκρη. Τα υλικά είναι ποιοτικά καθώς το Rafale απευθύνεται σε μια αγορά με πολλά premium μοντέλα ενώ και η ευρυχωρία είναι αδιαπραγμάτευτη για ένα αμάξωμα με συνολικό μήκος 4,71 μ. και μεταξόνιο 2,74 μ. Αυτή η άπλα αποτυπώνεται και στον διαθέσιμο χώρο για αποσκευές που προσφέρει 647 λίτρα για φόρτωση.
Φωτοχρωματική ηλιοροφή
Το Rafale διαθέτει επίσης μια πρωτοποριακή πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay που αναπτύχθηκε από την Saint-Gobain. Η συγκεκριμένη ηλιοροφή διαθέτει τεχνολογία προστασίας από το φως ανοίγοντας ή σκουραίνοντας αυτόματα ή κατά το δοκούν χειροκίνητα – είτε μέσω φωνητικών εντολών στο Google Assistant είτε από διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο φωτιστικό οροφής. Ο υαλοπίνακας της Saint-Gobain μπορεί επίσης να προσφέρει μερική συσκότιση ανεξάρτητα ανάμεσα στους μπροστά και τους πίσω επιβάτες.
Εξοπλιστικό πρόγραμμα
Το νέο SUV της Renault διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης και αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης 4CONTROL Advanced. Μάλιστα η εταιρεία έχει εξελίξει ένα πρόσθετο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των πίσω τροχών με την ονομασία Vehicle Motion Control 2 (VMC 2). Προς το παρόν έχει ανακοινωθεί στο Rafale το υβριδικό σύστημα κίνησης E-Tech με συνδυαστική απόδοση 200 ίππων που υπάρχει και στο μοντέλο Austral. Αυτό περιλαμβάνει ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων με Turbo με απόδοση 130 ίππων και ροπή 205 Nm και δύο ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 70 ίππων.
Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 50 kW (70 ίππους). Τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V για πλήρως ηλεκτρική οδήγηση. Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας είναι μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης (HSG) 25 kW και 50 Nm που εκκινεί τον κινητήρα και τροφοδοτεί τις αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο. Η κορυφαία έκδοση θα εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα E-Tech 300 ίππων που υποστηρίζει και τα μοντέλα με τετρακίνηση.
Το νέο Renault Rafale θα παράγεται στο εργοστάσιο της Παλένθια στην Ισπανία. Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν περί τα τέλη του τρέχοντος έτους.