
Αύξηση κατά 8,1% σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην ελληνική αγορά τον περασμένο Μάιο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. τον περασμένο μήνα στοιχειοθετήθηκαν στις 12.958 μονάδες όταν την ίδια περίοδο της περσινής χρονιάς είχαν προσδιοριστεί στις 11.991 μονάδες.
Μικρή αύξηση της τάξεως του 1,9% σημείωσαν και οι πωλήσεις των καινούργιων φορτηγών φθάνοντας τα 860 οχήματα. Από την άλλη ταξινομήθηκαν μόλις 27 λεωφορεία όταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι είχαν λάβει πινακίδες 29 λεωφορεία.
Στη βάση θεώρησης 5μήνου του τρέχοντος έτους η αύξηση των πωλήσεων σε επιβατικά αυτοκίνητα είναι ακόμα μεγαλύτερη (30,3%) που μεταφράζεται σε 56.969 αυτοκίνητα και σαφώς δείχνει την δυναμική της αγοράς που αν συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες με αυτό το ρυθμό θα δούμε τις ταξινομήσεις να ξεπερνούν τις 125.000 μονάδες, που θα αποτελέσει ρεκόρ 15ετίας.

Βεβαίως όλα συναρτώνται και από την εξομάλυνση των χρόνων παράδοσης που σίγουρα τους τελευταίους μήνες έχουν βελτιωθεί σε σχέση με παλαιότερα και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι Έλληνες συνεχίζουν να πριμοδοτούν τα μικρά
Όπως συνέβη και τους πρώτους μήνες του έτους, οι προτιμήσεις των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων επικεντρώθηκε κατά το πλείστον η κατηγορία των supermini και των μικρών SUV. Οι δύο αυτές κατηγορίες συγκέντωσαν το ενδιαφέρον του 48,6% της συνολικής αγοράς. Ένα ποσοστό της τάξεως του 33,4% επέλεξε καινούργιο Ι.Χ. από την κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων – κυρίως εκδόσεων SUV ενώ για πρώτη φορά μετά από μια μακρά περίοδο, τα οικογενειακά μοντέλα μεσαίων διαστάσεων κέρδισαν ένα ποσοστό 8,2% στο μείγμα των συνολικών πωλήσεων του Μαίου ξεπερνώντας την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης που μετά βίας έφθασε σε ποσοστό το 7,8%.
Πάντως στο σύνολο των πωλήσεων του 5μήνου τα μικρά αυτοκίνητα πόλης παραμένουν η 3η κατά σειρά δεξαμενή επιλογών για τους Έλληνες. Εδώ βεβαίως έχουμε και το πρόβλημα της αποχώρησης αρκετών μαζικών κατασκευαστών από αυτή την κατηγορία, συνθήκη που συνολικά αφορά την ευρωπαϊκή αγορά.
Ανεβαίνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών
Τεχνολογικά κρινόμενη, η εγχώρια αγορά δείχνει πως έχει εγκαταλείψει τα μοντέλα diesel (μερίδιο 10,6% τον Μάιο) και δηλώνει αναφανδόν την προτίμησή της στα βενζινοκίνητα (47,4%) και στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα – μαζί υβριδικά και ηλεκτρικά. Συνολικά τα υβριδικά, Plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά σημείωσαν αύξηση 4,8% καταλαμβάνοντας ποσοστό 11,1% επί του συνόλου των πωλήσεων. Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν και οι πωλήσεις της Ευρωπαικής Ένωσης των 27 αγορών σε ποσοστό 17,8% για το πρώτο 4μηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.