Ferrari Roma Spider: Ένα αριστούργημα με υφασμάτινη οροφή

Η Ferrari Roma Spider έρχεται με την υφασμάτινη οροφή της να μας δείξει πως οι Ιταλοί κάποτε δημιουργούσαν αυτοκίνητα που τώρα τα χαζεύουμε ως πανάκριβα κλασικά

Πανέτοιμη να κατακτήσει τις δημοπρασίες του 2080 ώς ένα κλασικό αυτοκίνητο απαράμιλλης ομορφιάς και ενδεικτικό μιας εποχής που ακόμη ήταν άνθρωποι εκείνοι που σχεδίαζαν τα αυτοκίνητα και όχι η Τεχνητή Νοημοσύνη και τα Chat GPT του μέλλοντος, ήρθε η Ferrari Roma Spider, η cabrio δηλαδή, έκδοση του μεγάλου GT της ιταλικής φίρμας. Ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να παραμένει εντυπωσιακά ελκυστικό είτε όταν προσπαθεί κανείς να το πετύχει αυτό, είτε ακόμη και στις περιπτώσεις που προσπαθεί για το αντίθετο

Βασικό χαρακτηριστικό της Ferrari Roma Spider είναι η υφασμάτινη οροφή της. Είναι μια μεγάλη επιστροφή για το Cavallino Rampante, καθώς η τελευταία υφασμάτινη οροφή που είχαμε δει ήταν στην Ferrari F430 του 2005, ενώ εντοπίζεται ακόμη πιο παλιά ο συνδυασμός της υφασμάτινης οροφής με τον κινητήρα εμπρός σε μια Ferrari. Πρόκειται για την Ferrari 365 GTS/4 του 1969. 

Με κλασικό στυλ

Η σημερινή Ferrari Roma Spider διαθέτει λίγο από το στυλ εκείνης της δεκαετίας, όπως και  της προηγούμενης. Οι ρίζες της Dolce Vita όπως σχηματίστηκαν στα 50s και στα 60s, έδωσαν προφανώς και την ιδέα για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στο παλάτι El Badi στο Μαρακές. Μια εκδήλωση για λίγους, στην οποία αποκαλύφθηκε ο ξεχωριστός χαρακτήρας που δίνει η μαλακή ανοιγόμενη οροφή. 

Χρειάζονται 13,5 δευτερόλεπτα για την διαδικασία ανοίγματος ή κλεισίματος και αυτό μπορεί να γίνει με ταχύτητα μέχρι και 60 km/h. Είναι μικρή σε διαστάσεις, κάτι που επιτρέπει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, ο οποίος έτσι και αλλιώς δεν είναι από τις πρώτες σειρές που αναζητάς στον πίνακα των χαρακτηριστικών μιας Ferrari και είναι πρωτοποριακή σε σχεδίαση για αυτό οι Ιταλοί φρόντισαν να την κατοχυρώσουν. 

Ο επανασχεδιασμός του πίσω μέρους δεν έχει αλλάξει σημαντικά την εικόνα της Ferrari Roma. Όσο ανεπαίσθητος ήταν όμως, άλλο τόσο απαραίτητος ήταν για να διευκολύνει και την ροή του αέρα όταν η οροφή είναι διπλωμένη. Το πίσω μέρος όπως λέει η Ferrari είναι εμπνευσμένο από τις λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν στη Ferrari Portofino M, δηλαδή ενός αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί σκληρή ανοιγόμενη οροφή. 

Αναλλοίωτες επιδόσεις

Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο είναι πως η διαφορά στο βάρος της Spider από την Coupe Ferrari Roma, είναι μόλις 84 kg, κάτι που διατηρεί τις εξαιρετικές επιδόσεις του αυτοκινήτου, όπως αυτές προέρχονται από τον V8 κινητήρα των 3,9 lt. Που σημαίνει εν ολίγοις πως κανείς μπορεί να κινηθεί με 320 km/h με την οροφή κατεβασμένη, πράγμα που ακούγεται τρομακτικό από μόνο του, ενώ μπορεί και να επιταχύνει για τα πρώτα 100 km/h από στάση, σε 3,4 δευτερόλεπτα. Που είναι το ίδιο τρομακτικό. 

Την υφασμάτινη οροφή ο πελάτης θα μπορεί να την διαμορφώνει σε οποιοδήποτε χρώμα ή σχέδιο επιθυμεί, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το τμήμα Tailor Made στο Maranello κάνει κάτι θαύματα σαν και αυτό. Στο εσωτερικό το αυτοκίνητο διατηρεί την τυπική εικόνα της Roma Coupe κάτι που είναι καλό γιατί έτσι έχουμε ένα ακόμη αυτοκίνητο στον κόσμο μας, με το σύγχρονο χτένι στη θέση του επιλογέα του κιβωτίου.

Κατά τα άλλα οι οθόνες είναι πάντα εκεί. Μια ως πίνακας ενδείξεων, μια κάθετη στο κέντρο της κονσόλας και μια ακόμη εμπρός από τον συνοδηγό. Όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή οι ματ επενδύσεις, οι χρωματισμοί στα καθίσματα και το ταμπλό, αλλάζουν έτσι και αλλιώς, οπότε μικρή σημασία έχει να ασχοληθεί κανείς μαζί τους πριν βάλει την παραγγελία και πληρώσει στην Ferrari περί τις 280.000 ευρώ που αναμένεται να κοστίζει.