Αντίο κτήνος: τέλος η παραγωγή του W12 κινητήρα της Bentley

Πρέπει να αποχαιρετίσουμε τον κινητήρα W12 της Bentley παρότι είχε 1.000 Nm ροπής και 740 ίππους σε "πακέτο" 24% μικρότερο από V12. Ποιος φταίει; Έχουμε απάντηση

Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας
Bentley W12 κινητήρας

Η Bentley ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή του W12 κινητήρα βενζίνης τον Απρίλιο του 2024, ενώ μέχρι τότε θα έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 100.000 κομμάτια του εμβληματικού W12, στο Dream Factory της εταιρείας στο Crewe της Αγγλίας. 

Μα γιατί πρέπει να σταματήσει η παραγωγή του W12;

Η απόφαση αυτή έρχεται στο πλαίσιο της επιτάχυνσης της Bentley προς ένα βιώσιμο μέλλον μέσω της στρατηγικής Beyond100, η οποία θα προβλέπει την πλήρη ηλεκτροκίνηση ολόκληρης της σειράς μοντέλων της εταιρείας μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, εκμηδενίζοντας τις εκπομπές CO2.  

Bentley W12 κινητήρας

Ας μην ξεχνάμε ότι έχει ήδη ξεκινήσει ο εξηλεκτρισμός της φίρμας, με την εισαγωγή των υβριδικών μοντέλων Bentayga και Flying Spur, για τα οποία η ζήτηση ξεπερνά τις προσδοκίες της εταιρείας.  Όταν η παραγωγή της W12 σταματήσει το επόμενο έτος, ολόκληρη η σειρά μοντέλων της Bentley θα είναι διαθέσιμη με την επιλογή υβριδικού συστήματος κίνησης.

Διαβάστε Επίσης

Εν τω μεταξύ, ένας κινητήρας που έγινε για πρώτη φορά διαθέσιμος στην Continental GT, ο οποίος κινεί την Bentley τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά τα τελευταία 20 χρόνια, θα περάσει στην ιστορία.

Ο καλύτερος W12 που έγινε ποτέ

 Οι εργασίες εξέλιξης ολοκληρώθηκαν πρόσφατα για την ισχυρότερη έκδοση της W12 που δημιουργήθηκε ποτέ. Προορίζεται για μόλις 18 Bentley Batur που θα κατασκευαστούν στο χέρι από τη Mulliner -έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι αποδίδει 740 ίπποι και 1.000 Nm ροπής.  Το μεγαλύτερο μέρος αυτή της ροπής εκτείνεται από τις 1.750 σ.α.λ. έως τις 5.000 σ.α.λ. -αυτό είναι το χαρακτηριστικό του W12: ροπή παντού.

Bentley W12 κινητήρας

Για την τελική και απόλυτη έκδοση της W12, η ομάδα μηχανικών της Mulliner ανασχεδίασε τα συστήματα εισαγωγής, εξάτμισης και ψύξης για να απελευθερώσει περισσότερη ισχύ και ροπή από ποτέ. Υπό το άγρυπνο μάτι του Chief Technical Officer της Mulliner, Paul Williams (ο οποίος προηγουμένως ηγήθηκε της ανάπτυξης της δεύτερης γενιάς W12), ο κινητήρας "υπογράφει" τώρα 740 ίππους και 1.000 Nm ροπής - και τα δύο νούμερα αποτελούν ρεκόρ για τον W12.

Διαβάστε Επίσης

Τα turbo είναι νέας σχεδίασης για τη βελτίωση της απόδοσης, ενώ οι αγωγοί που τους τροφοδοτούν με αέρα είναι κατά 33% μεγαλύτεροι - σε μέγιστη ισχύ, ο νέος κινητήρας απορροφά περισσότερο από έναν τόνο αέρα (1.050 kg) ανά ώρα. Μεγαλύτερα air coolers με βάθος αυξημένο κατά 10 mm και νέα γεωμετρία, απάγουν 35% περισσότερη θερμότητα από τον αέρα εισαγωγής υπό πίεση, μειώνοντας τη θερμοκρασία εισαγωγής σε μεγαλύτερο βαθμό που σημαίνει περισσότερη ισχύ.

Bentley W12 κινητήρας

Πέρα από τις αλλαγές στον κινητήρα και τη "ρύθμισή" του, το κιβώτιο διαφορετικός είναι και ο λόγος μετάδοσης των σχέσεων του κιβωτίου.

Η εξέλιξη ενός εμβληματικού κινητήρα

Ο θρυλικός W12 6,0 λίτρων με τα δύο turbo της Bentley, που δημιουργήθηκε το 2002, έχει εξελιχθεί μέχρι να φθάσει στην σημερινή του έκδοχη. Η διάταξη W σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι κατά 24% μικρότερος από έναν αντίστοιχο V12. Αυτό σημαίνει και περισσότερος χώρος στην καμπίνα επιβατών.  

Bentley W12 κινητήρας

Η τελευταία γενιά του W12 παρουσιάστηκε στην Bentayga το 2015. Ο πλήρως ανασχεδιασμένος κινητήρας περιελάμβανε ένα στροφαλοθάλαμο 30% ισχυρότερο από τον προκάτοχό του, ενώ οι επιφάνειες των κυλίνδρων επικαλύφθηκαν για να μειωθεί η τριβή και να βελτιωθεί η αντοχή. Μια επίστρωση από χάλυβα χαμηλής περιεκτικότητας σε κράματα εφαρμόζεται με τη διαδικασία ατμοσφαιρικού ψεκασμού πλάσματος (APS).

Διαβάστε Επίσης

Βελτιώσεις έγιναν επίσης στο σύστημα ψύξης, με τον κινητήρα να διαθέτει τρία ξεχωριστά κυκλώματα ψυκτικού υγρού. Το πρώτο έχει σχεδιαστεί για να φέρνει τις κυλινδροκεφαλές στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας το συντομότερο δυνατό για την καλύτερη απόδοση του κινητήρα, την περιορισμένη καταπόνηση και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το δεύτερο ψύχει το μπλοκ του κινητήρα και το σύστημα λαδιού, ενώ το τρίτο διαχειρίζεται το θερμικό φορτίο των υπερσυμπιεστών. Κάθε σύστημα διαθέτει μια ειδική αντλία νερού, επιτρέποντας βελτιστοποιημένο ατομικό έλεγχο.

Ο W12 συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης (πίεση ψεκασμού 200 bar) με ψεκασμό χαμηλής πίεσης μέσω θύρας (έξι bar). Ο συνδυασμός αυτών των δύο συστημάτων μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιστοποιεί την απόδοση ισχύος και ροπής. 

Bentley W12 κινητήρας

Οι εξατμίσεις για τους τρεις μπροστινούς και τους τρεις πίσω κυλίνδρους είναι ξεχωριστές μεταξύ τους, οι οποίες στη συνέχεια τροφοδοτούν τις φτερωτές twin-scroll των turbo. Το περίβλημα του στροβιλοσυμπιεστή είναι συγκολλημένο απευθείας στις πολλαπλές εξαγωγής και διαθέτει ενσωματωμένους αισθητήρες ταχύτητας, επιτρέποντας στον κινητήρα να παρακολουθεί την απόδοση του στροβιλοσυμπιεστή για μέγιστη απόδοση.

Το σύστημα Variable Displacement της Bentley απενεργοποιεί τον μισό κινητήρα υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου. Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ο ψεκασμός καυσίμου και η ανάφλεξη απενεργοποιούνται σε καθορισμένους κυλίνδρους, με τον κινητήρα να λειτουργεί ως εξακύλινδρος για τον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Διαβάστε Επίσης

Best of Network