Τελικά μία από τις σημαντικές αλλαγές που φέρνει το αύριο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι πως θα πρέπει να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι κάποια από τα πιο γνωστά μοντέλα της αγοράς θα πάψουν να υπάρχουν, ή θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν αλλά όχι με τη μορφή που τα ξέραμε. Αυτό μπορεί να συμβεί με ένα σημαντικό μοντέλο της αγοράς, το Nissan Micra, που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα το φτιάχνει η Renault.
Κάποια μοντέλα δεν θα υπάρχουν όπως τα ξέραμε
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Ford, όπου μετά την διακοπή της παραγωγής του Fiesta, φαίνεται πως την ίδια μοίρα θα έχει και το Focus. Στον αντίποδα, πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν τη VW να διατηρεί το όνομα Golf στην αγορά, αλλά με ισχυρό ενδεχόμενο η επόμενη γενιά του εμβληματικού hatchback να είναι ηλεκτρική. Σε παρόμοια λογική βρίσκεται και η περίπτωση ενός ακόμη σημαντικού ονόματος της αγοράς, του Nissan Micra.
To επόμενο Micra θα το φτιάχνει η Renault
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από τις Renault και Nissan κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της νέας δομής που θα έχει η συμμαχία τους, έγινε γνωστό πως το επόμενο Micra θα εξελιχθεί και θα κατασκευαστεί από την Renault. Μάλιστα θα μοιράζεται το 80% των εξαρτημάτων του με το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5.
O CEO της γαλλικής εταιρείας, Luca de Meo, δήλωσε πως ο αντικαταστάτης του υπάρχοντος Micra (το οποίο χαρακτήρισε ως μη επιτυχημένο project), θα βοηθήσει οικονομικά τη Nissan, καθώς θα της επιτρέψει την είσοδο στην κατηγορία των μικρών EV με μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση. Ο διάδοχος του Micra αναμένεται στην αγορά το 2026. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Douai της Renault στη βόρεια Γαλλία, ένα από τα τρία κέντρα παραγωγής που αποτελούν το βιομηχανικό συγκρότημα ElectriCity της γαλλικής εταιρείας, το οποίο επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα και τα εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών.
Η Renault θα κατασκευάζει εκεί και το δικό της, πλήρως ηλεκτρικό μικρό hatchback Renault 5, με την κυκλοφορία του να έχει προγραμματιστεί για το 2024.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της συμμαχίας έπεισε τη Nissan να προσθέσει ένα μοντέλο σε μια κατηγορία από την οποία μπορεί να είχε αποσυρθεί, δήλωσε ο Chief Operating Officer της Nissan, Ashwani Gupta, κατά την ανακοίνωση της Δευτέρας 6 Φεβρουαρίου. Η Nissan είχε σχεδόν αποφασίσει να εγκαταλείψει την κατηγορία, αλλά όταν ο de Meo "πρότεινε το αυτοκίνητο της Renault ως ένα εμβληματικό μοντέλο για τη Nissan, μπορέσαμε να πείσουμε τους σχεδιαστές και τις ομάδες μας", δήλωσε ο Gupta. Η Nissan πούλησε 31.105 Micra στην Ευρώπη πέρυσι, την ώρα που οι προηγούμενες γενιές του Micra πωλούσαν σταθερά περισσότερες από 100.000 μονάδες ετησίως στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο παράγοντας Mitsubishi
Τα αρχικά σχέδια για τον αντικαταστάτη του Micra που αποκάλυψε η Nissan πέρυσι, δείχνουν ότι ο σχεδιασμός του θα διαφέρει από εκείνον του Renault 5, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα είναι απλώς ένα rebadge κατά τα πρότυπα της συμφωνίας του εταίρου της συμμαχίας Mitsubishi με τη Renault, η οποία θα κατασκευάζει το ASX και το Colt για λογαριασμό της Mitsubishi. Τα δύο αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια με τα Captur και Clio, αντίστοιχα.
Η Mitsubishi έχει δηλώσει ότι χρειάζεται ένα μικρό ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη, στην οποία επιδιώκει να αναβαθμίσει την παρουσία της, με στόχο τις πωλήσεις 130.000 μονάδων το 2024, από 54.000 μονάδες το 2022. Το μοντέλο αυτό, θα μπορούσε να κατασκευάζεται από τη Renault στη βόρεια Γαλλία ή από τη Nissan στο Sunderland, στη βορειοανατολική Αγγλία. Εκεί, η Nissan σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που θα αντικαταστήσει το Leaf.