
Την ξέρεις την τάση για βιώσιμα υλικά. Ίσως να την θεωρείς ανούσια αλλά δεν είναι. Οι συνήθεις πρώτες ύλες -τουλάχιστον για την αυτοκίνηση- δεν είναι σε πλεόνασμα ή/και δεν είναι τόσο οικολογικές. Στη Goodyear ήδη το βλέπουν διαφορετικά και δεν είναι τυχαίο ότι σκοπεύουν μέχρι το 2030 τα ελαστικά της να αποτελούνται 100% από βιώσιμα υλικά. Αλλά έφτασαν στο 90% του στόχου τους 8 χρόνια πριν με αυτό το νέο ελαστικό. Και κάπως έτσι θα δούμε πιο αναλυτικά την τεχνολογία των ελαστικών που είχε το πρωτότυπο Citroen Oli, τα Goodyear Eagle GO, που έχουν θεωρητική διάρκεια ζωής 500.000 χιλιόμετρα.
90% βιώσιμα υλικά
Η Goodyear ένα ελαστικό επίδειξης που αποτελείται κατά 90% από βιώσιμα υλικά. Αυτό το ελαστικό έχει περάσει όλες τις επίσημες δοκιμές καθώς και τις εσωτερικές δοκιμές της Goodyear. Δοκιμάστηκε επίσης να έχει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σε σύγκριση με το ελαστικό αναφοράς, που κατασκευάστηκε με παραδοσιακά υλικά. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει ότι αυτό το ελαστικό επίδειξης έχει τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

17 συστατικά σε 12 διαφορετικά υλικά
Η αιθάλη, η οποία περιλαμβάνεται στα ελαστικά για την ενίσχυση της σύνθεσης και για να συμβάλει στην αύξηση της διάρκειας ζωής τους, παραδοσιακά παρασκευάζεται με την καύση διαφόρων τύπων προϊόντων πετρελαίου. Το ελαστικό επίδειξης της Goodyear με 90% βιώσιμα υλικά περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικούς τύπους αιθάλης που παράγονται από μεθάνιο, διοξείδιο του άνθρακα, φυτικά έλαια και πρώτες ύλες πυρόλυσης ελαίου από το τέλος του κύκλου ζωής των ελαστικών. Αυτές οι τεχνολογίες αιθάλης στοχεύουν στις μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στην κυκλικότητα και στη χρήση ανθράκων βιολογικής προέλευσης, ενώ παράλληλα εξακολουθούν να προσφέρουν επιδόσεις.

Η χρήση του ελαίου σόγιας βοηθά στη διατήρηση της ελαστικότητας στις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες. Το σογιέλαιο είναι ένας πόρος βιολογικής προέλευσης που συμβάλλει στη μείωση της χρήσης προϊόντων με βάση το πετρέλαιο από την Goodyear. Ενώ σχεδόν το 100% της πρωτεΐνης σόγιας χρησιμοποιείται σε εφαρμογές τροφίμων/ζωοτροφών, ένα σημαντικό πλεόνασμα λαδιού περισσεύει και είναι διαθέσιμο για χρήση σε βιομηχανικές εφαρμογές.
Το διοξείδιο του πυριτίου είναι ένα συστατικό που χρησιμοποιείται συχνά στα ελαστικά για τη βελτίωση της πρόσφυσης και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτό το ελαστικό επίδειξης περιλαμβάνει ένα υψηλής ποιότητας πυρίτιο που παράγεται από υπολείμματα φλοιού ρυζιού (RHA silica), ένα υποπροϊόν της επεξεργασίας ρυζιού που συχνά απορρίπτεται και τοποθετείται σε χώρους υγειονομικής ταφής.
Ο πολυεστέρας ανακυκλώνεται από μπουκάλια μετά την κατανάλωση με την επαναφορά του πολυεστέρα σε βασικές χημικές ουσίες και την αναμόρφωσή τους σε πολυεστέρα που χρησιμοποιείται στα ελαστικά.
Οι ρητίνες χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν στη βελτίωση και την ενίσχυση της απόδοσης της πρόσφυσης των ελαστικών. Σε αυτό το ελαστικό επίδειξης, οι παραδοσιακές ρητίνες με βάση το πετρέλαιο αντικαθίστανται από βιο-ανανεώσιμες ρητίνες πεύκου.
Επίσης για τον σκελετό του ελαστικού χρησιμοποιείται σύρμα από χάλυβα με υψηλή περιεκτικότητα σε ανακυκλωμένο υλικό, ο οποίος παράγεται με τη χρήση της διαδικασίας ηλεκτρικού τόξου (EAF). Η χρήση της διαδικασίας EAF επιτρέπει την παραγωγή χάλυβα με μειωμένη χρήση ενέργειας και υψηλότερο ανακυκλωμένο περιεχόμενο. Η διαδικασία EAF έχει τη δυνατότητα χαμηλότερων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τον χάλυβα που παράγεται με τη χρήση υψικαμίνου.
Μέχρι να μπει στην παραγωγή...
Υπάρχει λύση. H Goodyear ετοιμάζεται να για παραγωγή ενός ελαστικού που παρουσίασε πριν από ένα χρόνο και αποτελείται κατά 70% από βιώσιμα υλικά. Όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτό το ελαστικό μπορούν να μάθουν περισσότερα εδώ.