Την προηγούμενη εβδομάδα η Citroen παρουσίασε το εντυπωσιακό -και ουσιαστικά βιώσιμο- πρωτότυπο Oli. Στην αναφορά μας περάσαμε στα γρήγορα το θέμα των ελαστικών Goodyear Eagle GO concept του Citroen Oli και δεν έπρεπε γιατί έχουν ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά.
Τα υλικά κατασκευής του ελαστικού Eagle GO concept
Το Eagle GO είναι το τρίτο πρωτότυπο ελαστικό της Goodyear που αναπτύσσεται με τη Citroën και έχει δημιουργηθεί για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας, της ανθεκτικότητας και της άνεσης.
Αυτό το πρωτότυπο ελαστικό χρησιμοποιεί ένα μείγμα στο πέλμα, το μέρος του ελαστικού που φθείρεται, το οποίο αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από βιώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά. Τα υλικά αυτά περιλαμβάνουν έλαια ηλίανθου, ρητίνες πεύκου, φυσικό καουτσούκ και πυρίτιο από τέφρα φλοιού ρυζιού.
Γιατί αυτά τα υλικά;
Τα έλαια ηλίανθου και οι ρητίνες πεύκου αποτελούν ανανεώσιμες λύσεις για την αντικατάσταση των ελαίων που προέρχονται από το πετρέλαιο. Τα υλικά αυτά χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για την παραγωγή "φυτικών μελανιών" για εκτυπωτές. Στόχος της Goodyear είναι να αντικαταστήσει πλήρως τα πετρελαιοειδή έλαια στα προϊόντα της μέχρι το 2040.
Το φυσικό καουτσούκ από το δέντρο Hevea brasiliensis χρησιμοποιείται για να αντικαταστήσει το συνθετικό καουτσούκ με βάση το πετρέλαιο, χρησιμοποιώντας υπεύθυνες μεθόδους καλλιέργειας. Το πυρίτιο από τη στάχτη φλοιού ρυζιού που προέρχεται από την επεξεργασία ρυζιού μπορεί να μειώσει τα απόβλητα που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και στο παρελθόν έχει χρησιμοποιηθεί σε οπλισμένο σκυρόδεμα.
Πέλμα που μπορείς να ανανεώσεις
Το ελαστικό Eagle GO concept έχει τη δυνατότητα να ανανεώνεται δύο φορές κατά τη διάρκεια της ζωής του, γεγονός που αυξάνει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Η Goodyear έχει θέσει ως στόχο για το ελαστικό Eagle GO concept να επιτύχει έως και 500.000 χιλιόμετρα μέσω της επαναχρησιμοποίησης του βιώσιμου σκελετού και του ανανεώσιμου πέλματος.
Τι είναι η τεχνολογία Goodyear SightLine
Το ελαστικό Eagle GO concept χρησιμοποιεί την τεχνολογία Goodyear SightLine, η οποία περιλαμβάνει έναν αισθητήρα που παρακολουθεί διάφορες παραμέτρους υγείας του ελαστικού. Αυτή η τεχνολογία εφαρμόζεται ήδη για να βοηθήσει τους πελάτες του στόλου της Goodyear και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τα απόβλητα και να αυξήσει την αποδοτικότητα διατηρώντας την ιδανική πίεση και κατάσταση του ελαστικού. Η παρακολούθηση της υγείας του ελαστικού είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τον προσδιορισμό του εάν ή πότε ένα ελαστικό μπορεί να ανανεωθεί, αυξάνοντας έτσι την αποδοτικότητα. Η προσθήκη αυτής της τεχνολογίας στο ελαστικό Eagle GO concept είναι σύμφωνη με τον στόχο της Goodyear να επανεφεύρει τα ελαστικά και τις υπηρεσίες, παρέχοντας νοημοσύνη με δεδομένα και αισθητήρες σε όλα τα νέα προϊόντα μέχρι το 2027.
Τι λέει η Goodyear
"Η αρχιτεκτονική των ελαστικών έχει διανύσει πολύ δρόμο με την ενσωμάτωση βιώσιμων υλικών και έξυπνων τεχνολογιών", εξήγησε ο Laurent Colantonio, Περιφερειακός Διευθυντής Τεχνολογίας Καταναλωτών EMEA. "Με τη Citroën, έχουμε μια σχέση που παρέχει ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για την ανάπτυξη και τη δοκιμή νέων τεχνολογιών και τεχνικών. Τα πρωτότυπα ελαστικά είναι ένας φανταστικός τρόπος για την Goodyear να ερευνά και να αναπτύσσει πρωτοποριακές τεχνολογίες που μπορούν να περάσουν στα προϊόντα μας".