Ψοφάμε για ειδήσεις της κατηγορίας "εκεί που δεν το περιμένεις". Και εκεί που δεν το περιμέναμε η ZF δημιούργησε θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας και τώρα μας ενημερώνει ότι αυτός είναι ένας τρόπος να αυξηθεί η αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι στα κέφια της η ZF με αφορμή τη CES 2023 -στην οποία παρουσίασε και ένα πολύ έτοιμο αυτόνομο αστικό λεωφορείο.
ZF εξηγήσέ μας "ποτς γένεν αυτό;"
Σύμφωνα με την ZF aυτή η τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να μειώσουν την ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση του οχήματος -ειδικά σε συνδυασμό με άλλα, όπως ένα θερμαινόμενο κάθισμα. Κατά τη διάρκεια του κρύου καιρού, το σύστημα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία έως και 15% μειώνοντας την ενέργεια που απαιτείται για τη θέρμανση του εσωτερικού του οχήματος.
Η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας της ZF βασίζεται σε έναν ειδικό ιμάντα με ενσωματωμένους αγωγούς θέρμανσης που αυξάνουν ελάχιστα το πάχος του ιμάντα. Αυτό διευκολύνει την ενσωμάτωση για τους κατασκευαστές οχημάτων και προσφέρει στους επιβάτες την ίδια άνεση με τον κανονικό ιμάντα ζώνης ασφαλείας. Η θερμαινόμενη ζώνη έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους επιβάτες μια ομοιόμορφη αίσθηση ζεστασιάς κοντά στο σώμα.
Λίγο πιο αναλυτικά: Πώς λειτουργούν οι θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας
Με αυτή την ενσωματωμένη λειτουργία θέρμανσης, η νέα θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας της ZF μπορεί να παρέχει ζεστασιά κοντά στο σώμα αμέσως μετά την έναρξη της οδήγησης του οδηγού, συνήθως μεταξύ 36 και 40 βαθμών Κελσίου. Σε συνδυασμό με τα θερμαινόμενα καθίσματα, η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας έχει τη δυνατότητα να προσφέρει γρήγορα άνεση στους επιβάτες. Στα ηλεκτρικά οχήματα, το σύστημα κλιματισμού τροφοδοτείται από το ρεύμα της μπαταρίας, καθώς δεν υπάρχει αξιοποιήσιμη απορριπτόμενη θερμότητα όπως με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η μείωση της ποσότητας του ρεύματος της μπαταρίας που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση του εσωτερικού του οχήματος μπορεί να επιτρέψει την αύξηση της αυτονομίας έως και 15% με τη χρήση θερμαινόμενων ζωνών και καθισμάτων και τη μείωση της χρήσης των συμβατικών συστημάτων κλιματισμού. Φυσικά συμπεριφέρεται όπως μια συμβατική ζώνη ασφαλείας και η λειτουργία της είναι επίσης πανομοιότυπη.
Αγωγοί θέρμανσης μέσα στη ζώνη
Η ZF χρησιμοποίησε μια ειδική μέθοδο επεξεργασίας υφασμάτων για αυτή την καινοτομία. Οι αγωγοί θέρμανσης είναι υφασμένοι μέσα στη δομή της ζώνης ασφαλείας. Τα στοιχεία επαφής για τα ηλεκτρικά κυκλώματα θέρμανσης είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παρεμβαίνουν στη λειτουργία ή την ανάσυρση της ζώνης. Δεν είναι απαραίτητοι οι ειδικοί αναστολείς ζώνης σε άλλες θέσεις τοποθέτησης. Δεδομένου ότι όλα τα σχετικά χαρακτηριστικά της ζώνης ασφαλείας παραμένουν τα ίδια, δεν υπάρχουν πρόσθετες διαδικασίες ή προσόντα για τον ΚΑΕ.
Η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας δεν υστερεί σε τίποτα σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές ζώνες ασφαλείας όσον αφορά την προστασία των επιβατών. Πάντως σύμφωνα με την εταιρεία η εμπειρία των επιβατών και το δυναμικό ασφάλειας βελτιώνονται γενικά με τη μείωση του ογκώδους ρουχισμού. Αυτό επιτρέπει στη ζώνη να βρίσκεται πολύ πιο κοντά στο σώμα, ενώ συνεχίζει να συγκρατεί και να προστατεύει τον επιβάτη σε μια σύγκρουση.