Η Hennessey, η εταιρεία κατασκευής hypercar με έδρα το Τέξας μόλις παρουσίασε μια νέα, ελαφρύτερη έκδοση του Hennessey Venom F5. Ο John Hennessey σίγουρα ήθελε το Venom F5 Revolution να είναι εστιασμένο στην πίστα, και όπως βλέπεις είναι επανασχεδιασμένο- μεταξύ άλλων για να παράγει και υψηλή downforce. Το νέο Venom F5 Revolution Coupe είναι πλέον το πιο ισχυρό hypercar παραγωγής με θερμικό κινητήρα στον κόσμο.

Εννοείται πιο ελαφρύ
Το Venom F5 Revolution Coupe βασίζεται στο Venom F5 Coupe της Hennessey -τα δύο μοιράζονται σχεδόν πανομοιότυπο DNA- ωστόσο, το Revolution Coupe διακρίνεται από το αδελφάκι του λόγω της πλήρως ανασχεδιασμένης αεροδυναμικής, της ανάρτησης, της ψύξης του κινητήρα και της ψηφιακής τηλεμετρίας. Η ομάδα μηχανικών επικεντρώθηκε επίσης στη μείωση της μάζας. Χάρη στη συστηματική εστίαση στη μείωση του βάρους, το αγωνιστικά βελτιωμένο μοντέλο αγγίζει τη ζυγαριά κάτω από τα 1.360 κιλά - είναι το ελαφρύτερο μοντέλο Venom F5.
Κινητήρας Fury 1.817 ίππων: λύσσα για ισχύ
Καθρέφτης όλων των άλλων μοντέλων Venom F5, τοποθετημένος στη μέση του μονοκόκ πλαισίου από ανθρακονήματα, είναι ο διάσημος διπλά υπερτροφοδοτούμενος, 6,6 λίτρων, V8 κινητήρας "Fury" της Hennessey με την εκπληκτική ισχύ των 1.817 ίππων.

Η ισχύς στέλνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μονού συμπλέκτη που έχει βαθμονομηθεί για ανταγωνιστική χρήση. Με τόσο χαμηλή μάζα, το Venom F5 Revolution Coupe υπόσχεται πρωτοφανή επιτάχυνση. Τα ανθρακοκεραμικά φρένα τοποθετούνται στάνταρ και διαθέτουν δαγκάνες πολλαπλών εμβόλων, εξασφαλίζοντας δύναμη φρεναρίσματος χωρίς εξασθένιση στο δρόμο ή στην πίστα.
Και φυσικά αεροδυναμική
Το πιο ορατό στους περαστικούς είναι η τοποθετημένη σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους της Revolution Coupe πτέρυγα από ανθρακονήματα. Το ρυθμιζόμενο εξάρτημα (που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να ρυθμίζει τη γωνία προσβολής σε ένα εύρος μοιρών) είναι εφοδιασμένο με ειδικά ελάσματα που εμποδίζουν τον αέρα υψηλής πίεσης στην κορυφή της πτέρυγας να διαρρέει από κάτω -αυξάνοντας την downforce χωρίς να επεκτείνεται το πλάτος της πτέρυγας. Ως αποτέλεσμα, η πίσω πτέρυγα αποδίδει πάνω από 800 κιλά downforce στα 300 km/h και πάνω από 1.400 κιλά downforce στα 400 km/h...

Ένας σημαντικά μεγαλύτερος μπροστινός διαχωριστής, κατασκευασμένος από ανθρακονήματα, συμπληρώνει την πίσω τοποθετημένη πτέρυγα και τον πίσω διαχύτη. Το μπροστινό splitter εμποδίζει τη ροή του αέρα κάτω από το F5 Revolution Coupe, γεγονός που δημιουργεί μια δίνη χαμηλής πίεσης κάτω από το όχημα (βοηθώντας την downforce).

Ταυτόχρονα, ο εκτεταμένος πίσω διαχύτης οδηγεί τον αέρα έξω από το λείο κάτω μέρος του hypercar. Επιπλέον, το Revolution διαθέτει μια νέα εισαγωγή αέρα στην οροφή, για φρέσκο δροσερό αέρα στο χώρο του κινητήρα του F5, γεγονός που συμβάλλει αποτελεσματικά στη μείωση της θερμοκρασίας.

Η ανάρτηση διπλών ψαλιδιών είναι εξοπλισμένη με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που μπορούν να βαθμονομηθούν στην πίστα με απλά εργαλεία. Στους ιδιοκτήτες του Venom F5 Revolution προσφέρεται ένα ψηφιακό σύστημα τηλεμετρίας πίστας επί του οχήματος, ικανό να μετράει μια σειρά από δεδομένα Αυτά περιλαμβάνουν χρόνους γύρου, διαχωρισμούς, δυνάμεις G στις στροφές και πολλά άλλα. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθεί την τηλεμετρία σε πραγματικό χρόνο ή τα δεδομένα μπορούν να αποθηκευτούν για μεταγενέστερη ανάλυση ή αρχειοθέτηση.
Τι λέει ο John Hennessey
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε: "Το νέο Venom F5 Revolution Coupe συνδυάζει τον εξαιρετικό κινητήρα εσωτερικής καύσης V8 'Fury' των 1.817 ίππων με το ελαφρύτερο και πιο ικανό μας πλαίσιο. Το hypercar, το οποίο είναι εκπληκτικά γρήγορο, είναι σαν το σπίτι του σε μια αγωνιστική πίστα, όπου ο απόλυτος χειρισμός είναι υψίστης σημασίας -προσφέρει την ευκινησία ενός μαχητικού αεροσκάφους, αλλά με ένα μοτέρ σαν πύραυλο Saturn V!".

Ναι, αλλά ποιος το εξέλιξε;
Τον λένε John 'Heinrocket' Heinricy και είναι επικεφαλής μηχανικός της φίρμας: "Ήμουν επικεφαλής μηχανικός σε μερικά από τα πιο ακραία αυτοκίνητα που έχουν βγει από την GM, όπως η Corvette Z06 και η Cadillac CTS-V, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την τελειοποίηση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για τον δρόμο, όπως το Venom F5 Revolution. Από την αρχή, σχεδιάσαμε το υπεραυτοκίνητο Venom F5 για να είναι εξαιρετικά ελαφρύ και τερατωδώς ισχυρό. Έτσι, παίρνοντας αυτά τα συστατικά και προσθέτοντας αεροδυναμική, ανάρτηση εστιασμένα στην πίστα, μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε ένα μηχάνημα που αποτελεί την απόλυτη συναισθηματική οδηγική εμπειρία".

Το νέο Venom F5 Revolution Coupe θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Miami Motorcar Cavalcade Concours d'Elegance στις 15 Ιανουαρίου 2023. Η τιμή του ανέρχεται στα 2,7 εκατομμύρια δολάρια και περιορίζεται σε μόλις 24 μονάδες, η αποκλειστικότητα είναι δεδομένη (πριν από την επίσημη κυκλοφορία, πολλά από τα μοντέλα Revolution έχουν ήδη πωληθεί σε παθιασμένους οπαδούς των hypercar). Πάντως σε περίπτωση που σε περισσεύουν 2,5 εκατ. ευρώ έχουν απομείνει μερικά και μπορείς να κάνεις αίτηση για να το αποκτήσεις εδώ.