Ο John Hennessey μιλάει στο Top Gear (και αυτό φτάνει)

Το ξέρουμε ότι θα ήθελες να κάτσεις σε μια ψησταριά του Τέξας και να μιλήσεις με τον John Hennessey για καταιγιστικά αυτοκίνητα -όπως το Venom F5- και γι' αυτό το κάναμε

Hennessey Venom F5
Συνέντευξη με τον John Hennessey
Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5
Συνέντευξη με τον John Hennessey
Hennessey Venom F5
Συνέντευξη με τον John Hennessey

O John Hennessey μόλις παρήγγειλε κάτι τεράστια λουκάνικα, θηριώδεις μερίδες παϊδάκια κοτόπουλο και αρκετά συνοδευτικά για να ταΐσει έναν μικρό έως μεσαίο στρατό. Βρισκόμαστε στο Hinze's BBQ, μια ψησταριά στο Τέξας, όπου το φαγητό είναι πεντανόστιμο αλλά τα αναψυκτικά όχι τόσο. Εδώ - περισσότερο από οπουδήποτε αλλού - θεωρήσαμε σκόπιμο να "ψήσουμε" για κουβέντα τον απίστευτα φιλόξενο και ενθουσιώδη John Hennessey για το Venom F5 και τα σχέδια του για το μέλλον.

Συνέντευξη με τον John Hennessey

TG: Ανακοινώσατε το Hennessey Venom F5 το 2014. Το τοπίο του αυτοκινήτου έχει αλλάξει μαζικά από τότε. Έχουν αλλάξει οι προθέσεις του project;
JH: Όχι... Και ναι. Όχι, δεν έχει αλλάξει, καθώς η αρχική ιδέα ήταν να γίνει το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο -εξακολουθούμε να έχουμε αυτήν την πρόθεση. Αισθάνομαι υπό την πίεση ότι πρέπει να νικήσω την Bugatti και θέλω η F5 να ολοκληρώσει ένα μέσο όρο διαδρομής πάνω από 482 km/h. Κάποιοι πελάτες ενδιαφέρονται γι' αυτό, άλλοι όχι. Αλλά είπαμε ότι θα το κάνουμε και είναι μέρος του DNA μας. Οπότε θα το κάνουμε. Αυτό είναι το "όχι". Το "ναι" είναι ότι αλλάξαμε ελαφρώς πορεία και πήραμε την απόφαση να κατασκευάσουμε το Roadster, καθώς είχαμε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον. Και ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλες παραλλαγές στο μέλλον.

TG: Πότε θα δούμε την F5 να επιτυγχάνει ταχύτητες της τάξης των 482 km/h;
JH: Νομίζω ότι είναι χρήσιμη κάποια προοπτική για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα. Πιστεύω ότι η Bugatti παρουσίασε την Chiron το 2015, παρέδωσε ένα αυτοκίνητο σε πελάτη το 2016, αλλά δεν έσπασε τα 482 km/h μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019. Έτσι, από το πρώτο αυτοκίνητο μέχρι αυτήν την τελική ταχύτητα πέρασαν τρία χρόνια. Εμείς μόλις παραδώσαμε το πρώτο μας αυτοκίνητο, οπότε δεν χρειάζεται να παραδώσουμε ταυτόχρονα κάποια νέα για την τελική ταχύτητα. Αλλά πηγαίνουμε σταθερά γρήγορα στις δοκιμές.

Hennessey Venom F5

TG: Με το Venom είχατε χρόνια να αναμετρηθείτε με τον Wolfgang Dürheimer και τον Christian von Koenigsegg -έμοιαζε με πυγμαχία βαρέων βαρών. Αλλά ακριβώς όπως ο Anthony Joshua, ο Deontay Wilder και ο Tyson Fury, ο αγώνας ταχύτητας έχει επιβραδυνθεί.
JH: Η κορυφαία ταχύτητα αποκτά σημασία μόνο όταν υπάρχει αντιπαλότητα. Για εμάς, υπάρχει λιγότερη ώθηση και επείγουσα ανάγκη, καθώς θέλουμε να ξεχαστεί το όλο θέμα με την SSC. Για κάποιους ανθρώπους η αντίληψη είναι ότι είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο καθώς είμαστε Αμερικανοί, αλλά φτιάχνουμε και παραδίδουμε 12-14 αυτοκίνητα φέτος -δεν έχω ιδέα τι κάνει η SSC, δεν είναι δική μου δουλειά.

TG: Είστε ευχαριστημένος με το F5;
JH: Και βέβαια. Το έφτιαξα για να είναι το ταχύτερο, αλλά και για να είναι συναρπαστικό και λίγο τρομακτικό ταυτόχρονα. Έχω οδηγήσει και είχα πολλά γρήγορα αυτοκίνητα. Οδηγώ καθημερινά ένα Tesla Model S Plaid και έχω μια Porsche 911 Turbo S. Είναι εξαιρετικά γρήγορα αυτοκίνητα, αλλά τα συνηθίζω. Ποτέ δεν συνηθίζω το F5 -είναι μια P51 Mustang για το δρόμο με κινητήρα Merlin.

Hennessey Venom F5

TG: Είσαι ανοιχτός σχετικά με το κομμάτι της επιχείρησης που αφορά το "ψωμί" και το "ψωμί" της Hennessey είναι τα pickup και τα ανταλλακτικά βελτίωσης που πληρώνουν για το "παντεσπάνι" του project F5. Αλλά οι δύο πελάτες πρέπει να είναι πολύ διαφορετικοί, σωστά;
JH: Το να ευχαριστείς δισεκατομμυριούχους είναι μια πρόκληση αλλά και πολύ ικανοποιητικό. Σε κάνει να σκέφτεσαι διαφορετικά, καθώς είναι δύσκολο να εντυπωσιάσεις ανθρώπους που έχουν τα πάντα. Γι' αυτό μου αρέσουν πράγματα όπως το Treasure Chest -που είναι κατά παραγγελία και περιλαμβάνει ένα κουτί κοσμημάτων από επεξεργασμένο αλουμίνιο, το κλειδί του F5 με Inconel από το διαστημικό λεωφορείο Endeavour, γάντζο ρυμούλκησης φορτιστή και ένα κάλυμμα αυτοκινήτου από μαλλί merino αξίας 5.000 δολαρίων. Εκπλήσσονται περισσότερο από αυτό παρά από το αυτοκίνητο, καθώς δεν το περίμεναν.

Συνέντευξη με τον John Hennessey

TG: Υπάρχει τόσο μεγάλη περιβαλλοντική και νομοθετική πίεση για την ηλεκτροκίνηση, το αισθάνεστε;
JH: Αισθάνομαι ότι πρέπει να προοδεύσουμε και να γίνουμε καλοί πολίτες του κόσμου. Η βιωσιμότητα είναι μέρος αυτής της πορείας, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που κάνουμε ηλεκτροκίνηση. Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει τόσες πολλές πόρτες στο σχεδιασμό και την κατασκευή που είναι αδύνατο να επιτευχθούν διαφορετικά. Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε το Deep Space με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι ηλεκτρικές πλατφόρμες παρέχουν συναρπαστικές δυνατότητες καινοτομίας.

TG: Α, ναι. Deep Space. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο εξακίνητο hyper GT με "διαμαντένια" διάταξη καθισμάτων και πάνω από 2.000 ίππους. Μέχρι στιγμής, βλέπω ότι πρόκειται για τέσσερις καρέκλες γραφείου της Herman Miller σε σχήμα διαμαντιού με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου κολλημένες στο πάτωμα ενός γραφείου.
JH: Από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις. Η κίνηση στους έξι τροχούς και ο σχεδιασμός των καθισμάτων σε σχήμα διαμαντιού ήταν όλη δική μου ιδέα. Ο Nathan (ο διευθυντής σχεδιασμού της Hennessey, Nathan Malinick) απλά το έχτισε γύρω από αυτό. Και όπως είδατε, λειτουργεί. Στην πραγματικότητα, σκεφτόμουν να γίνω "ηλεκτρικός" από τότε που βγήκε το Model S. Τώρα υπάρχει η Rivian και η Ford που το κάνουν, αλλά πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε; Το Deep Space ήταν η απάντηση: μακρύτερο μεταξόνιο, μεγαλύτερη μπαταρία, έξι τροχοί, τρεις άξονες και πολλή πρόσφυση. Η Rolls-Royce αποτελεί έμπνευση για το Deep Space, θέλουμε να είναι πολυτελές και γρήγορο.

TG: Σας αρέσουν τα ρεκόρ. Και ο ηλεκτρισμός ανοίγει ένα νέο βιβλίο ρεκόρ. Πιστεύετε ότι το Deep Space θα σπάσει τα ρεκόρ; 
JH: Είναι ένα παιχνίδι που θα ήθελα να παίξω. Μου αρέσει ο ανταγωνισμός, τα δικαιώματα καυχησιολογίας και η αναρρίχηση στο επόμενο βουνό -έτσι χτίσαμε τη μάρκα μας. Με πάνω από 2.000 ίππους θα ήθελα το Deep Space να είναι το ταχύτερο τετραθέσιο από τα 0-320 km/h. Καθώς γινόμαστε πιο επιτυχημένοι, είναι εύκολο να μειώσουμε το ρίσκο. Εγώ δεν θέλω να μειώσω το ρίσκο. Πώς το λένε αυτό; "Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς"; Λοιπόν, πιστεύω σε αυτό: η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς.
 

Best of Network