Tesla: To 2022 ήταν η χειρότερη χρονιά για τη μετοχή της

Από τη στιγμή που Elon Musk αγόρασε το Twitter, οι επενδυτές της Tesla ήρθαν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα, την ώρα που ο ανταγωνισμός εντείνεται από τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Tesla Model Y

Πριν από ένα χρόνο, η Tesla φαινόταν ανίκητη, με τις μετοχές της να βρίσκονται κοντά στα υψηλότερα επίπεδα και εν μέσω μεγάλης αισιοδοξίας για την πορεία της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Λίγες μέρες πριν το 2022 περάσει στην ιστορία, η κατάσταση φαίνεται πως έχει αλλάξει. Το βέβαιο είναι πως η μετοχή της Tesla δεν προσφερόταν ποτέ για τους συντηρητικούς επενδυτές, δεδομένης της μεταβλητότητάς της και του ιδιαίτερου στυλ του διευθύνοντος συμβούλου της, Elon Musk.

Παρόλα αυτά, το μέγεθος της φετινής πτώσης είναι εντυπωσιακό: Έχει χάσει πάνω από 60% μέχρι το κλείσιμο της περασμένης Τρίτης 20/12, ακολουθώντας ρυθμό ρεκόρ ετήσιας πτώσης και διαγράφοντας περίπου $626 δισεκατομμύρια από την αξία των μετόχων.

Elon Musk: ο επικεφαλής της Tesla αγόρασε το Twitter

Δύο μόλις χρόνια μετά την ένταξη της Tesla στον δείκτη S&P 500, οι επενδυτές έρχονται αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα. Ο ανταγωνισμός από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνεται, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία της Tesla στην αγορά. Οι αναλυτές από την πλευρά τους, δεν βλέπουν να έρχεται στο άμεσο μέλλον κάτι που θα αναζωπυρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για τις μετοχές, κάτι που συνέβη το 2020. Στο μεταξύ, η μετοχή της Tesla βρίσκεται περίπου 40% κάτω από το επίπεδο στο οποίο εισήχθη στο χρηματιστήριο.

"Όλο αυτό το αφήγημα για την Tesla πως είναι ηγέτης σε ό,τι κάνει φθίνει”, δήλωσε ο Jeffrey Osborne, αναλυτής της Cowen & Co. "Οι μετοχές της Tesla τείνουν να αποδίδουν καλύτερα όταν μπορείς να δημιουργήσεις μια προσδοκία για κάτι νέο που έρχεται. Αυτή τη στιγμή, δεν είναι ξεκάθαρο τι είναι αυτό που θα μας ενθουσιάσει το νέο έτος”.

Καθυστερήσεις στο λογισμικό και την τεχνολογία μπαταριών

Τόσο το πολυαναμενόμενο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Tesla όσο και η τεχνολογία των μπαταριών της, υπολείπονται των χρονοδιαγραμμάτων τους, σημείωσε ο αναλυτής. Εν τω μεταξύ, ο φουτουριστικός σχεδιασμός του pickup Cybertruck, μπορεί να καταστήσει δύσκολη την πώλησή του ως mainstream όχημα.

Οι αναλυτές επιχειρούν να επαναξιολογήσουν τις προοπτικές τους για την Tesla, δεδομένης της ελεύθερης πτώσης της μετοχής, των πιο μετριοπαθών προσδοκιών για τα κέρδη και της συνολικής επαναφοράς των αποτιμήσεων των αναπτυσσόμενων εταιρειών: Ο μέσος όρος των τιμών-στόχων της Wall Street για την Tesla, έχει πλέον υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Την Τετάρτη 21/12, η τιμή της έπεσε για λίγο κάτω από τα $136,03, επίπεδα στα οποία διαπραγματευόταν τον Νοέμβριο του 2020, όταν η S&P Dow Jones Indices ανακοίνωσε ότι η μετοχή θα συμπεριληφθεί στον δείκτη S&P 500.

Twitter Headquarters

Η αγορά του Twitter από τον Musk επιδείνωσε τα πράγματα, καθώς αυξήθηκε η ανησυχία ότι η ενασχόλησή του με την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, μειώνει την εστίασή του στην Tesla. Σε αυτό συνέτεινε και η πώληση σημαντικού μεριδίου των μετοχών του Musk, για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της συμφωνίας.

Ακόμη κι έτσι πάντως, η αξία της Tesla αποτιμάται σε σχεδόν $440 δισεκατομμύρια, πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Toyota, η δεύτερη μεγαλύτερη, αποτιμάται περίπου στο μισό της αξίας της Tesla. Η Toyota εκτιμάται ότι θα πουλήσει 8,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα στο οικονομικό έτος 2023, που λήγει στις 31 Μαρτίου, ενώ οι παραδόσεις της Tesla για το ημερολογιακό 2022 αναμένεται να είναι περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα.

Best of Network