Έχεις παρατηρήσει ότι όλο και πιο συχνά διαβάζεις για το υδρογόνο; Δεν φταίμε εμείς. Απλώς παρακολουθούμε -με άγρυπνο μάτι- τις εξελίξεις της αυτοκίνησης και το υδρογόνο είναι το next big think στον κόσμο του αυτοκινήτου. Kαι ας μην δίνουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες την ίδια σημασία στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Η BMW είναι μια από τις εταιρείες που πιστεύει στο υδρογόνο και το γεγονός ότι ξεκίνησε η παραγωγή -όπως είχαμε γράψει εδώ- του BMW iX5 Hydrogen, είναι η απόδειξη.
Πού θα κατασκευάζεται το υδρογονοκίνητο BMW iX5
Η κατασκευή του υδρογονοκίνητου οχήματος περιορισμένης παραγωγής πραγματοποιείται στο πιλοτικό εργοστάσιο του Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) του Μονάχου. Το πρώτο Sports Activity Vehicle (SAV) με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει ήδη ολοκληρώσει ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών υπό απαιτητικές συνθήκες κατά τη φάση ανάπτυξης και θα χρησιμοποιηθεί σε επιλεγμένες περιοχές από την άνοιξη του 2023.
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ προμηθεύει τα βασικά οχήματα για το μοντέλο υδρογόνου, το οποίο έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα της BMW X5. Είναι εφοδιασμένα με ένα νέο συγκρότημα δαπέδου στο εργαστήριο αμαξωμάτων του πιλοτικού εργοστασίου, το οποίο καθιστά δυνατή τη φιλοξενία των δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από τη μονάδα των πίσω καθισμάτων.
Τα ειδικά για το μοντέλο ηλεκτρικά συστήματα 12V και 400V, η μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου ενσωματώνονται όλα κατά το στάδιο της συναρμολόγησης, μαζί με τα τυποποιημένα εξαρτήματα παραγωγής. Τοποθετημένος στην περιοχή του πίσω άξονα μαζί με την μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι προϊόν της τρέχουσας, πέμπτης γενιάς τεχνολογίας BMW eDrive που χρησιμοποιείται επίσης στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα μπαταρίας της BMW.
Τα συστήματα κυψελών καυσίμου που βρίσκονται κάτω από το καπό του BMW iX5 Hydrogen κατασκευάζονται από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους στο εσωτερικό κέντρο τεχνογνωσίας της BMW για το υδρογόνο στο Garching, βόρεια του Μονάχου.
Τι πιστεύει η BMW για το υδρογόνο
Συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος κίνησης χωρίς εκπομπές ρύπων με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και δυνατότητες μεγάλων αποστάσεων. Αυτό καθιστά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μια ελκυστική συμπληρωματική εναλλακτική λύση στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους πελάτες για τους οποίους οι σύντομες στάσεις ανεφοδιασμού και οι μεγάλες αποστάσεις είναι απαραίτητη προϋπόθεση, καθώς και για τις περιοχές που δεν διαθέτουν ακόμη επαρκή υποδομή φόρτισης.
"Το υδρογόνο είναι μια ευέλικτη πηγή ενέργειας που έχει να διαδραματίσει βασικό ρόλο καθώς προχωράμε προς την κλιματική ουδετερότητα", λέει ο Frank Weber, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για την Ανάπτυξη. "Είμαστε βέβαιοι ότι το υδρογόνο πρόκειται να αποκτήσει σημαντικά μεγαλύτερη σημασία για την ατομική κινητικότητα και επομένως θεωρούμε ότι ένα μείγμα ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου είναι μια λογική προσέγγιση μακροπρόθεσμα. Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν επίσης κρίσιμες πρώτες ύλες, όπως κοβάλτιο, λίθιο ή νικέλιο, οπότε επενδύοντας σε αυτού του είδους τα συστήματα κίνησης ενισχύουμε επίσης τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα του BMW Group. Ο δοκιμαστικός στόλος BMW iX5 Hydrogen θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε νέες και πολύτιμες γνώσεις, επιτρέποντάς μας να παρουσιάσουμε στους πελάτες μας μια ελκυστική γκάμα προϊόντων όταν η οικονομία του υδρογόνου γίνει μια ευρέως διαδεδομένη πραγματικότητα".