Το Praga Bohema είναι το τσέχικο supercar των 700 ίππων

Το Praga Bohema είναι ένα νέο supercar που έρχεται από την Τσεχία, αλλά δεν είναι αστείο γιατί η Praga είναι μια εταιρεία καθόλου άγνωστη και μάλιστα πολύ ενδιαφέρουσα

Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar
Praga Bohema Supercar

Η Praga είναι μια εταιρεία με παράδοση μεγαλύτερη των 100 ετών. Ξεκίνησε κάποια στιγμή στις αρχές του 1900 να κάνει μερικές αντιγραφές με άδεια, από τους Ιταλούς και αναπτύχθηκε γρήγορα στην Τσεχία ως κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων για τα οποία υπήρχε μεγαλύτερη ανάγκη εκείνη την εποχή. Το 1990 όμως έκανε στροφή και ασχολήθηκε με τα αυτοκίνητα πολύ περισσότερο, έχοντας μια μεγάλη παράδοση στον χώρο του καρτ με τα νικηφόρα σύνολα που έφτιαχνε ήδη. Έτσι προέκυψε το Praga R1, το οποίο έχει δικό του πρωτάθλημα και πολλούς πιστούς που το λατρεύουν, γιατί είναι μια Formula 1 για "φτωχούς". 

Praga Bohema Supercar

Supercar Βοημίας 

Το supercar Bohema είναι η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας να φτιάξει ένα road legal αυτοκίνητο. Και το καταφέρνει περίφημα, όπως τονίζει και ο Romain Grossjean που βοήθησε στην εξέλιξή του. "Η οδήγηση του Bohema είναι μια εμπειρία που δεν υπάρχει όμοιά της. Δεν θυμάμαι κανένα άλλο αυτοκίνητο δρόμου, τόσο κοντά στην οδήγησή του, σε ένα αυτοκίνητο πίστας. Για να μην αναφερθώ καν στην εμφάνιση. Είναι πανέμορφο".

Praga Bohema Supercar

Βασικά είναι περίεργο, όσο αρμόζει σε ένα supercar το οποίο επιτρέπεται να κινείται στους δρόμους, αλλά ας μην γελιόμαστε δεν θα το πάρει κανείς για να κάνει βόλτες στο Παγκράτι. Στο Μονακό ίσως, αλλά κατά βάση θα το εμπιστευτεί κάποιος για οποιαδήποτε πίστα του κόσμου. Η βάση του είναι το Praga R1R και αυτό είναι ένα πρόβλημα, γιατί supercar πίστας με 370 ίππους, όσους δηλαδή, διαθέτει το Praga R1R δεν έχει υπάρξει ακόμη και θα ήταν δύσκολο να σταθεί.

Praga Bohema Supercar

Όμως υπάρχει twist εκεί. Γιατί η βάση είναι το R1R αλλά μόνο αισθητικά. Μηχανολογικά είναι το Nissan GT-R και το πράγμα αρχίζει ξαφνικά να γίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρον, χάρη στον V6 biturbo κινητήρα των 3,8 lt, ο οποίος αποδίδει… πολλούς ίππους. Η Praga λέει 700 για την περίσταση, αλλά το γεγονός πως συνεργάστηκε με έναν από τους κορυφαίους βελτιωτές της Αγγλίας, την Litchfield Motors μας κάνει να υποψιαζόμαστε πως μελλοντικά οι ιπποδυνάμεις του Praga Bohema θα αυξηθούν σημαντικά.

Praga Bohema Supercar

Δεν έχουν σημασία οι αριθμοί 

Επίσης η Praga λέει πως είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που έχει πάρει άδεια από την Nissan ώστε να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα της, ενώ για την καλύτερη δυνατή λειτουργία του Bohema, αναζήτησε και αλλού συνεργασίες, χωρίς όμως να ικανοποιηθεί, όπως στον V10 της Audi. Πάντως το τσέχικο αυτοκίνητο έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει ένα αξιοπρεπές track day car. Ζυγίζει 982 kg στη φάση του πρωτότυπου, αλλά υπάρχει αισιοδοξία πως το βάρος θα μειωθεί ακόμη περισσότερο. Για το 0-100 km/h χρειάζεται 3,5 δευτερόλεπτα αλλά και σε αυτό το σκέλος υπάρχει θετική σκέψη, καθώς λίγη βελτιστοποίηση μπορεί να ρίξει ακόμη περισσότερο την συγκεκριμένη επίδοση. 

Praga Bohema Supercar

Εκτός των παραπάνω, είναι ενδιαφέρουσα η προσέγγιση των ανθρώπων της Praga γενικώς, γιατί δεν ανακοινώνουν για παράδειγμα την τελική ταχύτητα του Bohema. Αντιθέτως τονίζουν πως σημασία έχει η διασκέδαση που θα προσφέρει το αυτοκίνητο όταν στρίβει με όση ταχύτητα του επιτρέπουν οι νόμοι της φυσικής. 

Praga Bohema Supercar

F1 για τον δρόμο

Εμφανισιακά τώρα, είναι όντως σαν ένα αγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά… Πρώτα από όλα είναι διθέσιο και δίπορτο, απλώς να έχεις υπόψη σου πως θα χρειαστεί να μπεις ή να βγεις σαν να κάνεις αλλαγή οδηγού στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Το οποίο αν δεν περιλαμβάνει ευλυγισία, απαιτεί πολύ κόπο και μάλλον πόνο γιατί κάπου θα τσακίσεις το γόνατό σου, προσπαθώντας να στριμωχτείς στο αγωνιστικό κόκπιτ. 

Praga Bohema Supercar

Στο εσωτερικό η οθόνη στο τιμονι θυμίζει αγωνιστικό πρωτότυπο αλλά είναι εκεί για τις καθημερινές ευκολίες, όπως ο κλιματισμός, η σύνδεση με Android και Apple CarPlay και άλλα στοιχεία του infotainment. Από έξω η πίσω πτέρυγα είναι διακριτική και σταθερή, ενώ εμπρός υπάρχουν πολλοί μικροί αεραγωγοί και διάφορα πτερύγια που κάνουν τη δουλειά του να παράγουν συνολικά 900 kg κάθετης δύναμης. 

Praga Bohema Supercar

Όλες τις λεπτομέρειες που θέλεις να ξέρεις θα τις βρεις στο video του Top Gear παρακάτω. Βασικότερη εξ αυτών είναι φυσικά πως το κόστος του Praga Bohema αγγίζει τα 1,3 εκατομμύρια ευρώ. 


 

Best of Network