Alpine A110 R: Εντατική δίαιτα κι έτοιμο για πίστα

Οι μηχανικοί της Alpine στο A110 R, δεν έδωσαν ρέστα. Τα πήραν σε κιλά. Άφησαν τον κινητήρα ως έχει αλλά περιόρισαν το βάρος στα 1.082 kg. Και, στις μέρες μας, το λες και άθλο

Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R

Η Alpine ήθελε να κατασκευάσει μια ταχύτερη έκδοση του A110. Υποθέτουμε ότι θα μπορούσαν να έχουν ξεζουμίσει τον κινητήρα. Δεν το έκαναν. Ο κινητήρας στο νέο Alpine A110 R παραμένει στους 300 ίππους, όπως και στo Alpine A110 S. Αλλά τα υπόλοιπα...

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που οι μηχανικοί του λένε ότι "έχει πολύ διαφορετική αίσθηση στην πίστα" από την A110 S. Συνολικά η δίαιτα με ανθρακονήματα το κάνει 34 κιλά πιο ελαφρύ από το A110 S. Φυσικά εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο δρόμου με πινακίδες κυκλοφορίας κλπ. Αλλά ένα πιο θορυβώδες, λιγότερο άνετο και βολικό.

Alpine A110 R

Δεν μπορείς να δεις πίσω, επειδή ολόκληρο το πίσω παρμπρίζ έχει αντικατασταθεί με πάνελ από ανθρακονήματα. Ω ναι, μερικές από αυτές τις αλλαγές είναι πολύ μεγάλες λεπτομέρειες -λατρεύουμε τις αντιφατικές προτάσεις. Ας ξεκινήσουμε με τους αριθμούς, και στη συνέχεια ας δούμε τις λεπτομέρειες του τρόπου με τον οποίο η Alpine τους πέτυχε.

Πούπουλο έτοιμο για πίστα

Ζυγίζει μόλις 1,082 kg. Αυτό είναι φυσικά πολύ ελαφρύτερο από τις άλλες εκδόσεις A110. Επίσης, πολύ ελαφρύτερο από συγκρίσιμα διθέσια αυτοκίνητα με κινητήρα στο κέντρο. Ένα βασικό μοντέλο Cayman, επίσης με τετρακύλινδρο turbo 300 ίππων με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ζυγίζει 1.440 κιλά.

Alpine A110 R

Έτσι, "μόλις" 300 ίπποι από τον κινητήρα των 1,8 λίτρων είναι αρκετοί για να φτάσει στα 100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τη μέτρηση της Alpine. Τα φρένα είναι αναβαθμισμένα Brembo. Αν οι διαμήκεις δυνάμεις της πορείας και του φρεναρίσματος βελτιώνονται χάρη στο μικρότερο βάρος και τα καλύτερα φρένα, οι πλευρικές δυνάμεις είναι αυτές που επωφελούνται. Είναι η επιπλέον πρόσφυση που κάνει αυτό το πράγμα να ξεχωρίζει.

Alpine A110 R

Γι' αυτό, η Alpine έχει επιστρατεύσει το αγωνιστικό της τμήμα. Το A110 R πέρασε πολύ χρόνο για να ξεσπάσει στην αεροδυναμική σήραγγα της Formula 1 στο Enstone. Η αξιοποίηση των σύνθετων υλικών από άνθρακα βασίζεται επίσης στην τεχνογνωσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα περισσότερα από τα νέα εξαρτήματα που έχουν διαμορφωθεί από το πρώτο είναι κατασκευασμένα από το δεύτερο.

Alpine A110 R

Το νέο καπό διαθέτει εισαγωγές και εξόδους για να μειωθεί η περιοχή χαμηλής πίεσης μπροστά. Οι αλλαγές γύρω από τα μαρσπιέ εμποδίζουν τον αέρα να πέφτει κάτω από το αμάξωμα, βοηθώντας την αποτελεσματικότητα του νέου επίπεδου δαπέδου και του διαχύτη -που είναι μεγαλύτερος από πριν.

Alpine A110 R

Το πάνελ που αντικαθιστά την πίσω σήτα έχει επίσης εισαγωγές, επειδή όταν αφαίρεσαν το κάλυμμα του κινητήρα για λόγους ελαφρότητας, έπρεπε να διορθωθεί η ροή του αέρα ψύξης. Η πίσω πτέρυγα είναι η ίδια με αυτή που διατίθεται προαιρετικά σε μια A110 S, αλλά εδώ είναι τοποθετημένη πιο πίσω, σε αγωνιστικού τύπου πυλώνες. Και τα δύο αυτά πράγματα της προσδίδουν καλύτερη ικανότητα για downforce.

Alpine A110 R

Όλα αυτά σημαίνουν μια μικρή αύξηση της downforce μπροστά και μια μεγαλύτερη πίσω, η οποία την κάνει πιο σταθερή στις γρήγορες στροφές. Και ακόμα βελτιώνεται η αεροδυναμική απόδοση: στην πραγματικότητα υπάρχει λιγότερη αντίσταση από ό,τι στην A110 S. Έτσι, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει. Στα 285 km/h, αν βρεις χώρο να τα πιάσεις.

Μην ξεχνάς ότι το A110 έχει αμάξωμα από αλουμίνιο, το οποίο δεν είναι και τόσο βαρύ. Αλλά για τα νέα πάνελ της R, μόνο το υλικό των αγώνων κάνει. Ανθρακονήματα χρησιμοποιούνται για το καπό, την οροφή, την πίσω σήτα, τον διαχύτη και την πίσω αεροτομή, καθώς και για μικρότερα πράγματα, όπως οι ποδιές και το splitter.

Alpine A110 R

Υπάρχουν και άλλα. Οι τροχοί, επίσης, είναι από ανθρακονήματα. Αυτό εξοικονομεί συνολικά 12,5 κιλά μη αναρτώμενης περιστρεφόμενης μάζας, η οποία είναι ένα πολύ καλό είδος μάζας για εξοικονόμηση. Βελτιώνει την οδήγηση και την πρόσφυση, επειδή ο τροχός μπορεί να ακολουθεί καλύτερα το έδαφος, και κάνει πιο ευχάριστη τη στροφή, επειδή υπάρχει λιγότερη γυροσκοπική δύναμη.

Μην σταματάς να μας λες για μείωση βάρους

Οι τροχοί έχουν μια εσωτερική δομή ακτίνων και ένα εξωτερικό φόρεμα. Θα παρατηρήσετε ότι η επένδυση είναι διαφορετική για το μπροστινό και το πίσω μέρος. Τα μπροστινά είναι σχεδιασμένα για να ρουφάνε αέρα πέρα από τα φρένα, η πιο κλειστή πίσω σχεδίαση έχει ως στόχο τη μείωση της αντίστασης. Κατασκευάζονται με μια νέα διαδικασία που οι μηχανικοί λένε ότι είναι "πιο κοντά στη μαζική παραγωγή" από τα χειροποίητα στοιχεία σε αυτό το πιο κακόγουστο από τα διθέσια Megane, το RS Trophy-R.

Alpine A110 R

Αυτά ζαντόνια τα τυλίγουν ημι-σλικ ελαστικά. Τα Michelin Pilot Sport Cup 2 υποτίθεται ότι από μόνα τους ευθύνονται για μια βελτίωση περίπου 0,8 δευτερολέπτων ανά χιλιόμετρο στην πίστα.

Αν είσαι πραγματικά μανιακός με την πίστα, μπορείτε να ξεβιδώσετε τους τροχούς και να ρυθμίσετε τα αμορτισέρ και το ύψος οδήγησης. Και στη συνέχεια, για να τα ρυθμίσεις όλα ακριβώς έτσι για τη συγκεκριμένη πίστα και τον καιρό, θα επαναλάβεις τη διαδικασία αρκετές φορές εκείνη την ημέρα. 

Η ανάρτηση, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές ράβδοι, είναι επίσης πιο σκληρά από οποιοδήποτε άλλο A110. Έχει γίνει με τρόπο που το κάνει ελαφρώς πιο υπερστροφικό. Στις μεγάλες ταχύτητες, η αλλαγή στην αεροδυναμική ισορροπία θα πρέπει να περιορίσει την υπερστροφή. Γιατί ποιος θέλει να κάνει τετ-α-κε με 160 km/h; Ειδικά όταν δεν μπορεί να δει πίσω.

Alpine A110 R

Με όλη αυτήν την πρόσφυση κάτι θα πρέπει να σε κρατάει γερά μην σπάσεις κάνα πλευρό. Τα νέα καθίσματα σφίγγουν βαθιά τα πλευρά και τους μηρούς σου. Ναι, είναι και αυτά από ανθρακονήματα. Και το αφρώδες υλικό φλερτάρει με την ανυπαρξία. Οι ζώνες τεσσάρων σημείων είναι εξαιρετικές για μια μέρα στην πίστα, αν και λιγότερο βολικές για μια πρωινή βόλτα στον καφενέ. Οι επενδύσεις των θυρών είναι ελαφρύτερες, με υφασμάτινες χειρολαβές.

Alpine A110 R

Η κεντρική οθόνη δεν έχει καταργηθεί και διαθέτει νέες εφαρμογές τηλεμετρίας της πίστας. Πιο πεζή, αλλά σίγουρα πιο συχνά χρησιμοποιούμενη, δεδομένου ότι δεν έχετε πίσω τζάμι, είναι η κάμερα οπισθοπορείας του.

Alpine A110 R

O ήχος του κινητήρα θα είναι το big think. Η ηχομόνωση του θαλάμου κινητήρα έχει παραμεριστεί στο όνομα της απώλειας μερικών κιλών. Η εξάτμιση είναι πιο δυνατή -και πάλι στην προσπάθεια για ελαφρότητα καταργείται το ηλεκτρικό πτερύγιο που κανονικά κόβει το θόρυβο στις χαμηλές στροφές. Οι απολήξεις είναι τρισδιάστατα εκτυπωμένες, επιτρέποντας ένα σχήμα που τις ψύχει καλύτερα και περιορίζει τον εξωτερικό θόρυβο. Στο εσωτερικό, διατηρεί τον συνηθισμένο σωλήνα αντηχείου A110 που μεταφέρει ζωντανά και απευθείας τις μελωδίες εισαγωγής στα αυτιά σας.

Best of Network