Αυτό είναι το Maggiore GranTurismo. Και ενώ μπορεί να μην γνωρίζεις το όνομα, σίγουρα όμως σου είναι οικεία η συνταγή: κινητήρας στο κέντρο, κίνηση πίσω, αναδυόμενοι προβολείς μπροστά. Καλυμμένο με πανέμορφο αμάξωμα. Γαρνίρεις με βενζίνη και σερβίρεις.
Είναι ένα ερωτικό γράμμα και φόρος τιμής
Αλλά, όπως ίσως έχεις μαντέψει, αυτό δεν εξηγεί σχεδόν καθόλου όλα όσα συμβαίνουν εδώ. Αυτό που βλέπεις ξεκίνησε τη ζωή του ως μια γνήσια Ferrari 308 (ή 208, ή 328- όλες χρησιμοποιούσαν το ίδιο πλαίσιο), αλλά αυτό που δημιούργησε η Automobili Maggiore από αυτή τη βάση είναι ένας ειλικρινής φόρος τιμής στη Ferrari 288 GTO -και στον δημιουργό της, Nicola Materazzi (όχι τον αμυντικό που έφαγε κουτουλιά από τον Ζιντάν).

Μέχρι τώρα, πιθανώς αναρωτιέσαι γιατί να μετατραπεί μια παλιά 308 σε ένα σύγχρονο φόρο τιμής στην πρώτη απόπειρα της Ferrari στα αυτοκίνητα δρόμου με υπερτροφοδότηση.
Όπως θα περίμενε κανείς, το σασί του 308 είναι επιμελώς ανακαινισμένο και ενισχυμένο, έτοιμο να τοποθετήσει μια νέα, αεροδυναμική ανάρτηση από κράμα αλουμινίου και αγωνιστικά φρένα Brembo. Η νέα ανάρτηση διευρύνει τα μετατρόχια -το αρχικό 308 είναι στενό σε σύγκριση με τα σύγχρονα supercars- πριν βιδωθεί στο πίσω μέρος ένα υποπλαίσιο με τον αρχικό V8.
Αρχικός V8 (λέμε τώρα) με 592 ίππους
Είναι ο αρχικός στροφαλοθάλαμος, απλώς με νέες κεφαλές, intercooler πολλαπλή εισαγωγή, carbon plenum και διαδοχικούς υπερσυμπιεστές. Ως αποτέλεσμα, αποδίδει τώρα 592 ίππους. Α, και τώρα είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα, τροφοδοτώντας ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Έτσι, μερικά πράγματα έχουν αλλάξει.

Αλλά αυτό του ταιριάζει πραγματικά, ιστορικά μιλώντας -ο V8 της 308 είναι ίσως ο πιο τροποποιημένος κινητήρας της Ferrari, που τον τελειοποίησε και πειραματίστηκε για δεκαετίες. Ξεκίνησε με τον αγωνιστικό κινητήρα V6 του Alfredo 'Dino' Ferrari, ο οποίος βρήκε το δρόμο του στα αυτοκίνητα δρόμου Ferrari Dino, το Fiat Dino και το Lancia Stratos. Από εκεί, απέκτησε δύο κυλίνδρους και μπήκε στα σφηνοειδή αυτοκίνητα της Ferrari - τις 308, 208 και Mondial - πριν αποκτήσει ψεκασμό καυσίμου και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Στη συνέχεια, ο Nicola Materazzi ασχολήθηκε, βάζοντας turbo στον V8 και κατασκευάζοντας τις 208 και 328 Turbo. Α, και την 288 GTO. Μπορεί να το έχετε ακούσει.

Έτσι, το να έχεις τον ίδιο κινητήρα με αυτό το απίστευτο κεφάλαιο της ιστορίας της Ferrari είναι σημαντικό, ενώ η τροποποίηση και η υπερτροφοδότησή ταιριάζει απόλυτα με τη νοοτροπία τόσο της Ferrari όσο και του Materazzi. Αλλά σε περίπτωση που υπήρχε κάποια σύγχυση στο θέμα, ίσως αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Materazzi ήταν στην πραγματικότητα ο υπεύθυνος του έργου της Maggiore GranTurismo. Οπότε αυτό μάλλον τα εξηγεί όλα.

Δυστυχώς, ο πατέρας της 288 GTO και της F40 πέθανε λίγες μέρες πριν το τελικό του έργο κάνει το ντεμπούτο του στο Hampton Court Palace Concours. Όπως το έθεσε ο Gianluca Maggiore, ιδρυτής της Automobili Maggiore: "Η μεγαλύτερη λύπη ήταν που δεν μπόρεσα να μοιραστώ αυτήν τη στιγμή με έναν από τους ανθρώπους πίσω από το ίδιο το project. Επομένως, πρόκειται για έναν πραγματικό φόρο τιμής σε έναν από τους πιο επιφανείς μηχανικούς και σχεδιαστές που είχε ποτέ ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας".