Το να πεις πως η Ferrari F40 είναι ίσως το πιο εμβληματικό μοντέλο της Ferrari, είναι τόσο κοινότοπο όσο και το ότι η Γη γυρίζει. Όταν παρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '80, αποτέλεσε ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, ελαφρύ, ισχυρό, με ανόθευτη οδική συμπεριφορά και άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση. Θα μπορούσες εύκολα να πεις πως υπήρξε ο ορισμός του ασυμβίβαστου. Με τον κινητήρα V8 3.0 lt τοποθετημένο στο κέντρο, είχε ισχύ 478 ίππων και κίνηση πίσω.
Πώς μπήκε στο πάνθεον της αυτοκίνησης η F40
Εξελίχθηκε με αφορμή την επέτειο των 40 χρόνων της Ferrari και είχε την υπογραφή του μεγάλου Nicola Materazzi στα μηχανικά μέρη και του Pininfarina στην σχεδίαση. Την εποχή που παρουσιάστηκε, ήταν η γρηγορότερη, ισχυρότερη και ακριβότερη Ferrari όλων των εποχών. Επιπλέον, ήταν το τελευταίο μοντέλο της ιταλικής μάρκας που έλαβε την έγκριση του Enzo. Πόσα παραπάνω χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να καπαρώσει μια θέση στο πάνθεον της αυτοκίνησης; Συνολικά πέρασαν τη γραμμή παραγωγής 1.315 αυτοκίνητα.

Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός ότι η F40 στερούνταν στοιχείων πολυτέλειας και είχε σχεδιαστεί με απόλυτη έμφαση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και των επιδόσεων, δεν προοριζόταν για αγώνες. Κάτι που για πολλούς αποτελούσε αντίφαση. Ουσιαστικά η Ferrari, εταιρεία με αγωνιστικό dna, κατασκεύασε ένα ελαφρύ supercar με κινητήρα με homologation για αγώνες, το οποίο προόριζε για αποκλειστική χρήση σε δημόσιους δρόμους. Μοιραία, η F40 ακολουθώντας τη φύση της, κατέληξε στις πίστες.

Αυτό βέβαια ήταν κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην εμπλοκή της εταιρείας Michelotto, η οποία είχε κατά το παρελθόν παρέμβει ως οίκος βελτίωσης στην 288 GTO Evoluzione και σύμφωνα με κάποιες φήμες, στην εξέλιξη τμημάτων της ίδιας της F40. Η συγκεκριμένη F40 που βρίσκεται μπροστά σου όμως, δεν ήταν από αυτές που βελτιώθηκαν από την Michelotto για να συμμετέχουν σε αγώνες. Αντιθέτως, μια άλλη εταιρεία, η Cavallino Racing, της έδωσε αγωνιστικές προδιαγραφές, για να έρθει δύο χρόνια μετά η βρετανική G-Tex σε συνεργασία με την Michelotto, για να την εξελίξουν ακόμη περισσότερο, μετατρέποντάς τη σε αυτό που βλέπεις στην οθόνη σου.

700 ίπποι, ή και 1.000 ίπποι αν θες
Το οπτικό αποτέλεσμα δίνει ξεκάθαρα το στίγμα. Όμως οι προδιαγραφές της έχουν μια ιδιαιτερότητα. Η ισχύς της είναι τουλάχιστον 700 ίπποι, αλλά μπορεί να φτάσει και τους 1.000, αν το επιθυμεί ο μελλοντικός της ιδιοκτήτης. Κάπου εδώ, η έννοια του customizing χτυπάει ταβάνι. Φαντάσου κατά την παραγγελία του αυτοκινήτου σου να σε ρωτάνε, "και με τι ιπποδύναμη θα θέλατε το αυτοκίνητό σας;”

Το κόστος των μετατροπών στη συγκεκριμένη F40 υπολογίζεται σε πάνω από €100.000 και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν μόλις πριν λίγους μήνες. Θεωρητικά, θα έλεγες πως είναι έτοιμη να εμφανιστεί και πάλι σε κάποια πίστα. Όμως με δεδομένο πως ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's που διαχειρίζεται την πώλησή της, στο πεδίο της τιμής αναφέρει "κατόπιν αιτήματος", δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας. Αυτή η F40, μάλλον θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος -αν όχι όλη- την υπόλοιπη ζωή της, σε κάποιο γκαράζ.