Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από την ACEA (την ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων), μέχρι το τέλος του 2022. Να θυμίσουμε ότι είναι η δεύτερη "βόμβα" στο χώρο της αυτοκίνησης μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα καθώς και η Stellantis (που περιλαμβάνει 14 μάρκες) aνακοίνωσε την αποχώρησή της από την ACEA.
Δεν "ευθυγραμμίζεται" η Volvo με την τρόπο που κινείται η ACEA
Η Volvo, η οποία στοχεύει να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική μέχρι το 2030, ανέφερε σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή ότι η στρατηγική της για τη βιωσιμότητα "δεν ευθυγραμμίζεται πλήρως με την τοποθέτηση και τον τρόπο εργασίας της ACEA σε αυτό το στάδιο. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο να ακολουθήσουμε έναν διαφορετικό δρόμο προς το παρόν".
Η Volvo και η Stellantis αντιπροσώπευαν το 21,5% των πωλήσεων μεταξύ των brands της ένωσης τελευταίους πέντε μήνες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Η Volvo και η ACEA είχαν πολύ διαφορετικές αντιδράσεις στις προσπάθειες της Ευρώπης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035.
Η ACEA δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι "ανησυχεί" για το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απέρριψε τις προσπάθειες για την καθυστέρηση της μείωσης κατά 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα από το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Η Volvo, μαζί με τη Ford Motor, υποστήριξαν δημοσίως το σχέδιο, όπως άλλωστε και οι Mercedes, VW
Τι είπε ο επικεφαλής της Volvo
"Θα γίνουμε μια πλήρως ηλεκτρική εταιρεία πέντε χρόνια νωρίτερα από το 2035, οπότε γιατί να μην λέμε δημόσια ότι πιστεύουμε ότι αυτό είναι το καλύτερο για το επιχειρηματικό μας μοντέλο, τους πελάτες μας και τον πλανήτη", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Jim Rowan σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe.
Αν και δεν ήταν έτοιμος να ανακοινώσει το σχέδιο της Volvo να αποχωρήσει από την ACEA σε εκείνη τη συνέντευξη, παρά το γεγονός ότι ρωτήθηκε αν η αυτοκινητοβιομηχανία θα εγκαταλείψει την ένωση, είπε ότι καθώς η ηλεκτροκίνηση γίνεται πιο διαδεδομένη: "Μπορεί κάλλιστα να υπάρξουν άλλοι οργανισμοί που θα εμφανιστούν και θα προσπαθήσουν να συγκεντρώσουν την ηγεσία σκέψης του κλάδου για να συγκεντρώσουν τα καλύτερα μυαλά από την άποψη του κλάδου".
Σε πρόσφατη ανακοίνωση η Volvo κατέστησε σαφές ότι είναι ανοιχτή στο να συμμετάσχει σε έναν τέτοιο οργανισμό και ζήτησε από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποτελέσουν μέρος αυτής της ομάδας.
"Πιστεύουμε ότι είναι καθήκον όλων μας να ανταποκριθούμε στην πρόκληση. Έχουμε ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια στη βιομηχανία, αλλά δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε την μετάβαση με μηδενικές εκπομπές από μόνοι μας", δήλωσε η Volvo. "Προτρέπουμε τους συναδέλφους μας να δώσουν το στίγμα τους. Όποιος το κάνει αυτό, θα βρει έναν ισχυρό σύμμαχο στη Volvo Cars. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τους εταίρους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής για ένα ασφαλέστερο αύριο".
Η Stellantis και η άλλη όψη της αποχώρησης από την ACEA
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares ήταν από τους πιο επιφανείς του χώρου που ζητούσαν μια πιο σταδιακή μετάβαση. Έχει ασκήσει κριτική στην ταχύτητα της αλλαγής που επιβάλλουν οι νομοθέτες, λέγοντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι προσιτά για πολλούς καταναλωτές, ότι υπάρχουν πολύ λίγοι σταθμοί φόρτισης και ότι ο τομέας δέχεται τεράστια πίεση για να γίνει πιο παραγωγικός.
"Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι η επιλογή της ηλεκτροκίνησης είναι μια πολιτική επιλογή, όχι μια βιομηχανική επιλογή", δήλωσε ο Tavares την περασμένη εβδομάδα. "Σέβομαι την ηγεσία τους. Αυτοί αποφασίζουν, εγώ συμμορφώνομαι".
Η ACEA, της οποίας ηγείται ο διευθύνων σύμβουλος του BMW Group Oliver Zipse, ιδρύθηκε το 1991 για να εκπροσωπεί τις κοινές βιομηχανικές θέσεις των κατασκευαστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με πληροφορίες από Automotive News / Bloomberg