Το Honda Civic Type R είναι ένα σύμβολο επιδόσεων με πέντε διαφορετικές γενιές από τότε που έκανε το ντεμπούτο του το 1997. Η πολυαναμενόμενη έκτη γενιά του δημοφιλούς hot hatch θα παρουσιαστεί σύντομα. Αλλά πριν από αυτό μπορείς να απολαύσεις το teaser βίντεο που μόλις κυκλοφόρησε με το νέο Honda Civic Type R να γυρνάει δαιμονισμένα στην πίστα του Nurburgring. Και μετά μπορείς να διαβάσεις μια αρκετά αναλυτική ιστορία του αγαπημένου hot hatch.

Honda Civic Type R 1997-1999 (EK9) (Ιαπωνία)
Το πρώτο Honda Civic Type R παρουσιάστηκε στην ιαπωνική αγορά το 1997. Βασισμένο στην έκτη γενιά του Civic SiR, ήταν ένα 3θυρο hatchback που κινούνταν από έναν 4κύλινδρο VTEC 1,6 λίτρων απόδοσης 182 ίππων. To διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων με κλειστή σχέση ήταν στάνταρ. Το πλαίσιο είχε ειδικές συγκολλήσεις για να βελτιωθεί η ακαμψία και το εσωτερικό διέθετε ένα επιλογέα ταχυτήτων από τιτάνιο και κόκκινα καθίσματα Recaro, με αντίστοιχο κόκκινο χρώμα στα πάνελ των θυρών και τα πατάκια.
Το 1998, έκανε το ντεμπούτο της μια έκδοση Motor Sports. Προοριζόταν για αγώνες, είχε ατσάλινες ζάντες και το στάνταρ εσωτερικό του Civic χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα. Ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα αφαιρέθηκαν για εξοικονόμηση βάρους.
Το 1999, η Honda παρουσίασε το Civic Type Rx, το οποίο πρόσθεσε πολλές πινελιές πολυτέλειας και άνεσης στο Civic Type R, όπως ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, είσοδο χωρίς κλειδί και ηχοσύστημα με CD. Κατά τη διάρκεια των δύο ετών πωλήθηκαν περίπου 15.900 αυτοκίνητα.
Honda Civic Type R 2001-2005 (EP3) (Ευρώπη, Ιαπωνία)

Το δεύτερο Civic Type R ήταν διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, για την ευρωπαϊκή και την ιαπωνική αγορά. Και οι δύο συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο αυτοκινήτων της Honda στο Swindon του Ηνωμένου Βασιλείου και είχαν το ίδιο 3θυρο hatchback αμάξωμα. Πωλήθηκαν περίπου 32.800 αυτοκίνητα.
Η ευρωπαϊκή έκδοση διέθετε έναν 4κύλινδρο κινητήρα i-VTEC 2,0 λίτρων με απόδοση 198 ίππων, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και αναβαθμισμένα φρένα και ανάρτηση. Η ιαπωνική έκδοση πρόσθεσε ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και καθίσματα Recaro, καθώς και μια ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα K20 ισχύος 212 ίππων που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία και στάλθηκε στο εργοστάσιο του Swindon. Ο ιαπωνικός κινητήρας διέθετε μοναδικές πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής, πιο επιθετικούς εκκεντροφόρους και έμβολα υψηλότερης συμπίεσης.
Το 2003 σε ολόκληρη η γκάμα του Civic έγιναν αναβαθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, την ανάρτηση και την προσθήκη του ελαφρού σφονδύλου (βολάν) στην ευρωπαϊκή έκδοση. Γιορτάζοντας τα 30 χρόνια παραγωγής του Civic, μια επετειακή έκδοση 30th Anniversary του Civic Type R κυκλοφόρησε επίσης στην Βρετανία. Είχε καθίσματα Recaro, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι Momo και κόκκινη μοκέτα και πάνελ θυρών. Κατασκευάστηκαν μόνο 300, από 100 στα χρώματα Nighthawk Black, Satin Silver και Milano Red.
Για το model year 2005, η Honda παρουσίασε την έκδοση Civic Type R Premier, η οποία ήταν το τελευταίο "ζήτω" για το EP3. Παρόμοια με την έκδοση 30th Anniversary, προσφερόταν επίσης μόνο στην Μ. Βρετανία. Αυτό το μοντέλο διέθετε καθίσματα Recaro Trendline σε μαύρο και κόκκινο χρώμα, τιμόνι Momo, κόκκινη μοκέτα και πάνελ θυρών και λογότυπο Type R στις μπροστινές δαγκάνες των φρένων. Ο κλιματισμός ήταν προαιρετικός και η Premier Edition ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε Milano Red, Nighthawk Black, Cosmic Grey και Satin Silver.
Honda Civic Type R 2007-2011 (FD2) (Ιαπωνία)
Το τρίτο Civic Type R ήταν διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες βασίζονταν σε εντελώς διαφορετικά πλαίσια. Το Civic Type R για την Ιαπωνία πωλούνταν ως τετράθυρο σεντάν, παρόμοιο με το Civic Sedan που ήταν διαθέσιμο στην αγορά των ΗΠΑ εκείνη την εποχή. Επρόκειτο για έναν 4κύλινδρο i-VTEC 2,0 λίτρων 222 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ελικοειδές διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τοποθετήθηκαν φρένα Brembo, μαζί με μια πιο σκληρή ανάρτηση. Στο αμάξωμα έγινε εκτεταμένη χρήση δομικής κόλλας για να βοηθήσει στην ακαμψία του πλαισίου. Στο εσωτερικό υπήρχαν μαύρα και κόκκινα σπορ καθίσματα και ένας συνδυασμός χρωμάτων μαύρο ή κόκκινο με μαύρο.
Το Civic Mugen RR που πωλήθηκε μόνο το 2007, βασίστηκε στο ιαπωνικό Civic Type R. Παράχθηκαν μόνο 300 αυτοκίνητα, το καθένα βαμμένο σε Milano Red. Το βάρος μειώθηκε με έναν μπροστινό προφυλακτήρα από ανθρακονήματα και ένα αλουμινένιο καπό, ενώ ο κινητήρας έλαβε αύξηση ισχύος στους 237 ίππους χάρη στους εκκεντροφόρους Mugen, την εξάτμιση και την CPU του κινητήρα. Το Mugen RR χρησιμοποίησε επίσης αγωνιστικά καθίσματα Recaro, καθώς και ειδικές ζάντες Mugen 18 ιντσών.
Honda Civic Type R 2007-2011 (FN2) (Ευρώπη)

Το Civic Type R της ευρωπαϊκής αγοράς βασίστηκε στο ευρωπαϊκό 3θυρο hatchback Civic. Ο κινητήρας των 198 ίππων ήταν παρόμοιος με τον προκάτοχό του και υποστηριζόταν από ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ανάρτηση αναβαθμίστηκε επίσης για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.
Διαθέσιμες ήταν πολλές παραλλαγές του ευρωπαϊκού Civic Type R, μεταξύ των οποίων και το Type R GT, το οποίο πρόσθεσε διζωνικό κλιματισμό, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αυτόματους προβολείς, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και cruise control. Για το model year 2010, τα μοντέλα Type R GT έλαβαν επίσης ένα ελικοειδές διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Μια έκδοση Type R Heritage που κατασκευάστηκε από το GT πρόσθεσε προβολείς HID και ένα ηχοσύστημα με Bluetooth και δορυφορική πλοήγηση DVD.
Η έκδοση Type R Race κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, αφαιρώντας τους προβολείς HID, τον κλιματισμό, τους προβολείς ομίχλης, το ηχοσύστημα και την ηχομόνωση για να μειώσει το βάρος κατά περίπου 88 κιλά.
Από το 2007 έως το 2011, περίπου 13.400 Civic Type R (FD2 και FN2) πωλήθηκαν παγκοσμίως.
Honda Civic Type R 2015-2017 (FK2) (Ευρώπη, Ιαπωνία)
Το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο Civic Type R ήταν ένα 5θυρο hatchback που κινούνταν από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με VTEC και άμεσο ψεκασμό. Η ισχύς των 306 ίππων το καθιστούσε το πιο ισχυρό Type R από οποιοδήποτε μοντέλο μέχρι τότε. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων οδηγούσε την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός ελικοειδούς διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Πωλήθηκαν περίπου 7.500 αυτοκίνητα.
Οι αλλαγές στην ανάρτηση που ήταν μοναδικές για το Type R περιλάμβαναν ένα Adaptive Damper System που περιλάμβανε μια λειτουργία +R προσανατολισμένη στην πίστα και μια προηγμένη μπροστινή ανάρτηση που βελτίωνε την σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, την αίσθηση του τιμονιού και βοηθούσε στον έλεγχο της ροπής. Η πίσω ανάρτηση επαναρυθμίστηκε για να βελτιώσει τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Το Civic Type R επωφελήθηκε επίσης από την εκτεταμένη χρήση δομικών συγκολλητικών ουσιών, οι οποίες σε συνδυασμό με τις δομικές ενισχύσεις αύξησαν την ακαμψία κατά 18% σε σύγκριση με τα Civic χωρίς Type R. Με μήκος 13,8 ιντσών, τα μπροστινά φρένα της Brembo ήταν τα μεγαλύτερα που τοποθετήθηκαν ποτέ σε μοντέλο Type R.
Το Civic Type R ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο από τη μοναδική εξωτερική σχεδίαση, μαζί με το κόκκινο-μαύρο εσωτερικό του, το οποίο περιελάμβανε ειδικά σπορ καθίσματα με πρόσθετες ενισχύσεις.
Για την τελευταία χρονιά του μοντέλου, παρουσιάστηκε στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μια Black Edition, με μόνο 100 διαθέσιμες μονάδες. Επιπλέον, 750 μονάδες εξήχθησαν από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ιαπωνία για την τελευταία χρονιά.
Honda Civic Type R 2017-2021 (FK8) (ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ευρώπη)

Το υπάρχον Civic Type R ήταν το πρώτο που πωλήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης 5θυρο hatchback, διέθετε έναν υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων που απέδιδε 306 ίππους στις ΗΠΑ και 316 ίππους στην Ευρώπη και την Ιαπωνία. Ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ελικοειδές διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Χρησιμοποιούσε επίσης μια μπροστινή ανάρτηση παρόμοια με τον προκάτοχό του. Ωστόσο, αυτό το Type R διέθετε επίσης μια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία σε συνδυασμό με το Adaptive Damper System παρείχε έναν απαράμιλλο συνδυασμό ποιότητας κύλισης και χειρισμού.
Το 2017 το Civic Type R κατέκτησε το ρεκόρ πίστας για αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς στο Nurburgring με χρόνο γύρου 7:43,80, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 7 δευτερόλεπτα. Το Civic Type R σημείωσε επίσης νέα ρεκόρ γύρου με κίνηση στους εμπρός τροχούς στις πίστες Magny-Cours, Spa-Francorchamps, Silverstone, Estoril, Hungaroring και Mount Panorama.
Μια ανανέωση για το model year 2020 πρόσθεσε τη σουίτα τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού Honda Sensing, μαζί με ένα επαναρυθμισμένο και ταχύτερα αντιδρών Adaptive Damper System. Πρόσθετες βελτιώσεις περιελάμβαναν πιο σκληρούς δακτυλίους στο πίσω μέρος για τον κάτω βραχίονα B, σφαιρικές αρθρώσεις χαμηλότερης τριβής που έχουν ως αποτέλεσμα πιο έντονη αίσθηση του τιμονιού για καλύτερο έλεγχο. Στις 31 Δεκεμβρίου 2021, 21.424 Civic Type R είχαν πωληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Ιούνιο του 2017.
Το 2021 έκανε το ντεμπούτο του το Civic Type R Limited Edition. Παράχθηκαν μόλις 600 αντίτυπα. Το ξεχώριζες από το κίτρινο χρώμα Phoenix Yellow και τη μαύρη οροφή. Το Type R LE διέθετε επίσης ελαφριές σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες BBS και ελαστικά Michelin Cup 2, με αποτέλεσμα τη μείωση του μη αναρτώμενου βάρους κατά 18 κιλά.
Για το Type R LE, οι μηχανικοί αφαίρεσαν επίσης επιλεγμένα ηχομονωτικά υλικά, το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, τους πίσω αεραγωγούς του καλοριφέρ και τον μηχανισμό των πίσω υαλοκαθαριστήρων για συνολική μείωση βάρους κατά 50 κιλά. Το Adaptive Damper System και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης επαναρυθμίστηκαν ώστε να ταιριάζουν με την αυξημένη απόδοση και το μικρότερο βάρος των ζαντών BBS.