BMW M4 CSL: Ταχύτατη, ελαφριά και σέξι

Κυρίες και κύριοι, την προσοχή σας παρακαλώ. Αυτή που βλέπετε, είναι η M4 CSL, που έγραψε τον ταχύτερο χρόνο που έχει γράψει ποτέ BMW παραγωγής στο Nürburgring

BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL

Κάτι έχει πιάσει τις εταιρείες αυτοκινήτων. Δεν εξηγείται αλλιώς. Ίσως η πραγματικότητα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση να τους έχει δημιουργήσει ενός είδους πρώιμο στερητικό σύνδρομο για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά όχι μοντέλα ότι κι ότι. Εδώ μιλάμε για αυτοκίνητα -όπως η BMW M4 CSL- που επιχειρούν να προσθέσουν ένα ακόμη κεφάλαιο στη βίβλο των καθαρόαιμων σπορ κατασκευών, πριν αποσυρθούν οριστικά στα υπόγεια γκαράζ των πλούσιων petrolheads ή απλά των petrol tycoons του πλανήτη.

H BMW M4 CSL επιτέλους αποκαλύφθηκε λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα της, που είναι προγραμματισμένη για το Concorso d'Eleganza Villa d'Este του 2022, το προσεχές σαββατοκύριακο 21-22 Μαϊου. Η ονομασία CSL, αφορά όπως πάντα στο τρίπτυχο "Competition, Sport, Lightweight", που έχει σαν στόχο να δημιουργήσει ένα συναρπαστικό οδηγικά αποτέλεσμα. Το αγωνιστικό dna είναι θεμέλιος λίθος σε κάθε κατασκευή επιδόσεων που σέβεται τον εαυτό της, ενώ το ίδιο ισχύει και για το ελαφρύ αμάξωμα, πάντοτε τηρουμένων των αναλογιών. Και φυσικά, αυτό που προκύπτει ιδανικά, είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που αποτελεί σημείο αναφοράς.

BMW M4 CSL

Δεν είναι σχήμα λόγου. Κάθε σπορ μοντέλο που φιλοδοξεί να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά του στη σχετική λίστα, είναι αναπόφευκτο να περάσει από τη δοκιμασία του Nürburgring. Η θρυλική πίστα είναι το παραδοσιακό πεδίο αυτοεπιβεβαίωσης του "εγώ" οδηγών και μηχανών. Και ο χρόνος που θα γράψεις εκεί, το διαβατήριο για το πάνθεον ή την απαξίωση. Δεν χρειάζεται να παρατείνεις την αγωνία σου. Η Μ4 CSL που βλέπεις μπροστά σου, είναι προφανές πως δεν είναι μια συνηθισμένη BMW. Για την ακρίβεια, είναι και επίσημα η ταχύτερη BMW παραγωγής στην ιστορία, καθώς κάλυψε τα 20,832km της πίστας σε 7'20''207.

Οι αριθμοί αποτελούν την πιο συνηθισμένη εμμονή των φαν της ταχύτητας. Τα νούμερα επιτάχυνσης, ιπποδύναμης, ροπής, κλπ. είναι ικανά να προκαλέσουν εκκρίσεις αδρεναλίνης και μόνο στην ανάγνωση. Η εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων, δηλαδή αυτή που διανύουμε, όπου ένα αδιάφορο αισθητικά sedan επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 3-4sec, μας καταδικάζει στην απομυθοποίηση των τιμών επιδόσεων των σπορ, ακόμη και με αγωνιστικές καταβολές, μοντέλων.

BMW M4 CSL

Μοιραία τα 3,7sec του 0-100 της Μ4 CSL, είναι τιμή με την οποία έχεις ήδη αρχίσει να νιώθεις εξοικείωση. Που σημαίνει πως το νούμερο παύει να ακούγεται εξωτικό. Ίσως τα 10,7sec για το 0-200 να ακούγεται πιο εντυπωσιακό, καθώς είναι γνωστό πως όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, τόσο οι θερμικοί κινητήρες αρχίζουν να παίρνουν το αίμα τους πίσω. Ειδικά σε ένα μοντέλο όπως αυτή η BMW, που θα παραχθεί σε μόλις 1.000 αντίτυπα και έχει υποστεί εντατική δίαιτα από τους μηχανικούς της γερμανικής εταιρείας.

Εδώ όταν μιλάμε για εξοικονόμηση βάρους, δεν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις. Αν θέλεις να φαει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι, ο μόνος δρόμος για να το πετύχεις είναι να βγάλεις ξύγκι απ' την πρώτη. Ενδεικτικά, τα full bucket καθίσματα M Carbon αφαίρεσαν 24kg, ενώ ακόμη 21kg εξοικονομήθηκαν από την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων και των ζωνών ασφαλείας. Οι αλλαγές στο πλαίσιο, η τοποθέτηση κεραμικών φρένων και ειδικών ζαντών μείωσαν ακόμη 21kg το βάρος της κατασκευής.

BMW M4 CSL

Το λιγότερο υλικό ηχομόνωσης, σε συνδυασμό με την χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα έσωσαν ακόμη 26kg. Για να μην το κουράζουμε, η BMW εξοικονόμησε βάρος ακόμη και από αλλαγές στη μάσκα, τα φώτα, ακόμη και τα πατάκια. Κυριολεκτικά. Που κάθησε η μπίλια; Στα 1.625kg. Δεν τη λες πούπουλο, αλλά για αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών και διαστάσεων, το βάρος της είναι μάλλον χαμηλό.

Κατά τα λοιπά, η μονάδα του κινητήρα, που είναι κι αυτή που παίζει τον καθοριστικό ρόλο σε τέτοιου είδους κατασκευές, είναι ένας 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά, με το κλειδί για την αύξηση της ισχύος να βρίσκεται στην αύξηση της υπερπλήρωσης των δύο τούρμπο από 1,7 bar σε 2,1 bar. Κάπως έτσι, η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 550 ίππους, με την μέγιστη ροπή να ανέρχεται σε 650Nm μεταξύ 2.750-5.950rpm. Η αναλογία κιλών/ίππο είναι 2,95 και αυτό από μόνο του, ανεβάζει τις προσδοκίες στα ύψη.

BMW M4 CSL

Στα highlights της M4 CSL, περιλαμβάνονται η λειτουργία του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης με ρύθμιση πίστας, που επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μεμονωμένα όρια παρέμβασης, για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών. Σε στεγνές επιφάνειες, οι βαθμίδες 1 έως 5 του M Traction Control, βοηθούν τον οδηγό στις ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις. Τα στάδια 6 έως 10, βασίζονται στην εφαρμογή που αναπτύχθηκε για τους οδηγούς αγώνων αυτοκινήτων τουρισμού και λαμβάνουν υπόψη τόσο τις συνθήκες της επιφάνειας, όσο και τη θερμοκρασία των ελαστικών, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την πρόσφυση και την σταθερότητα.

Οι τροχοί περιλαμβάνουν σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M, αποκλειστικής σχεδίασης, διαμέτρου 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω, στις οποίες έχουν τοποθετηθεί ελαστικά υψηλών επιδόσεων που έχουν εξελιχθεί ειδικά γι' αυτό το μοντέλο, διαστάσεων 275/35 ZR19 (εμπρός) και 285/30 ZR20 (πίσω).

Best of Network