Αυτόνομη οδήγηση: Η Mercedes έκανε την έκπληξη

To Drive Pilot είναι το μοναδικό σύστημα αυτόνομης οδήγησης που πήρε έγκριση για χρήση στους ευρωπαϊκούς δρόμους και θα είναι προαιρετικό σε S-Class και EQS με κόστος από 5.000 ευρώ

Η Mercedes-Benz θα προσφέρει το Drive Pilot, το πρώτο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που έχει εγκριθεί για τους ευρωπαϊκούς δημόσιους δρόμους, ως προαιρετική επιλογή για τα μοντέλα S-Class και EQS από τις 17 Μαΐου. Πρόκειται για μια μεγάλη νίκη -προς το παρον- της Mercedes στο θέμα αυτόνομη οδήγηση απέναντι στην Tesla και άλλους κατασκευαστές που ανέμεναν έγκριση για τα συστήματά τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Mercedes, το Drive Pilot θα κοστίζει στη Γερμανία 5.000 ευρώ στην S-Class και 7.430 ευρώ στην EQS.

Πώς λειτουργεί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Drive Pilot

Το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναλαμβάνει τον έλεγχο των λειτουργιών οδήγησης υπό ορισμένες συνθήκες, απελευθερώνοντας τον οδηγό να κάνει άλλα πράγματα, όπως να απαντά σε emails. Το Drive Pilot είναι εγκεκριμένο για χρήση σε περίπου 13.000 χιλιόμετρα γερμανικών αυτοκινητοδρόμων με ταχύτητες 60 km/h ή λιγότερο, πράγμα που σημαίνει ότι η κύρια χρήση του θα είναι σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ή μποτιλιαρίσματος.

Το Drive Pilot χρησιμοποιεί ραντάρ, lidar και κάμερες, καθώς και αισθητήρες υπερήχων και υγρασίας, για να παρέχει δεδομένα σχετικά με τις οδικές συνθήκες στους υπολογιστές του οχήματος. Ελέγχει την ταχύτητα, την πέδηση και τη θέση της λωρίδας κυκλοφορίας.

Το σύστημα μπορεί να ζητήσει από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή, προϋπόθεση για την αυτονομία επιπέδου 3. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί εντός 10 δευτερολέπτων, το αυτοκίνητο θα σταματήσει αμέσως.

Θα προσφέρεται μόνο σε νέα αυτοκίνητα και δεν μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων, επειδή απαιτεί την εγκατάσταση πρόσθετου υλικού.

Η Mercedes έλαβε τον Δεκέμβριο έγκριση από τις γερμανικές ρυθμιστικές αρχές για το σύστημα, κερδίζοντας την Tesla και άλλους αντιπάλους στην κούρσα για να κερδίσει την πιστοποίηση για την υπό όρους υποβοηθούμενη οδήγηση, ή επίπεδο 3 στην κλίμακα SAE.

H κούρσα της αυτόνομης οδήγησης

Η Mercedes στοχεύει να λάβει πιστοποίηση για την πώληση του συστήματος στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα μέχρι το τέλος του 2022. Η Γερμανία παραμένει η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που επιτρέπει κάποια αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3.

Η BMW ελπίζει να κερδίσει φέτος την έγκριση για ένα σύστημα επιπέδου 3 στο νέο πολυτελές σεντάν της σειράς 7. Η Tesla έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό πραγματικές ικανότητες "hands off" για το πακέτο Full Self Driving, αλλά εξακολουθεί να απαιτεί από τους οδηγούς να είναι πλήρως προσεκτικοί και έτοιμοι να αναλάβουν. 

Η Audi είχε προετοιμάσει το σεντάν A8 για οδήγηση επιπέδου 3, αλλά ανέστειλε την προσπάθεια το 2020, και η Honda κέρδισε υπό όρους έγκριση στην Ιαπωνία το 2021 για ένα παρόμοιο σύστημα, αλλά το ανέπτυξε μόνο σε περιορισμένη παραγωγή.

Η Volvo δοκιμάζει αυτό που αποκαλεί "μη εποπτευόμενη αυτόνομη οδήγηση", την οποία σκοπεύει να διαθέσει στους πελάτες της πρώτα στην Καλιφόρνια πριν την επεκτείνει σε άλλες αγορές.

Η Stellantis λέει ότι θα έχει διαθέσιμο το επίπεδο 3 μέχρι το 2024.

Η Mercedes αναφέρει ότι προετοιμάζεται για το επόμενο βήμα στην αυτοματοποιημένη οδήγηση με την "προεγκατάσταση" του Intelligent Park Pilot, το οποίο επιτρέπει το παρκάρισμα χωρίς οδηγό.

Πηγή: Automotive News Europe

Mercedes drive pilot autonomous
Mercedes drive pilot autonomous
Mercedes drive pilot autonomous
Mercedes drive pilot autonomous
Mercedes drive pilot autonomous
Mercedes drive pilot autonomous
Mercedes drive pilot autonomous