
Στη δεκαετία του 1990, η Lotus ήταν απασχολημένη με την προετοιμασία ενός σπορ αυτοκινήτου που θα καθόριζε τη σύγχρονη εποχή της εταιρείας. Χρειαζόταν ένα όνομα, και σύμφωνα με τη σύμβαση Hethel, αυτό το όνομα έπρεπε να ξεκινά με το γράμμα E. Στο τέλος, η έμπνευση προήλθε από την εγγονή του τότε ιδιοκτήτη της Lotus Cars Romano Artioli, την Elisa.
Yesterday, we were delighted to welcome Elisa Artioli to Hethel to hand over her new car – the last Elise built for a customer – a Sport 240 in "Championship Gold”.
— Lotus Cars (@lotuscars) February 25, 2022
The granddaughter of Lotus’ then Chairman, Romano Artioli, Elisa was the original inspiration for the car’s name. pic.twitter.com/pt0hf9WZIo
Ενώ ήταν μόλις δυόμισι ετών τότε, η Elisa συμμετείχε στην αρχική παρουσίαση του αυτοκινήτου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Όταν ήταν τεσσάρων ετών, ο Romano (ο οποίος κάποτε ήταν ιδιοκτήτης της Bugatti στην τρελή εποχή της EB110) της αγόρασε μια Elise - ένα ασημί Series 1 που εξακολουθεί να οδηγεί μέχρι σήμερα. Την Πέμπτη, η Elisa πήρε τα κλειδιά μιας άλλης Elise στο Hethel -την τελευταία Elise παραγωγής.
H Final Edition Elise Sport 240 είναι σε χρώμα Championship Gold. Είναι πολύ πιο ισχυρό από το S1 που αποκαλύφθηκε στη Φρανκφούρτη πριν από 22 χρόνια, με ένα τετρακύλινδρο turbo ,1,8 λίτρων της Toyota που αποδίδει 240 ίππους. Αν και είναι αρκετά βαρύτερο από το πρώτο Elise, εξακολουθεί να είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύ αυτοκίνητο σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα σπορ αυτοκινήτων, με βάρος μόλις 922 κιλά.
Μετά από 25 χρόνια και 35.000 Elise που κατασκευάστηκαν από τη Lotus, η Elisa παραλαμβάνει το τελευταίο Elise και φαίνεται σαν το κατάλληλο τέλος στην ιστορία επιτυχίας του αυτοκινήτου.
Είναι το τέλος μιας εποχής, με τον αντικαταστάτη του Elise να είναι πλήρως ηλεκτρικός.
Σχετικά με την τελευταία έκδοση της Elise το Top Gear σημειώνει στη δοκιμή του 2019: "Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για την οδήγηση, την ουσία της, τις αισθήσεις της αφής και ανάμειξης σε κάθε επίπεδο, το Lotus Elise είναι μια τόσο προφανής απάντηση όσο ότι το νερό είναι βρεγμένο και η φωτιά είναι καυτή. Μπορεί να θέλετε να πάτε για κάτι πιο εξειδικευμένο, πιο σπάνιο, πιο εντυπωσιακό, αλλά υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος για τον οποίο το Elise παραμένει το κριτήριο, το σημείο αναφοράς από το οποίο ξεκινάμε όταν κοιτάμε οτιδήποτε άλλο μικρό, ελαφρύ και εστιασμένο στον οδηγό. Η ουσία της οδήγησης αυτής καθεαυτής".