Την 4η νίκη του στους έξι φετινούς αγώνες σημείωσε ο Kalle Rovanpera με το Toyota Yaris Rally1 Hybrid και το πρωτάθλημα των οδηγών για το 2022 πλησιάζει όλο και περισσότερο στα χέρια του. Ήταν το Ράλι Σαφάρι στην Κένυα που επέστρεψε το 2021 στο πρόγραμμα, όπως και το Ράλι Ακρόπολις και παρέμεινε και φέτος, όπως εξάλλου και ο ελληνικός αγώνας. Και αν το Ράλι Ακρόπολις φάνταζε πέρσι κάπως πιο εύκολο για όλες τις ομάδες και τους οδηγούς, δεν ισχύει το ίδιο για το Σαφάρι που παραμένει όσο σκληρό ήταν κάποτε, όπως αποδείχτηκε αυτό το Σαββατοκύριακο στις ειδικές διαδρομές πέριξ του Ναϊρόμπι.

Κι όμως από το ξεκίνημα δεν φαινόταν ότι ο έκτος αγώνας του φετινού WRC θα είχε αυτήν την κατάληξη. Η πρώτη θέση του Rovanpera στη σειρά εκκίνησης ήταν το πρώτο και σπουδαιότερο μειονέκτημα του νεαρού Φινλανδού, ο οποίος έπρεπε να καθαρίζει τα μαλακά χώματα της Κένυας. Σε αυτό ήρθε να προστεθεί και ένα κλατάρισμα στην εναρκτήρια υπερειδική, όταν υπερέβαλε στην πρώτη στροφή της και αυτό έμοιαζε ένα μουδιασμένο ξεκίνημα.

Δεν ήταν όμως, γιατί τελικά το απόγευμα της πρώτης ημέρας του αγώνα βρήκε τον Rovanpera να προηγείται, αναλαμβάνοντας από τον Sebastien Ogier με το τέταρτο Toyota Yaris Rally1, ο οποίος στην τελευταία ειδική της Παρασκευής είχε ένα κλατάρισμα και έχασε περισσότερο από δύο λεπτά. Η συνέχεια βρήκε τον Rovanpera να πιέζεται μόνο από τον Elfyn Evans το Σάββατο. Ο Βρετανός έφτασε σε απόσταση 15 δευτερολέπτων, πριν μια βροχή δημιουργήσει ένα απολύτως λασπωμένο δεύτερο λουπ ειδικών, στις οποίες ο Rovanpera μεγαλούργησε.

Οι δύο πρώτες θέσεις ήταν έτσι δεσμευμένες την Κυριακή με τα δύο Toyota Yaris και ακολούθησε ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας χρειάστηκε να παλέψει για την θέση στο βάθρο. Στην βροχή του Σαββάτου, έχασε την επαφή του με αυτήν, αλλά τελικά όταν ο Thierry Neuville κατέληξε σε ένα δέντρο εν μέσω λάσπης, επανήλθε και διατηρήθηκε εκεί μέχρι το τέλος. Την τετράδα του θριάμβου της Toyota ολοκλήρωσε ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής που τερμάτισε τέταρτος.

Ουσιαστικά από εκεί και πίσω ακολούθησε το χάος. Μόλις έξι από τα 12 Rally1 αυτοκίνητα τερμάτισαν τον αγώνα και είναι χαρακτηριστικό πως ταχύτερος πίσω από τα Toyota ήταν ο Neuville που το Σάββατο είχε εγκαταλείψει, χάνοντας βέβαια λίγο χρόνο, αφού είχε ολοκληρώσει τις περισσότερες ειδικές της ημέρας. Πίσω από το Hyundai βρέθηκε ο Craig Breen με το Ford Puma και έβδομος στην γενική κατάταξη ήταν ο δικό μας Jourdan Serderidis που οδήγησε το πέμπτο Puma στην Κένυα.

Μια θέση πιο πίσω ήταν ο Sebastien Loeb. Ο Αλσατός επισκέφτηκε την Κένυα για πρώτη φορά έπειτα από 20 χρόνια. Την Παρασκευή έδειξε την δύναμή του, κερδίζοντας μια ειδική και ολοκληρώνοντας το πρώτο κομμάτι ειδικών κοντά στην κορυφή, όμως μια φωτιά στον κινητήρα του Ford, τελείωσε την προσπάθειά του άδοξα.

Εντός δεκάδας ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Kajetan Kajetanowic με Skoda Fabia Rally2, ο οποίος επικράτησε στην κατηγορία WRC2.
Δες εδώ αναλυτικά τις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών. Επόμενος αγώνας είναι το Ράλι Εσθονίας από τις 14 έως τις 17 Ιουλίου.
Φωτογραφίες: Reporter Media