
Στην φετινή F1 το σημείο αναφοράς έχει πάψει να είναι η Red Bull και είναι η McLaren. Έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός πως η βρετανική ομάδα διεκδικεί τον πρώτο της τίτλο στους κατασκευαστές έπειτα από δεκαετίες και με το οτι ο Lando Norris παίζει τα τελευταία του χαρτιά στην προσπάθεια να κατακτήσει τον τίτλο των οδηγών.

Στο Austin, ο Norris δεν έπαιξε καλά την "παρτίδα", με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο έδαφος σε σημείο να αναζητά επιτακτικά καλά αποτελέσματα από εδώ και πέρα, γεγονός που δυσκολεύει την κατάσταση.
Από την άλλη, η Red Bull δείχνει να καταφέρνει να ελαχιστοποιήσει τις ζημιές της στην προσπάθεια να διατηρήσει τα κεκτημένα, κυρίως γιατί έκανε μια εξαιρετική έναρξη στην φετινή περίοδο. O Max Verstappen δεν ήταν απολύτως ικανοποιημένος ούτε στο Τέξας και έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα παραμείνει αυτή η εικόνα και στο Μεξικό.
Η μεξικάνικη πίστα κατασκευάστηκε το 1963 και φιλοξένησε το πρώτο Grand Prix την ίδια χρονιά, με νικητή τον Jim Clark. Το Μεξικό επέστρεψε στη Formula 1 το 2015, μετά από ενέργειες του τοπικού επιχειρηματία και δισεκατομμυριούχου Carlos Slim.

Η πίστα ανακαινίστηκε, αλλά διατήρησε μέρος του παλιού της χαρακτήρα. Έχει μήκος 4.303 μέτρα και μοναδικά χαρακτηριστικά: Βρίσκεται σε υψόμετρο 2,2 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 17 κυρίως αργές στροφές, εκ των οποίων μερικές 90 μοιρών καθώς και δυο μεγάλες ευθείες, με αντίστοιχες ζώνες DRS. Λόγω της μειωμένης πυκνότητας αέρα (πίεση 0.78 bar), μειώνεται η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων κατά 20%, καθώς και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις.
Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μέγιστες, όπως στο Μονακό, αλλά η παραγόμενη κάθετη δύναμη είναι ελάχιστη, όπως στη Μόντσα. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι το παλιό στάδιο του μπέιζμπολ Foro Sol, όπου ο παλμός των Μεξικάνων είναι εθιστικός.

Ειδικά στην απονομή, επικρατεί χαμός. Πέρυσι, ο Sergio Perez εγκατέλειψε, απογοητεύοντας τους συμπατριώτες του. Φέτος, γνωρίζει ότι πιθανότατα είναι η τελευταία του ευκαιρία για κάτι καλό, ώστε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τις μέτριες εμφανίσεις του τον τελευταίο καιρό.
Δεδομένου ότι το οδόστρωμα είναι λείο, χωρίς αναπηδήσεις, και δεν υπάρχουν καμπές ή υψηλά αεροδυναμικά φορτία, διαθέσιμες θα είναι οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας: C3, C4 και C5. Από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν την Κυριακή, μόνο δυο έχουν κερδίσει. Ο Verstappen είναι πολυνίκης της συγκεκριμένης διαδρομής με πέντε νίκες. Έχει κερδίσει εκεί τις τρεις προηγούμενες χρονιές και άλλες δυο φορές, το 2018 και το 2017. Αντίστοιχα, ο Hamilton έχει κερδίσει δύο φορές, το 2019 και το 2016.

Το πρόγραμμα
Όπως καταλαβαίνεις από το γεγονός πως παραμένουμε στην Αμερικανική ήπειρο, όπου μάλιστα θα έχουμε μια τριπλέτα συνεχόμενων αγώνων, με τον μεξικανικό να είναι ο δεύτερος από αυτούς, ο αγώνας είναι βραδινός στην Ελλάδα.
Το δύσκολο της συνθήκης είναι η αλλαγή ώρας που θα κάνουμε αυτή την Κυριακή αλλά μέχρι τις 22.00 το βράδυ που θα δοθεί η εκκίνηση του αγώνα στο Μεξικό, όπως και να το κάνουμε θα το έχεις καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά με την ώρα. Ζωντανά ο αγώνας θα μεταδοθεί από το συνδρομητικό ANT1+ και στις 23:30 το ελεύθερο κανάλι του ANT1 θα μεταδώσει τον αγώνα σε μαγνητοσκόπηση.
Το Σάββατο που δεν θα έχει αλλάξει ακόμη η ώρα οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν τα μεσάνυχτα ζωντανά και στη 01:00, μόλις ολοκληρωθούν δηλαδή, από τον ελεύθερο ΑΝΤ1.
