
Η Audi σχεδιάζει να εξαγοράσει την ομάδα F1 του ελβετικού ομίλου Sauber, ενόψει των σχεδίων της να ενταχθεί στην Formula 1 το 2026, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η Audi απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην Sauber με έδρα την Ελβετία τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, με αρχικό σχέδιο να φτάσει το μερίδιο στο 70%, υπό τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο Markus Duesmann.

Η Sauber ανήκει στην επενδυτική εταιρεία Longbow Finance, η οποία συμβάλλει στη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της δυναστείας Rausing, της οικογένειας που βρίσκεται πίσω από την Tetra Laval, μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις συσκευασίας τροφίμων στον κόσμο.
Μετά την αποχώρηση του Duesmann και την τοποθέτηση του διαδόχου του Gernot Dollner, τα σχέδια αυτά άλλαξαν στα τέλη του περασμένου έτους σε ένα σχέδιο για την επιδίωξη του 100% της ιδιοκτησίας, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους. Ένας εκπρόσωπος της Audi αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η μειοψηφική συμμετοχή της Audi στη Sauber ήταν ένα "σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς την είσοδο της Audi στη Formula 1 το 2026, για την οποία ο όμιλος Sauber θα είναι ο στρατηγικός εταίρος της μάρκας και η εργοστασιακή της ομάδα", δήλωσε εκπρόσωπος της Sauber. "Δεν σχολιάζουμε περαιτέρω τη μετοχική δομή της ομάδας αυτή τη στιγμή".
Επενδυτές και μάρκες αυτοκινήτων προσπαθούν όλο και περισσότερο να αποκτήσουν μερίδια σε ομάδες της F1, τα οποία ιστορικά συνήθιζαν να ανταλλάσσουν χέρια για μόλις 1 λίρα (1,2 ευρώ) και ήταν προνόμιο των πλούσιων οπαδών των αγώνων που ήταν ευτυχείς να επιδοτούν ένα άθλημα γνωστό για τις συγκινήσεις του περισσότερο από τις οικονομικές αποδόσεις του.

Ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Στρολ (Aston Martin F1) πούλησε πρόσφατα ένα μερίδιο στην αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Arctos Partners, η οποία έχει επίσης συμμετοχές στους Boston Red Sox και στον ιδιοκτήτη της ποδοσφαιρικής ομάδας του Λίβερπουλ Fenway Sports Group, αποτιμώντας την ομάδα της F1 σε περίπου 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ.
Η Ford κάνει επίσης την επιστροφή της εγκαίρως για το 2026, επιστρέφοντας στην F1 περισσότερες από δύο δεκαετίες μετά την εγκατάλειψή της, μετά τη σύναψη συμφωνίας με τη Red Bull στις αρχές του 2023.
Να θυμίσουμε ότι VW έδωσε το πράσινο φως στην Porsche και την Audi να επιδιώξουν ξεχωριστές συμμετοχές στην F1 το 2022.
Η Audi αυτή τη στιγμή κατασκευάζει την τοποθεσία της στο Neuburg με περισσότερους από 220 υπαλλήλους να εργάζονται στο project F1. Η Audi απέκτησε το μειοψηφικό της μερίδιο στη Sauber τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει το μέγεθος ή το τίμημα που καταβλήθηκε για το μερίδιο.
Η προσπάθεια της Porsche να εισέλθει στην F1 σύντομα κατέρρευσε, αφού τερμάτισε τις πολύμηνες συνομιλίες της με τη Red Bull ως πιθανό συνεργάτη.
Ο επικεφαλής ανάπτυξης της Audi Oliver Hoffmann είναι έτοιμος να παραιτηθεί και να αναλάβει το έργο της F1, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν συζητώντας ευαίσθητες πληροφορίες.