
Η δεύτερη νίκη της Red Bull στο φετινό πρωτάθλημα ήρθε από τον Sergio Perez και συνδυάστηκε με το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 που σημείωσε η ομάδα στο Grand Prix Σαουδικής Αραβίας. Ο Max Verstappen έμεινε στην δεύτερη θέση έχοντας ξεκινήσει 15ος και ο Fernando Alonso έφτασε τα 100 βάθρα χάρη στην τρίτη θέση που σημείωσε και αυτή την εβδομάδα, όπως εξάλλου και στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν.

Από εκεί πίσω ακολούθησαν τρία ζευγάρια διαφορετικών ομάδων. Οι George Russell και Lewis Hamilton βρέθηκαν στις θέσεις 4 και 5, ενώ Sainz και Leclerc ακολούθησαν 6ος και 7ος αντίστοιχα. 8ος ήταν ο Ocon με την Alpine και ακολούθησε το δεύτερο μονοθέσιο της ομάδας με τον Pierre Gasly. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Kevin Magnussen με την Haas.

Update: Αμέσως μετά τους πανηγυρισμούς στο βάθρο οι οργανωτές επέβαλαν ποινή δέκα δευτερολέπτων στον Fernando Alonso, έτσι οι βαθμοί της τρίτης θέση πηγαίνουν στον George Russell και ο Alonso υποβιβάζεται στην τέταρτη θέση.

O Alonso είχε αρχικά τιμωρηθεί με 5 δευτερόλεπτα ποινής γιατί είχε στηθεί λάθος στην γραμμή εκκίνησης. Την ποινή του την εξέτισε κανονικά στη διάρκεια του pit stop της ομάδας, αλλά έπειτα από διεξοδικό έλεγχο οι οργανωτές ανακάλυψαν πως κάποιος από τους μηχανικούς είχε ακουμπήσει το μονοθέσιο πριν το πέρας των 5 δευτερολέπτων.

Οι 2οι έσονται πρώτοι
To Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας ήταν υπό μία έννοια η εκδίκηση του δεύτερου οδηγού. Τα αποτελέσματα φέρνουν τους θεωρητικά δεύτερους οδηγούς των ομάδων να επικρατούν στις μεταξύ τους μονομαχίες με τους teammates τους. Όπως συνήθως στην Formula 1 αυτά τα πράγματα κινούνται στην γκρίζα ζώνη μεταξύ σαφέστατων προσεγγίσεων και πολιτικής ορθότητας που επιλέγει κάθε ομάδα.

Ακόμη και έτσι όμως ο Perez που πήρε την πρώτη του νίκη από την περσινή Σιγκαπούρη, είναι κατά κοινή ομολογία ο δεύτερος οδηγός της Red Bull. Ο George Russell δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο στην ίδαι ομάδα με τον Lewis Hamilton και ο Carlos Sainz είναι η μοναδική περίπτωση που επιδέχεται σοβαρής αμφισβήτησης, αλλά για τους περισσότερους Tifozi μοιάζει δεδομένο πως θέλουν να είναι δεύτερος πίσω από τον Leclerc.

Κάτι στο οποίο συμφωνεί βεβαίως ο Μονεγάσκος που στο δεύτερο μισό του αγώνα στη Σαουδική Αραβία και από τη στιγμή που η Ferrari ατύχησε να κάνει τα pit stops της ακριβώς πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας, βρήκε τον εαυτό του σε αμηχανία αφήνοντας να εννοηθεί στον ασύρματο της ομάδας, πως θα μπορούσε να πιέσει αλλά δεν το έκανε.

Εκτός από τους πρώτους γύρους πάντως μετά την αλλαγή ελαστικών του, δεν έδειξε σε κάποιο άλλο σημείο να είναι απειλητικός απέναντι στον Ισπανό και συνεπώς μοιάζει πολύ λογικό πως δεν δόθηκε καμία εντολή στον Sainz να αλλάξει ρυθμό.

Περί στρατηγικής της Ferrari
Σε ό,τι έχει να κάνει με την Ferrari και τις επιλογές του Vasseur εντός αγώνα, η ομάδα φαίνεται περισσότερο άτυχη παρά χαμένη στη Σαουδική Αραβία. Το γεγονός πως προτιμήθηκε να μπει στα pits πρώτος ο Sainz παρά το γεγονός πως είχε τη μεσαία γόμα σε σχέση με τον Leclerc που είχε εκκινήσει με την μαλακή, αποδείχτηκε στην πράξη μια καλή ιδέα.

Ο Sainz προσπέρασε έτσι τον Lance Stroll, ο οποίος νωρίτερα τον είχε προσπεράσει στην εκκίνηση και λίγο αργότερα το ίδιο έκανε και ο Leclerc που βγήκε από τα pits και είχε βρεθεί και εκείνος εμπρός απο την Aston Martin. Τον βοήθησε φυσικά και το γεγονός πως ο Stroll προφανώς είχε αρχίσει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα που οδήγησε στην πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα.

Ένα ήρεμο κρεσέντο
Κατά τα άλλα ο Max Verstappen έκανε ένα κρεσέντο προσπεράσεων για να ανέβει από την 15η θέση που ξεκίνησε στην 2η αλλά δεν το έκανε με κανέναν φαντεζί τρόπο. Ήταν πολύ μεθοδικός, ήρεμος και συνεπής, δείχνοντας πως είχε δουλέψει πάρα πολύ τον αγώνα στο μυαλό του. Στην εκκίνηση για παράδειγμα, κέρδισε ορισμένες θέσεις, λιγότερες μάλιστα από όσεες κέρδισε αντιστοίχως ο Leclerc και μάλιστα έμεινε και μερικές στροφές πίσω απο τις Haas ή από κάποιους άλλους οδηγούς που βρέθηκαν μπροστά του, αναμένοντας το κατάλληλο σημείο.

Πιθανώς να ήξερε εξ αρχής πως δεν θα κερδίσει αυτόν τον αγώνα γιατί ακόμη και όταν βρέθηκε δεύτερος με σχεδόν 20 γύρους να απομένουν δεν άλλαξε ρυθμό ώστε να επιτεθεί και να αρχίσει να αγχώνει τον Perez. Βασικά δεν χρειάστηκε κιόλας ο Μεξικανός είχε ήδη αγχωθεί από τη στιγμή που ο Verstappen ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ρωτώντας στον ασύρματο και αναζητώντας πονηρές τακτικές στις απαντήσεις που έπαιρνε.

Το αποκορύφωμα της στρατηγικής του Verstappen αλλά και μεταξύ μας, ένα δείγμα πως αν ήθελε μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα, ήταν ο ταχύτερος γύρος που πήρε στον τελευταίο γύρο του αγώνα, που είναι και αυτός που του δίνει την πρωτοπορία στην βαθμολογία.

Αναλυτικά το αποτέλεσμα του αγώνα εδώ.
Εδώ η βαθμολογία των οδηγών.
Εδώ η βαθμολογία των κατασκευαστών.