
Από το καλό στο καλύτερο πάει η Formula 1, όχι μόνο στο θέαμα που παρουσιάζει ή στην προσέλκυση νέων εταιρειών, όπως η Ford και η Audi, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο. Οι διοργανωτές ανακοίνωσαν τον οικονομικό απολογισμό του 2022 που ήταν η πρώτη "κανονική" χρονιά μετά από δύο σεζόν περιορισμών λόγω πανδημίας. Και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό με 2,4 δισ. ευρώ έσοδα και αύξηση μεγαλύτερη του 30% στα έσοδα από εισιτήρια και θεατές.

Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 20% από 2,136 δισ. δολάρια σε 2,573 δισ. δολάρια, ήτοι 2,38 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η άυξηση των λειτουργικών εσόδων, δηλαδή του ποσού που απομένει μετά την πληρωμή των ομάδων και τη συνεκτίμηση άλλων εξόδων, το οποίο αυξήθηκε από 92 εκατ. δολάρια σε 239 εκατ. δολάρια, δηλαδή περίπου 225 εκατομμύρια ευρώ.
Οι 10 ομάδες μοιράστηκαν μεταξύ τους έσοδα ύψους 1,087 δισ. ευρώ το 2022, έναντι ενός δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ σημειώθηκε από την F1 πως το βασικό μέτρο των πρωτογενών εσόδων της αυξήθηκε κατά 14% από 1,739 δισ. ευρώ σε 1,980 δισ. ευρώ, τα οποία κατανέμονται μεταξύ εσόδων από την προώθηση των αγώνων, τα δικαίωματα των μέσων ενημέρωσης και τις χορηγίες .
Τρεις επιπλέον αγώνες
Η Liberty Media σημείωσε πως σημαντικό ρόλο σε αυτές τις αυξήσεις έπαιξαν οι επιπλέον αγώνες που υπήρξαν το 2022 σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους και δη την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Αυξήθηκαν τα έσοδα από τα δικαιώματα είτε λόγω νέων συμφωνιών, είτε λόγω αναπροσαρμογής εκείνων που υπήρχαν μεν, για λιγότερους αγώνες δε. Αντίστοιχα διαμορφώθηκαν και τα έσοδα από χορηγίες, ενώ σημαντικό κέρδος ήταν και τα νέα πακέτα Paddock Club που λειτούργησαν αφενός σε περισσότερους αγώνες, αφετέρου δε με το ένα ρεκόρ προσέλευσης μετά το άλλο.

Αυξημένα και τα έξοδα
Ωστόσο, η αύξηση των εσόδων ήρθε παράλληλα με την αύξηση του κόστους από 395 εκατ. ευρώ σε 557 εκατ. ευρώ σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου ενός σημαντικού ποσού που έχει ήδη δεσμευτεί από την F1 για το φετινό αγώνα στο Λας Βέγκας, το οποίο διοργανώνει και προωθεί η ίδια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Stefano Domenicali, υπογράμμισε την αυξανόμενη παρουσία του αθλήματος στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης ως βασικό δείκτη της δημοτικότητάς του. "Η F1 σημείωσε ρεκόρ προσέλευσης στους αγώνες της το 2022 και ήμασταν και πάλι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο μεγάλο άθλημα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης", τόνισε και συμπλήρωσε, "Συνεχίζουμε να ενισχύουμε το ενδιαφέρον των φιλάθλων μέσω της υψηλής ποιότητας μετάδοσης, του βελτιωμένου περιεχομένου στην F1 TV, των social media και των νέων εμπειριών που προσφέρουμε, με προϊόντα όπως η F1 Exhibition. Η παγκόσμια σημασία της F1 και οι προσπάθειες βιωσιμότητας προσελκύουν την είσοδο κορυφαίων κατασκευαστών, όπως η Audi και η Ford, το 2026 και είμαστε βέβαιοι ότι θα προσφέρουν σημαντική αξία στο άθλημά μας".