Η FIA απέσπασε την "ομολογία" της Red Bull για την παράβαση του οικονομικού ορίου (Cost Cap) στα έξοδα των ομάδων για το 2021 και της επέβαλε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων αλλά κυρίως μείωση στον χρόνο που θα έχει στην αεροδυναμική σήραγγα για το 2023. Η μείωση είναι της τάξης του 10%. Η παράβαση του Cost Cap από την Red Bull ανακοινώθηκε μετά τον αγώνα της Ιαπωνίας, χωρίς όμως να ανακοινωθεί και η ποινή.
Στο Τέξας ο Christian Horner είχε συνάντηση με τον Πρόεδορ της FIA, Ben Sulayem στην οποία έδωσε τις απαραίτητες εξηγήσεις, αλλά κυρίως έγιναν οι απαραίτητες συμφωνίες για το πως θα ανακοινωθεί η ποινή στην ομάδα. Αυτό γιατί ήδη οι πιέσεις από τις άλλες ομάδες για μια παραδειγματική τιμωρία ήταν έντονες. Έτσι τώρα η FIA ανακοίνωσε πως η Red Bull αποδέχτηκε την παράβαση και τα στοιχεία έδειξαν πως η υπέρβαση στο οικονομικό όριο εξόδων ήταν κατά 1.864.000 λίρες, ήτοι το 1,6% του ποσού που έπρεπε να ξοδέψει.
Για την ακρίβεια η FIA ανακοίνωσε τα εξής:
"Οι υποβληθείσες σχετικές δαπάνες της Red Bull Racing που αναφέρθηκαν στην τεκμηριωμένη έκθεση που υπεβλήθη για το πλήρες έτος 2021 ανέρχονται σε 114.293.000 λίρες Αγγλίας,
- Μετά τα πορίσματα της διαχείρισης του ανώτατου ορίου κόστους, διαπράχθηκε διαδικαστική παράβαση από την Red BUll Racing σύμφωνα με το άρθρο 8.2(ε) των δημοσιονομικών κανονισμών, επειδή εξαίρεσε και/ή προσάρμοσε ανακριβώς δαπάνες συνολικού ύψους 5.607.000 λιρών στην έκθεση που υπέβαλε για το έτος 2021, και
- Κατά συνέπεια, μια μικρή παράβαση υπέρβασης που διέπραξε η Red Bull Racing σύμφωνα με το άρθρο 8.10(β) των Δημοσιονομικών Κανονισμών, επειδή τα σχετικά κόστη της, όπως προσαρμόστηκαν από την FIA, υπερέβησαν το 2021 το Ανώτατο Όριο Κόστους των 118.036.000 λιρών κατά λιγότερο από 5%, δηλαδή κατά 1.864.000 λίρες (δηλαδή, 1,6%)."
Ο Horner θα μιλήσει στον Τύπο, αργότερα σήμερα, αλλά από την πλευρά της Red Bull έχουν γίνει γνωστά πως οι επιπλέον δαπάνες που προέκυψαν οφείλονται σε χρήματα που αφορούν 13 τομείς, μέσα στους οποίους είναι οι εισφορές των υπαλλήλων και εκπαιδευτικά έξοδα. Επίσης έγινε και ένα λάθος μεταξύ Red Bull Racing και Red Bull Powertrains, της εταιρείας που φτιάχνει τους κινητήρες, που είναι ουσιαστικά η ίδια εταιρεία αλλά με άλλη σφραγίδα και χρεώθηκαν στην Red Bull Racing χρήματα που δαπάνησε η Red Bull Powertrains.
Σχετικά με την αεροδυναμική σήραγγα
Όσον αφορά την ποινή της μείωσης του χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα, η Red Bull ως πρωταθλήτρια ομάδα θα χρησιμοποιούσε την αεροδυναμική σήραγγα ενόψει του 2023, σε ποσοστό 70% σε σχέση με το χρόνο που θα καλύψουν σε αυτή οι ομάδες που θα τερματίσουν από την έβδομη θέση και κάτω. Αυτό το ποσοστό μειώνεται τώρα κατά 10% και γίνεται 63%, που είναι αισθητά μικρότερο από εκείνο που θα έχει η Ferrari αν παραμείνει δεύτερη, το οποίο θα είναι 75%. Αντίστοιχα για την Mercedes που βρίσκεται στην τρίτη θέση της βαθμολογίας το ποσοστό χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα σε σχέση με τις ομάδες κάτω από την 7η θέση θα είναι 80%.