24 ώρες Le Mans: Δυναστεία Ferrari με 3η συνεχόμενη νίκη

Η Ferrari κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη της στον 24ώρο αγώνα Le Mans με τρίτο διαφορετικό αυτοκίνητο σφραγίζοντας μια μεγαλειώδη δυναστεία από τότε που επέστρεψε στους αγώνες αντοχής.

Le Mans 2025 Porsche 963
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P AF Corse
Le Mans 2025 Ferrari 499P AF Corse
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P Yifei Ye
Le Mans 2025 BMW M Hybrid
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Porsche 963
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P AF Corse
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 BMW M Hybrid
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 Ferrari 499P
Le Mans 2025 BMW M Hybrid

Η Ferrari έγραψε ιστορία στο φετινό Le Mans, επικρατώντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στον εμβληματικό 24ωρο αγώνα αντοχής και εδραιώνοντας την επιστροφή της στη μεγάλη κατηγορία με τρόπο εμφατικό. Στην 93η έκδοση του κλασικού γαλλικού θεσμού, το αυτοκίνητο με τον αριθμό 83 – μια Ferrari 499P στα χρώματα Giallo Modena της AF Corse – ήταν αυτό που πέρασε πρώτο τη γραμμή του τερματισμού, οδηγούμενο από τους Yifei Ye, Phil Hanson και Robert Kubica.

Le Mans 2025 Ferrari 499P

Το αποτέλεσμα αυτό δεν αποτελεί απλώς μια ακόμα νίκη στο πλούσιο αγωνιστικό παλμαρέ της Scuderia. Είναι το επισφράγισμα μιας απόλυτα πετυχημένης επιστροφής στη μεγάλη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (FIA WEC), καθώς και το επιστέγασμα μιας νέας δυναστείας που διαμορφώνεται – αυτής της Ferrari 499P.

Διαβάστε Επίσης

Οι τρεις διαφορετικές νίκες 

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ferrari πέτυχε τις τρεις συνεχόμενες νίκες της στο Le Mans με τρία διαφορετικά πληρώματα και τρία διαφορετικά αυτοκίνητα, όλα με βάση το ίδιο αγωνιστικό DNA της Ferrari 499P. Το 2023, στην ιστορική 100ή έκδοση του αγώνα, νικητές ήταν οι Alessandro Pier Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi με το #51. Το 2024, σειρά πήραν οι Antonio Fuoco, Miguel Molina και Nicklas Nielsen με το #50. Και φέτος, το 2025, την παράσταση έκλεψε το #83, δίνοντας μάλιστα την πρώτη νίκη στον Robert Kubica στο Le Mans – έναν οδηγό που εδώ και χρόνια κυνηγούσε με πάθος αυτό το τρόπαιο. Οι άλλοι δύο οδηγοί ήταν οι Phil Hanson και Yifei Ye. 

Η Ferrari 499P έχει πλέον κερδίσει σε κάθε συμμετοχή της στο Circuit de la Sarthe από τότε που έκανε το ντεμπούτο της. Και μόνο αυτό το στατιστικό αρκεί για να δώσει διαστάσεις μύθου στο πρωτότυπο από το Maranello.

Ο απόλυτος θρίαμβος και η αιώνια κατοχή του τροπαίου

Σύμφωνα με τον κανονισμό της διοργάνωσης, κάθε κατασκευαστής που καταφέρνει να κερδίσει τον αγώνα τρεις χρονιές στη σειρά, δικαιούται να κρατήσει το τρόπαιο για πάντα. Η Ferrari, με αυτή την τρίτη νίκη, εξασφαλίζει όχι μόνο τη δική της θέση στο πάνθεον των θρύλων του Le Mans, αλλά και την αιώνια κατοχή ενός από τα πιο ποθητά τρόπαια του παγκόσμιου motorsport.

Πλέον, οι συνολικές νίκες της Ferrari στο Le Mans ανέρχονται σε 12 – από την πρώτη της επικράτηση το 1949 μέχρι και τη φετινή. Το εντυπωσιακό είναι ότι η φετινή τριπλέτα νικών είναι η πρώτη συνεχόμενη για τη Ferrari από τη δεκαετία του 1960, όταν είχε επικρατήσει έξι φορές σερί (1960–1965), με τελευταία τότε την νίκη του 1965 με τη θρυλική 250 LM. Εκείνη η επιτυχία ήταν και η τελευταία συνολική για τη Scuderia μέχρι την επαναφορά της στην κορυφαία κατηγορία το 2023.

Le Mans 2025 Ferrari 499P Yifei Ye
O Yifei Ye.

Παραλίγο 1-2-3

Η φετινή νίκη δεν ήρθε μόνη της για την ιταλική φίρμα. Το αυτοκίνητο #51, με οδηγούς τους περσινούς νικητές Pier Guidi, Calado και Giovinazzi, τερμάτισε στην τρίτη θέση του βάθρου, επιβεβαιώνοντας την εντυπωσιακή δυναμική της Ferrari. Ακριβώς πίσω τους, στην τέταρτη θέση, βρέθηκε και το #50 των Fuoco, Molina και Nielsen, ολοκληρώνοντας την ισχυρότατη παρουσία των ιταλικών hypercars στον αγώνα. 

Τον απόλυτο θρίαμβο χάλασε η Porsche 963 με τον αριθμό 6 και οδηγούς τους Kevin Estre, Laurens Vanthoor και Matt Campbell. Πίσω από τους πρώτους τέσσερις βρέθηκε η Cadillac με το 12 και οδηγούς τους Will Stevens, Norman Nato και Alex Lynn. Μια θέση πιο πίσω στην 6η, ήταν και το ταχύτερο Toyota GR010 με τους Mike Conway, Kamui Kobayashi και Nyck De Vries.    

Ferrari 499P: Από τη δημιουργία στο μύθο

Όταν το project 499P αποκαλύφθηκε το 2022, η Ferrari είχε να αποδείξει πολλά: ότι μπορεί να ανταγωνιστεί ξανά στα ίσα με τις Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac και άλλες κορυφαίες δυνάμεις. Τρία χρόνια μετά, η απάντηση είναι σαρωτική: το αυτοκίνητο αυτό όχι μόνο στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, αλλά έγινε ο ορισμός της επιτυχίας στο νέο hypercar περιβάλλον.

Le Mans 2025 Ferrari 499P

LMP2: Νίκη με 8ωρη πρωτοπορία

Στην κατηγορία LMP2, τη νίκη κατέκτησε το #43 ORECA της Inter Europol Competition με τους Tom Dillmann, Jakub Smiechowski και Nick Yelloly, διατηρώντας την πρωτοπορία για σχεδόν οκτώ ώρες και ξεπερνώντας ακόμα και μια ποινή drive-through λίγο πριν το τέλος. Το #48 της VDS Panis Racing με τους Oliver Gray, Esteban Masson και Franck Perera πίεσε σταθερά, αλλά δεν εκμεταλλεύτηκε την ποινή των πρωτοπόρων, χάνοντας ρυθμό στους τελευταίους γύρους. Το βάθρο συμπλήρωσε το πλήρωμα των Dane Cameron, Louis Deletraz και P.J. Hyett με το AO by TF, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τη νίκη στην Pro/Am υποκατηγορία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network