Για να καταλάβεις σε τι κόσμο ζούμε πρόσεξε τι συμβαίνει στην περίπτωση της Aston Martin Vantage GT4 που παρουσιάστηκε μόλις για να συνοδεύει αγωνιστικές ομάδες και gentlemen drivers στις πίστες του κόσμου.

Διαθέτει περίπου 200 ίππους λιγότερους από την πολιτική Aston Martin Vantage στην οποία όμως βασίζεται γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να υπάρχει καν.
Η ανανεωμένη Aston Martin Vantage παρουσιάστηκε πρόσφατα με τους 656 ίππους της και αποτελεί την βάση τόσο για την Vantage GT3 που επίσης παρουσιάστηκε πρόσφατα, όσο και για αυτήν εδώ την junior αγωνιστική Vantage GT4.

Βλέπεις οι περιορισμοί της κατηγορίας GT4 δεν επιτρέπουν την χρήση του συγκεκριμένου κινητήρα σε αυτή τη ρύθμιση τουλάχιστον, έτσι οι τεχνικοί της Aston όφειλαν να κάνουν ένα downsizing για να φτάσουν στους 470 ίππους που είναι σαφώς πιο εύκολα διαχειρίσιμοι για τις extreme συνθήκες των αγώνων.

Σύμφωνα με την Aston Martin αυτό το junior αγωνιστικό βασίζεται κατά ένα τεράστιο ποσοστό, της τάξης του 80%, στην καθημερινή Vantage που μπορεί κανείς να αγοράσει (λέμε τώρα) με περίπου 200.000 ευρώ.

Επιπλέον στοιχεία είναι αναμφίβολα το custom roll cage για την αγωνιστική χρήση και την ασφάλεια και το βελτιωμένο λογισμικό με το οποίο λειτουργεί ο twin-turbo V8. Επιπλέον έχει αλλάξει το σύστημα εξάτμισης και είναι η καλύτερη ροή αέρα (και στα φρένα).

Υπάρχει επίσης ειδική χαρτογράφηση για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων που εκμεταλλεύεται όμως τις έξι από αυτές. Δηλαδή "κλειδώνει" την έβδομη και την όγδοη ταχύτητα, γιατί αυτές χρειάζονται μόνο στην πολιτική Vantage που οι ανάγκες είναι το άνετο ταξίδι και η μειωμένη κατανάλωση.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου υπάρχουν ασφαλώς και άλλες αλλαγές που κάνουν την διαφορά. Το σύστημα ευστάθειας είναι βελτιστοποιημένο για αγώνες και η ανάρτηση είναι της KW, ρυθμιζόμενη.

Εμφανισιακά το 80% που λέει η Aston Martin είναι τόσο γιατί στα πάνελ που έχουν χρησιμοποιηθεί από την πολιτική Vantage, έχουν προστεθεί ορισμένα που έχουν ως στόχο (και επιτρέπεται) ώστε να μειώσουν το βάρος.

Δηλαδή ένα νέο ελαφρύ καπό, ένα μεγαλύτερο μπροστινό splitter και μια νέα πίσω πτέρυγα. Οι κανονισμοί GT4 δημιουργούν περιορισμούς προφανώς, αλλά αυτές οι μικρές αλλαγές του δίνουν βελτιωμένη κάθετη δύναμη και λιγότερη αντίσταση από την προηγούμενη Aston Martin Vantage GT4.