Τα μεγάλα ραντεβού είναι κανονισμένα από την μοίρα και το ραντεβού της Scuderia Ferrari με την ιστορία στις 24 ώρες του Λε Μαν, ήταν γραφτό να συμβεί 50 χρόνια μετά την τελευταία επαφή των δύο πλευρών, αλλά να μοιάζει σαν να μην πέρασε μια μέρα. Οι δύο εργοστασιακές Ferrari 499P θα ξεκινήσουν τις επετειακές 24 ώρες του Λε Μαν φέτος που συμπληρώνονται 100 χρόνια από την πρώτη εκκίνηση, από τις δύο πρώτες θέσεις καθώς επικράτησαν πλήρως του ανταγωνισμού.
Well done @FerrariHypercar for the pole position of the Centenary ! #LeMansCentenary #WEC pic.twitter.com/1FyQhhsMib
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 8, 2023
Ο Antonio Fuoco ήταν εκείνος που έδωσε την pole position στην Scuderia, στην πρώτη της επαφή με τον 24ωρο, έπειτα από 50 χρόνια και η επίδοση του Alessandro Pier Guidi συμπλήρωσε ένα ονειρικό 1-2 για τους Tifosi που ήδη έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες για μια ακόμη πιο ιστορική νίκη την Κυριακή το απόγευμα.

Αυτό βεβαίως δεν θα είναι εύκολη υπόθεση γιατί η Toyota που δεν εμφανίστηκε όσο ανταγωνιστική περιμένει κανείς από την ομάδα που έχει κερδίσει τους πέντε τελευταίους 24ωρους αγώνες, θα είναι σαφώς δυσκολότερος αντίπαλος από ότι ήταν στην διαδικασία της hyperpole. Ο Brendon Hartley ηταν εκείνος που με το Toyota GR010 Hybrid στα χέρια του σημείωσε χρόνο στο 3:24.451 και πήρε την τρίτη θέση, όμως η διαφορά του σχεδόν ενάμισι δευτερολέπτου από το 3:22.982 του Fuoco είναι χαοτική.

Η Toyota έχει την δικαιολογία της πρώιμης ολοκλήρωσης του session της hyperpole λόγω φωτιάς που ξέσπασε στην Cadillac του Sebastien Bourdais. Έτσι η Porsche 963 του Felipe Nasr ηταν εκείνη που παρενεβλήθη μεταξύ των δύο Toyota καθώς πέμπτος ήταν ο Kamui Kobayashi με το δεύτερο Toyota GR010 Hybrid.
Oohhh the Cadillac #3 is on fire ! Red flag on the #Hyperpole session 🔴
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 8, 2023
Seb Bourdais is OK and out of the car ✅#LeMansCentenary pic.twitter.com/hSo534w8ev
Μίνι έκπληξη και μάχες στην LMP2
Στην δεύτερη κατηγορία, την LMP2 η pole position πήγε στην IDEC με το μονοθέσιο με τον αριθμό 48 και οδηγό τον Paul-Loup Chatin. Άφησε πίσω του τον Pietro Fittipaldi με το μονοθέσιο της Jota ο οποίος σημείωσε χρόνο μόλις ένα δέκατο αργότερο.

Τέλος στην GTE κατηγορία η Corvette του Ben Keating, έδειξε σημάδια υπεροχής απέναντι στις Ferrari 488 που την ακολούθησαν, αλλά ως γνωστόν οι 24 ώρες του Λε Μαν είναι ένας απολύτος απρόβλεπτος αγώνας.

Δες εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα που σχηματίζουν την εκκίνηση του Σαββάτου.