
Ο πρώτος μεγάλος αγώνας για το Intercontinental GT Challenge του 2023, το πιο ενδιαφέρον πρωτάθλημα για τα εντυπωσιακά αγωνιστικά της κατηγορίας GT3, είναι το 12ωρο Bathurst. Ο ετήσιος αγώνας στο Mount Panorama, την πίστα της Αυστραλίας που αν δεν γνώριζες μέχρι σήμερα πως υπάρχει, θα δεχτούμε τη συγγνώμη σου και θα σου προσφέρουμε τα παρακάτω ενδιαφέροντα στοιχεία.

Το φετινό 12ωρο Bathurst μοιάζει (και είναι) ξεχωριστό. Τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν είναι 26, δεν είναι πολλά, είναι όμως τα καλύτερα και τα οδηγούν μάλλον οι καλύτεροι. Η παρουσία του Valentino Rossi έχει ξεσηκώσει τα πλήθη στην Αυστραλία. Οδηγεί μια ολοκαίνουργια BMW M4 GT3 και δεν είναι καν ανάμεσα στα φαβορί γιατί απέναντί του βρίσκονται οδηγοί όπως ο Jules Gounon, ο Shane Van Gisbergen, o Dries Vanthoor, o Matt Campbell και πολλοί ακόμη.
Πάμε όμως να βάλουμε μια τάξη.
Το Nurburgring της Αυστραλίας
Τo Mount Panorama είναι μια πίστα με μήκος 6.2 χλμ. στο Bathurst της Νέας Νότιας Ουαλίας, όχι πολύ μακριά από το Σίδνεϊ. Έχει μια περίεργη χάραξη, όπως την έχει ορίσει η φύση, κατά βάση και είναι ένας κανονικός δρόμος για τους Αυστραλούς, όταν δεν μαζεύεται εκεί όλη η αφρόκρεμα του παγκοσμίου motorsport για να τεστάρει τις ικανότητές της στη διαχείριση των apex και στην επαφή με την άσφαλτο.

Συνδυάζει μια ανάβαση μέσω μιας μεγάλης ευθείας που καταλήγει σε μερικές στροφές, χωρίς χώρους διαφυγής και άλλου είδους ευκολίες για τους σύγχρονους οδηγούς και αφού φτάσει κανείς στην κορυφή ξεκινάει η κατάβαση μέσα από τις συνεχείς κατηφορικές στροφές, τόσο εφιαλτικές που μόνο κάποιο άρρωστο μυαλό θα σκεφτόταν να σχεδιάσει. Αν περάσει κανείς από αυτές αλώβητος, πράγμα που είναι δύσκολο, βγαίνει σε μια από τις μεγαλύτερες ευθείες στον κόσμο των αγώνων, η κατηφορική κλίση της οποίας κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει ιπτάμενο. Εκεί υπάρχει και η πιο γρήγορη στροφή στο… σύμπαν την οποία τα GT3 αυτοκίνητα παίρνουν με σχεδόν 300 km/h.

Τερματίζουν τον γύρο έπειτα από 2 λεπτά και μερικά δευτερόλεπτα. Για την ακρίβεια λίγα δευτερόλεπτα, καθώς κάθε χρόνο προσπαθούν να καταρρίψουν το ρεκόρ που έχει σημειώσει ο Shane Van Gisbergen από το 2016. Ήταν 2:01.2860 στις δοκιμές και 2:01.5670 στον αγώνα εκείνης της χρονιάς με μια McLaren 650S. Ο μοναδικός που πλησίασε αρκετά ήταν ο Chaz Mostert, πέρσι με το 2:02.4930 στις δοκιμές.
Ανεπίσημα πάντως ο Christopher Mies οδηγώντας ένα Audi R8 LMS κατάφερε το 2018 να πέσει κάτω από τα δύο λεπτά, αλλά δεν ήταν στον συγκεκριμένο αγώνα, έτσι δεν καταγράφηκε στην λίστα των σχετικών ρεκόρ. Γίνεται όμως.
Ο καιρός
Για να γίνει ωστόσο, πρέπει να ευδοκιμήσουν πολλές συνθήκες και η σημαντικότερη είναι οι καιρικές συνθήκες. Ο καιρός στην περιοχή είναι αυτό που λέμε άστατος. Η ζέστη ταλαιπωρεί τα ελαστικά και τα σύννεφα που κάνουν συχνές εμφανίσεις, όχι πάντα με άγριες διαθέσεις, σημαίνουν το κάλεσμα για να πιέσει κανείς, γιατί τότε είναι που η πρόσφυση βελτιώνεται στην σχεδόν δέκα ετών άσφαλτο του Mount Panorama.

Φέτος πάντως οι συμμετέχοντες θα έχουν στη διάθεσή τους, μια νέα γόμα της Pirelli που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τον αγώνα και είναι η πρώτη φορά που αυτή θα δοκιμαστεί στην Αυστραλία. Στην Ευρώπη και την Αμερική, όλοι αναφέρουν πως είναι αρκετά ταχύτερη σε σχέση με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν μέχρι πριν από μερικούς μήνες.
Οι άνθρωποι
Η τελευταία καλή χρονιά του Bathurst ήταν το 2020, όπως μάλλον ισχύει και με άλλα πράγματα που επηρεάστηκαν σφόδρα από την πανδημία. Το 12ωρο Bathurst ας πούμε, επηρεάστηκε πάρα πολύ. Το 2021 δεν έγινε καν ο αγώνας, ενώ πέρσι μάλλον έγινε για να γίνει, με τις μεγάλες ομάδες να μην μπαίνουν στα έξοδα του υπερωκεάνιου ταξιδιού. Έτσι συμμετείχαν ουσιαστικά μόνο οι ερασιτέχνες ή αυτό που ονομάζουμε gentlemen drivers. Φέτος συνέβη το αντίθετο. Η έντονη παρουσία κατασκευαστών απέτρεψε ημιεπαγγελματίες ή ερασιτέχνες και έχουμε μια λίστα συμμετοχών με 26 αυτοκίνητα.

Ανάμεσα τους η Audi, οι κορυφαίες ομάδες της Mercedes, η Manthey με την φημισμένη Porsche 911 "Grello" και η BMW με δύο BMW M4 GT3, ένα αυτοκίνητο που κάνει ντεμπούτο στο Mount Panorama καθώς συμμετέχει εκεί για πρώτη φορά. Και στο τιμονι της M4 GT3 με τον αριθμό 46 θα βρίσκεται ο θρύλος του MotoGP, Valentino Rossi.

Η παρουσία του "γιατρού" στον αγώνα, έχει οδηγήσει σε μια παραφροσύνη τους Αυστραλούς, οι οποίο περιμένουν ούτως ή άλλως τον 12ωρο κάθε χρόνο με ανυπομονησία. Οι πλήσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν αυξήθηκαν κατά 65% σε σχέση με το "καλό" 2020 και οι άδειες για κάμπινγκ στην φύση του Bathurst αυξήθηκαν κατά 50%.

Ο Rossi από την πλευρά του, αντάμειψε τους θεατές, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές, που έγιναν την Παρασκευή. Μην τρελαίνεσαι όμως, είναι πάρα πολύ δύσκολο να διακριθεί ανάμεσα στις κολοσιαίες φετινές συμμετοχές του 12ώρου Bathurst. Θα εναλλάσσεται στο τιμόνι της M4 GT3 με τους Augusto Farfus και Μaxime Martin που είναι το καλό της υπόθεσης. Το κακό είναι πως την άλλη BMW την οδηγούν οι Dries Vanthoor, Sheldon van der Linde και Charles Weerts οι οποίοι συγκαταλέγονται μεταξύ των ελάχιστων κορυφαίων στην κατηγορία GT3 αυτή τη στιγμή, παγκοσμίως.

Από την άλλη, στην Porsche 911 της Manthey βρίσκονται οι εξίσου παγκόσμιας κλάσης, Matt Campell, Mathieu Jamminet και Thomas Preining. Και είναι και η Mercedes με τον Jules Gounon που κέρδισε πέρσι και το 2020, τον οποίο συνοδεύουν οι Kenny Haboul και Luca Stolz, τους Daniel Juncadella, Philip Ellis και Nicky Catsburg στην άλλη Mercedes AMG GT3, αλλά και τους Maro Engel, Mikael Grenier και Raffaele Marciello στην τρίτη από τις τέσσερις εργοστασιακές AMG που συμμετέχουν.

Η τέταρτη έχει ως πλήρωμα εκείνους που φαντάζουν ως φαβορί στη θεωρητική προσέγγιση του αγώνα. Τους Shane Van Gisbergen και Broc Feeney οι οποίοι είναι μόνιμοι συμμετέχοντες στα Supercars V8 Αυστραλίας και ξέρουν το Mount Panorama όπως ξέρεις εσύ το Πειραιάς - Καλλιθέα και τρίτο οδηγό τον Maximilian Gotz, Πρωταθλητή στο DTM το 2021.
Γενικώς αν δεν κερδίσει μια Mercedes φέτος κάτι θα έχει πάει πολύ λάθος για την ομάδα, δεδομένου πως έχει "κατεβάσει" ό,τι καλύτερο διαθέτει στο έμψυχο δυναμικό της και έχει συνεργαστεί με τους καλύτερους Αυστραλούς.

Στα μικτά πληρώματα που περιλαμβάνουν και επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες ξεχωρίζουν οι γερόλυκοι της Αυστραλίας, Craig Lowndes και Alex Davison (με Mercedes) και Jamie Whincup (επίσης με Mercedes) που τρέχει φέτος με την σπουδαία μορφή του ερασιτεχνικού motorsport, τον Πρίγκηπα Jefri Ibrahim.
Και Formula 1
Οι Αυστραλοί θεατές (και εμείς δηλαή από την τηλεόραση) θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και ένα μονοθέσιο της Formula 1 να κάνει γύρους μέσα στο Mount Panorama. Δεν είναι λίγο αυτο να ξέρεις. Η πίστα δεν φιλοξενεί αγώνες μονοθεσίων και οι φορές που έχουν μπει σε αυτήν αγωνιστικά μονοθέσια είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Φέτος θα οδηγήσει μια Red Bull RB7 ο Liam Lawson και η τελευταία φορά που είχε βρεθεί ξανά μονοθέσιο της F1 στην πίστα της Αυστραλίας ήταν το 2011 όταν ο Jenson Button είχε οδηγήσει την McLaren MP4-23. Ήταν μια μικρή βόλτα αλλά παρόλα αυτά είχε σταματήσει το χρονόμετρο στο 1:48.
Ο αγώνας των 12 ωρών στο Bathurst ξεκινά το βράδυ του Σαββάτου, στις 20:45 ώρα Ελλάδος. Θα μεταδοθεί ζωντανά από το διαδικτυακό κανάλι του πρωταθλήματος και μπορεί κανείς να τον παρακολουθήσει δωρεάν.
Παρακάτω μπορείς να πάρεις μια γεύση από το τι έχει γίνει μέχρι τώρα στις ελεύθερες δοκιμές.
Και αυτό το τρομακτικό ατύχημα σταμάτησε νωρίτερα από το κανονικό την 4η περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή. Ευτυχώς ο οδηγός είναι καλά στην υγεία του.