
Παρουσιάστηκαν οι ομάδες του φετινού WEC, του πρωταθλήματος με αγώνες αντοχής, όπου ξεχωρίζει ο 24ωρος Le Mans. Όπως αναμενόταν με τις εταιρείες να έχουν ανακοινώσει ήδη τα σχέδια και τις προθέσεις τους, η ενδέκατη χρονιά του Παγκοσμίου αυτού πρωταθλήματος, θα είναι η καλύτερη μέχρι τώρα καθώς συγκεντρώνει συμμετοχές από την Porsche, την Ferrari, την Peugeot, την πρωταθλήτρια Toyota, την Cadillac, την Glickenhaus και ακόμη και την Vanwall, ένα όνομα που ανασταίνεται ουσιαστικά και επιστρέφει.

Με βάση τα παραπάνω είναι σαφές πως το WEC στα μάτιά ενός σαραντάρη σε ηλικία θα φαντάζει πιο ενδιαφέρον ακόμη και από την Formula 1, δεδομένου πως τρέχουν τέσσερις από τις πιο motorsport φίρμες που υπάρχουν ιστορικά στον χώρο του αυτοκινήτου. Και μπορεί αυτό να το λέμε καθ' υπερβολή ασφαλώς, όμως η πραγματικότητα είναι πως το πρωτάθλημα διαθέτει όλα τα φόντα να προσελκύσει κοινό και τηλεθεατές, όπως εκείνους που προσελκύει από μόνο του κάθε φορά το 24ωρο Le Mans.

Entry list για να γουρλώνεις τα μάτια
Το 2023 λοιπόν θα κάνουν πλήρη σεζόν 7 διαφορετικοί κατασκευαστές με 13 μονοθέσια. Ferrari, Toyota και Peugeot θα διαθέτουν από δύο, ενώ η Porsche καταφέρνει και πάλι να εντυπωσιάσει καθώς εκτός των δύο βασικών συμμετοχών που θα έχει σε συνεργασία με την Penske, θα διαθέτει και δύο πελατειακές με ίδιες Porsche 963. To άλλο μεγάλο όνομα είναι φυσικά η Cadillac που μένει να εξασφαλίσει την σχετική άδεια για να μπορεί να τρέξει στο WEC, θα είναι ωστόσο μαζί με την Porsche οι δύο (και μοναδικές) ομάδες που θα συμμετέχουν και στο WEC και στο αντίστοιχο επί Αμερικής IMSA στην κατηγορία GTP. Με διαφορετικούς οδηγούς ωστόσο.

Οδηγοί άγνωστοι εν πολλοίς, καταπληκτικοί εν ολίγοις
Όσο για τους οδηγούς, οι περισσότερες από τις ομάδες που επιβεβαίωσαν την πλήρη συμμετοχή τους ανακοίνωσαν και τις συνθέσεις τους. Μόλις χθες η Ferrari επανέφερε στο προσκήνιο έναν παλιό γνώριμο, τον Antonio Giovinazzi, ο οποίος μαζί με τον Alessandro Pier Guidi και τον James Calado θα συνθέτουν την ομάδα της μια Ferrari 499P, στην άλλη θα βρίσκονται ο Antonio Fuoco, o Miguel Molina και ο Nicklas Nielsen.

Η Vanwall που είναι στην ουσία η μετεξέλιξη μιας ομάδας που μπορεί να είχες ακούσει ως ByKolles, εκτός από το ιστορικό όνομα της, επαναφέρει και έναν οδηγό, ο οποίος έρχεται από τα παλιά. Τον Jacques Villeneuve συνοδεύουν στην Vanwall ο Tom Dillman και ο Esteban Guerrieri, ενώ ο Γαλλοκαναδός επιστρέφει στους αγώνες σε αυτό το επίπεδο, έπειτα από πολλά χρόνια. Ο Villeneuve πρόσφατα συμμετείχε στο EuroNASCAR.

Στις δύο ομάδες της Penske Porsche ξεχωρίζει μάλλον το μονοθέσιο με τον αριθμό 6 με τους Kevin Estre, Andre Lotterer και Laurens Vanthoor. Η άλλη αποτελείται από τους Fred Macowiecki, Michael Christensen και Dane Cameron. Κατά τα λοιπά η Proton Competition που θα τρέχει με Porsche 963 έχει επιβεβαιώσει μόνο τον Gianmaria Bruni, ενώ η Jota που θα αγωνίζεται με την άλλη Porsche έχει επιβεβαιώσει μόνο τον Κινέζο, Yifei Ye.

Οι πρωταθλητές της Toyota δεν αλλάζουν τίποτα σε σχέση με το 2022 και παραμένουν με τους Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez στο μονοθέσιο με τον αριθμό 7, τη στιγμή που σε εκείνο με το 8 θα συνεχίσουν οι Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa.

Η Toyota είναι αυτή για την οποία γίνεται ο λιγότερος λόγος αυτές τις ημέρες, αλλά αν επιθυμείς να παρακολουθήσεις το WEC σημείωσε πως πρόκειται για μια ομάδα που κατέκτησε το πρωτάθλημα του 2021 κατακτώντας μόνο νίκες και πέρσι επανέλαβε την επιτυχία χάνοντας δύο αγώνες από την Alpine.

Η Peugeot έχει ανακοινώσει εδώ και πολλούς μήνες τη σύνθεσή της με τους Loic Duval, Gustavo Menezes και Nico Muller στο ένα Peugeot 9X8 και τους Paul Di Resta, Mikkel Jensen και Jean Eric Vergne στο άλλο. Τέλος η Glickenhaus έχει επιβεβαιώσει μόνο τον Romain Dumas.

Οι άλλες κατηγορίες
Κατα τα λοιπά, η ενισχυμένη κατηγορία των Hypercars έχει φέρει μια γενικότερη ισορροπία μεταξύ των κατηγοριών καθώς οι 13 αυτές, συμπληρώνονται από 11 στην LMP2 κατηγορία και άλλες 14 στην LMGTE Am, για να έχουμε έτσι τις 38 συνολικά. Η αλήθεια είναι πως η ανάγκη για κορυφαίους οδηγούς στα Hypercars έχει αποδυναμώσει κάπως την LMP2 κατηγορία, τουλάχιστον σε επίπεδο ονομάτων.

Από την άλλη το γεγονός πως η GT κατηγορία αφορά μόνο τις μικτές ομάδες με υποχρεωτική παρουσία ερασιτεχνών οδηγών και αυτοκίνητα παλιότερης γενιάς, έχει επίσης στερήσει κάποια ακόμη δυνατά ονόματα μεταξύ των οδηγών. Αυτό σημαίνει πως το WEC μοιάζει μεν με "πρωταθληματάρα", αλλά θα χρειαστεί δουλειά και τύχη να διατηρήσει την ομορφιά του, που αρκετές φορές την έβρισκε κανείς στις μικρότερες κατηγορίες και σε μάχες από εκεί που δεν το περίμενες.

Οι αγώνες
Όλα τα παραπάνω τέλος θα ξεκινήσουν από το Sebring στις 17 Μαρτίου, ακολουθεί ένα μήνα μετά ο αγώνας 6 ωρών στο Πορτιμάο και στις 29 Απριλίου διεξάγεται ο 6ωρος αγώνας στο Spa. Στις 10 και 11 Ιουνίου συμπληρώνονται 100 χρόνια για τον αγώνα στο Le Mans, ενώ στις 9 Ιουλίου διεξάγεται ο 6ωρος της Monza. Στις 10 Σεπτεμβρίου γίνονται οι 6 ώρες στο Fuji και το πρωτάθλημα τελειώνει στο Μπαχρέιν με τον 8ωρο αγώνα στις 4 Νοεμβρίου.
