Πριν ένα χρόνο η Moto Guzzi ξεκίνησε μια νέα σελίδα στην ιστορία της με το V100 Mandello S καθώς ήταν το πρώτο μοντέλο που φορούσε το νέο κινητήρα της ιταλικής εταιρίας.
Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Το sport-tourer αυτό μοντέλο αμέσως τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του αλλά κακά τα ψέματα, όλοι περίμεναν τη adventure εκδοχή του, καθώς πλέον οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες έχουν κυριαρχήσει σχεδόν σε όλους τους κυβισμούς.

Κάπως έτσι λοιπόν η νέα Stelvio έκανε το ντεμπούτο της πέρσι στην EICMA, την Έκθεση του Μιλάνου, και μερικούς μήνες αργότερα βρίσκεται ήδη στη χώρα μας, όπου το δοκιμάζουμε πρώτοι επί ελληνικού εδάφους.
Κύριο χαρακτηριστικό φυσικά, όπως σε όλα τα μοντέλα της Moto Guzzi, είναι ο εγκάρσιος V2 κινητήρας, που πραγματικά μοιάζει η μοτοσυκλέτα να έχει χτιστεί επάνω του. Όσο αφορά το Stelvio ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί αλλά ακολουθώντας την παράδοση τόσο για τη διάταξη του κινητήρα όσο και για τον άξονα.

Η νέα εκδοχή είναι φυσικά υγρόψυκτη για τις προδιαγραφές Euro 5+, και αποδίδει 115 ίππους με ροπή να φθάνει τα 105 Νm στις 6.750 σ.α.λ., καθιστώντας το ιταλικό εργοστάσιο το μοναδικό στην Ευρώπη - και το δεύτερο σε όλο το κόσμο μαζί με τη Harley - που διαθέτει μόνο V2 κινητήρες, σε μία εποχή που ακόμα και η Honda τους έχει εξοβελίσει από την γκάμα της.
V σημαίνει απόλαυση
Όσοι έχουν οδηγήσει μοτοσυκλέτα με V2 κινητήρα όλοι συμφωνούν ότι δεν υπάρχει πιο απολαυστικός κινητήρας – μπορεί να υστερεί σε δύναμη σε σχέση με έναν τετρακύλινδρο, αν και η Ducati σάρωσε το πρωταθλήματα στα SBK με V2- αλλά ο τρόπος λειτουργίας και οι παραγόμενοι κραδασμοί τον κάνουν αξεπέραστο, όσο και εάν αρκετοί προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο.

Στην περίπτωση της Stelvio έχουμε και την ιστορία που κουβαλάει ο συγκεκριμένος κινητήρας, ένα παρελθόν που κάνει τις ιταλικές μοτοσυκλέτες να ξεχωρίζουν.
Κάθε μεγάλο adventure μοντέλο πρέπει να έχει δύναμη χαμηλά καθώς ένα μεγάλο μέρος της ζωής του θα το περάσει με συνεπιβάτη και τριβάλιτσο που έρχονται να προστεθούν στο σχετικά μεγάλο τους βάρος.

Η ζυγαριά στο Stelvio σταματά στα 246 κιλά που το κάνουν ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν μια "πληθωρική" μοτοσυκλέτα αλλά πέρα από αυτό δεν θα δυσκολέψει κανέναν καθώς ξέρει να κρύβει τα κιλά της.
Με καλή γεωμετρία και δύναμη που ξεχειλίζει από το ρελαντί. Με γραμμική απόδοση ανάλογα με το άνοιγμα του γκαζιού και με 5 Riding Modes που προσφέρουν καλύτερη διαχείριση της απόδοσης ανάλογα την οδήγηση και τις συνθήκες.
Ιταλική εμφάνιση και ταπεραμέντο
Μετά από το μάλλον "άτολμο" Mandello, οι Ιταλοί με το Stelvio δείχνουν γιατί είναι μια αξεπέραστη σχολή σχεδίασης, ειδικά στο μηχανοκίνητο. Μια λιτή σχετικά σχεδίαση, δίχως ψεγάδι, που αναδεικνύει τον κινητήρα, με το μονόμπρατσο ψαλίδι/άξονας να δείχνει πανέμορφο. Καμία σχέση με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αφού πέρα από την αισθητική κερδίζει κατά κράτος σε απόδοση και αντοχή.

Μπορεί το Stelvio να είναι μια adventure μοτοσυκλέτα αλλά έχει σπορ ικανότητες καθώς το στήσιμο είναι "ιταλικό", κάτι που καταλαβαίνεις στο δρόμο πιέζοντας τη μοτοσυκλέτα στο όριο σε κάποιο στριφτερό κομμάτι.
Επίσης, τα φρένα της Brembo είναι... άγκυρες, που κάποτε θα συναντούσες σε μοντέλα supesport. Έχουν αρκετό "δάγκωμα" στην πρώτη πίεση της μανέτας, μια απόδοση που μας αρέσει και προσωπικά.
Οι αναρτήσεις ρυθμίζονται ως προς την απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση και έχουν προσανατολισμό στην άνεση χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την οδική συμπεριφορά.

Σίγουρα κάποια στιγμή θα δούμε και έκδοση "S", με ημι-ενεργές αναρτήσεις Öhlins που μεταβάλουν σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά τους, και λειτουργούν σύμφωνα με τα Riding Modes.
Με τιμή τις 16.499 ευρώ, η νέα Moto Guzzi Stelvio θεωρείται ένα από τα οικονομικότερα μεγάλα adventure μοντέλα. Μια τιμή που περιέχει όχι μόνο απόδοση, ιταλικό στυλ και παράδοση, αλλά και αρκετή τεχνολογία.
Όπως για παράδειγμα το πιο εύκολο στη χρήση, σε μοτοσυκλέτα, cruise control, τον πλευρικό φωτισμό – ανάβει όταν πλαγιάζει η μοτοσυκλέτα για να φωτίζει το εσωτερικό της στροφής - το cornering ABS, αλλά και πακέτο συσκευών τεχνολογίας PFF Rider Assistance Solution, που αφορούν την ασφάλεια των αναβατών και είναι διαθέσιμες στην πιο ακριβή έκδοση (17.299 ευρώ).