Γνωρίστε τον άνθρωπο πίσω από το ασύλληπτο ρεκόρ ταχύτητας του YangWang U9 Xtreme

Ο Marc Basseng μιλάει στο Top Gear για το σπουδαίο επίτευγμα του ρεκόρ ταχύτητας με το ηλεκτρικό Yangwang U9 Xtreme και λέει πως "θα μπορούσε να είχε κρατήσει το γκάζι πατημένο για άλλο 1,5 δευτερόλεπτο".

Yangwang U9 Xtreme Ρεκόρ ταχύτητας

Ο Γερμανός οδηγός αγώνων Marc Basseng δεν είναι άγνωστος στον κόσμο των ρεκόρ. Το 2007 σημείωσε ρεκόρ γύρου στο Nurburgring για supercar νόμιμου για χρήση στο δρόμο με χρόνο 7:27.82 στο τιμόνι της Pagani Zonda F, ενώ το 2010 κατέκτησε το ίδιο επίτευγμα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο, οδηγώντας την Zonda R σε χρόνο 6:47.5.

Διαβάστε Επίσης

Με θητεία σε αγώνες GT και αρκετές νίκες σε 24ωρους αγώνες σε Nurburgring, Daytona και Spa, ο Basseng στα 46 του χρόνια, δείχνει ότι παραμένει ακμαίος. Την περασμένη εβδομάδα πέτυχε ένα ακόμη εντυπωσιακό κατόρθωμα.

Yangwang U9 Marc Basseng

Οδήγησε το Yangwang U9 Xtreme στα 496,3 km/h στην πίστα ATP Papenburg, κατακτώντας έτσι τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο, ξεπερνώντας το ρεκόρ των 490,7 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Τρεις γύροι ήταν αρκετοί

Ο Basseng χρειάστηκε μόλις τρεις γύρους για να γράψει ιστορία. Στον πρώτο άγγιξε τα 482 km/h, στον δεύτερο τα 486 km/h, και στον τρίτο κατέγραψε την απόλυτη επίδοση των 496,3 km/h.

Yangwang U9 Xtreme Ρεκόρ ταχύτητας

Όπως αποκάλυψε, ο υπολογιστής έδειξε ότι υπήρχε περιθώριο να επιταχύνει για 1,5 δευτερόλεπτο ακόμη, ενώ ο επικεφαλής μηχανικός του project, Daniel Yin, αποκάλυψε ότι το U9 διέθετε ακόμη 250kW (335 ίππους) αχρησιμοποίητης ισχύος.

Καμία ανησυχία για τα ελαστικά

Το U9 Xtreme, παρότι ηλεκτρικό και με βάρος 2.480 κιλά, δεν προβλημάτισε τον Basseng όσον αφορά την αντοχή των ελαστικών. "Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, μπορούσαν να αντέξουν εννέα λεπτά στα 500 km/h στον δοκιμαστικό κύλινδρο. Εδώ, τρέχαμε στο όριο μόνο για τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα", εξήγησε.

Η ευθεία του ATP Papenburg είναι μικρότερη από 4 χλμ., σημαντικά μικρότερη από την Ehra-Lessien της Bugatti. Όμως ο Basseng ξεκαθαρίζει ότι το μήκος της δεν αποτέλεσε εμπόδιο: "Βγαίνω από την καμπύλη με 300 km/h, και θα μπορούσα να πάω και πιο γρήγορα, αλλά δεν ήθελα να πιέσω πολύ τα ελαστικά με πλευρικά φορτία".

Yangwang U9 Xtreme Ρεκόρ ταχύτητας

Η εμπειρία του ηλεκτρικού hypercar

Περιγράφοντας τη διαφορά ανάμεσα σε ένα συμβατικό supercar και το ηλεκτρικό U9 Xtreme, ο Basseng ήταν σαφής: "Με αυτό το αυτοκίνητο μπορείς να συγκεντρωθείς απόλυτα στην οδήγηση. Δεν κοιτάς στροφές, δεν αλλάζεις ταχύτητες, δεν υπάρχει καμία διακοπή στην παροχή ισχύος. Όταν πατάς το boost switch, είναι σαν να περνάς από ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο σε έναν πύραυλο."

Παρότι το περιγράφει με άνεση, δεν παραλείπει να αναφέρει ότι η εμπειρία δεν είναι χωρίς ρίσκο. "Πάνω από τα 400 km/h, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει κάθε 10-15 km/h. Θέλει πολύ προσοχή."

Yangwang U9 Marc Basseng

Επιστροφή στην καθημερινότητα

Ο Basseng δηλώνει πως η αγάπη του για την οδήγηση δεν έχει μειωθεί:
"Είμαι 46 και δεν έχω χάσει το πάθος μου. Θέλω να τρέχω κάθε Σαββατοκύριακο. Ελπίζω να συνεχιστεί η συνεργασία με την BYD. Και φυσικά, το Nurburgring θα είναι πάντα το αγαπημένο μου μέρος. Έχω ήδη 26 νίκες εκεί και μία στον 24ωρο αγώνα του 2021."

Yangwang U9 Marc Basseng

Όσο για το τι ακολούθησε του ρεκόρ ταχύτητας, ο Basseng λέει πως: "Οδήγησα 600 χιλιόμετρα για να επιστρέψω σπίτι και ξύπνησα στις 6 το πρωί για να πάω τα παιδιά στο σχολείο." Απόδειξη ότι, τελικά, είναι κι αυτός άνθρωπος. Έστω και με επιδόσεις εφάμιλλες ενός πύραυλου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network