Koenigsegg: Τα ηλεκτρικά hypercars "χρειάζονται λόγο ύπαρξης"

Ο Christian von Koenigsegg μας μιλάει για τα ηλεκτρικά hypercars που "χρειάζονται λόγο ύπαρξης" και για το τρομακτικό κυνήγι της τελικής ταχύτητας πάνω από 482 km/h

Το αφεντικό της Koenigsegg εκτιμά ότι τα "ακραία" ηλεκτρικά hypercars πρέπει να προσθέσουν κάτι στο μείγμα και όχι μόνο ταχύτητα για να αξίζουν τον κόπο. Μιλώντας στο Top Gear, ο Christian von Koenigsegg επιβεβαίωσε την πρόθεση της εταιρείας του να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό hypercar, αλλά σημείωσε πως αυτό παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες. Θα μπορούσε ίσως να ρωτήσει τον "δημιουργό" του Alieno Unum πώς γίνεται -αλλά ας σοβαρευτούμε.

O Christian von Koenigsegg ενώ οδηγεί το Jesko

Ποια είναι η πρόκληση για τα ηλεκτρικά hypercars κύριε Koenigsegg;

"Αυτή είναι η πρόκληση για όλες τις μάρκες hypercars", είπε, όταν πιέστηκε για το πώς θα κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συναρπαστικά. "Υπάρχουν τρόποι. Δεν νομίζω ότι κάποιος έχει καταφέρει ακόμα να πετύχει την τεράστια διαφοροποίηση από ένα Tesla Model S Plaid ή μια Porsche Taycan Turbo. Πιστεύω ότι είναι τόσο κοντά σε επιδόσεις και εμβέλεια σε ένα hyper EV που είναι λίγο ενοχλητικό".

"Νομίζω ότι πρέπει να έχεις έναν λόγο ύπαρξης. Το να το κάνεις απλώς για να είσαι cool, αλλά να μην προσθέτεις χαρακτηριστικά ή λειτουργίες με νόημα, και μετά να χρεώνεις δέκα φορές περισσότερο, αυτό δεν μου κάνει", πρόσθεσε.

Έδειξε αυτό που ήδη κάνει, αναφερόμενος στο ηλεκτροκίνητο στοιχείο της Koenigsegg Gemera. "Αναπτύσσουμε ήδη την μπαταρία, τον μετατροπέα και τους ηλεκτροκινητήρες. Θα έχουμε τους πιο πυκνούς σε ισχύ ηλεκτροκινητήρες και σύστημα re-gen στον κόσμο, αλλά αυτό είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης".

Koenigsegg Gemera

Δεν φτάνει να μειώσεις το βάρος, χρειάζονται και άλλα

"Δεν έχει πολύ μεγάλη διαφορά αν είστε 20 κιλά ελαφρύτεροι στον ηλεκτρικό κινητήρα και τo σύστημα re-gen. Αυτό βοηθάει, αλλά δεν κάνει τεράστια διαφορά. Είναι δύσκολο να το κάνεις, και πρέπει να το κάνεις αν μπορείς, αλλά αυτό είναι μόνο το 10% αυτού που σκέφτομαι ότι πρέπει να είναι διαφορετικό" προσθέτει ο επικεφαλής της Koenigsegg.

(Μια σύντομη σημείωση σχετικά με τη Gemera -το εργοστάσιο τώρα χτίζεται και θα πρέπει να είναι έτοιμο και λειτουργικό μέχρι τον Απρίλιο του 2023. "Παρόλο που ο κόσμος βρίσκεται σε μια παράξενη καμπή όσον αφορά τα υλικά και ούτω καθεξής, φαίνεται ότι θα προλάβουμε αυτό το χρονοδιάγραμμα", μας είπε ο Christian. Οι παραδόσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2023).

Ο Koenigsegg επανέλαβε επίσης την επιθυμία του να ξεπεράσει το φράγμα των 482 km/h με ένα Jesko Absolut, αλλά προειδοποίησε για ορισμένους από τους κινδύνους που ενέχει μια τέτοια προσπάθεια. "Με τα νούμερα που βλέπουμε και τις επιδόσεις που έχουμε ήδη βιώσει, θα ήταν κρίμα να μην δείξουμε τι μπορεί να κάνει".

Για τις τελικές ταχύτητες που τρομάζουν

"Την ίδια στιγμή είναι πραγματικά τρομακτικά πράγματα. Κάναμε το ρεκόρ αυτοκινήτου παραγωγής σε δύο κατευθύνσεις με 445 km/h στη Νεβάδα σε ανοιχτό δρόμο -είναι απλά σούπερ επικίνδυνο".

"Θα ήθελα να έχω μια κλειστή περιοχή, όπως ίσως η Ehra-Lessien (σ.σ περιοχή με πίστα δοκιμών στην Γερμανία), που είναι πολύ φαρδιά, επειδή είναι αρκετά τρομακτικό έτσι κι αλλιώς. Θα θέλαμε οπωσδήποτε να το κάνουμε αυτό μόνο και μόνο για λόγους ασφαλείας. Να ελέγξουμε τον χώρο, τον δρόμο, να έχουμε έναν έμπειρο οδηγό".

Ο Christian von Koenigsegg

Και σχετικά με το θέμα της homologation αυτοκινήτων, επεσήμανε τα μέτρα που έχει λάβει η εταιρεία προκειμένου να καταστήσει τα αυτοκίνητά της όσο το δυνατόν πιο έτοιμα για παραγωγή. "Αν κοιτάξετε τους διεκδικητές [για το στέμμα των 482+ km/h], τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν homologation. Για εμάς, το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής μας πηγαίνει σε δοκιμές πρόσκρουσης, αερόσακους, δοκιμές εκπομπών ρύπων, OBD, συμμόρφωση της παραγωγής... όλα αυτά τα είδη των μικρών, ενοχλητικών λεπτομερειών που είναι σχεδιασμένα για αυτοκίνητα μαζικών πωλήσεων και που μας επιτρέπουν να διαθέτουμε το αυτοκίνητό μας σε όλες τις αγορές του κόσμου".

"Και φυσικά κάνει το αυτοκίνητο βαρύτερο, πιο πολύπλοκο, δίνει στον κινητήρα λιγότερη ισχύ. Είμαι εντυπωσιασμένος από όλα αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά δεδομένου ότι δεν έχουν αυτή την homologation, είναι σαν να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια. Αν το βάλεις αυτό στο μείγμα, μπορείς να φέρεις αυτά τα 'πυραυλοκίνητα' αυτοκίνητα από τις πεδιάδες αλατιού του Bonneville - δεν έχουν αερόσακους, ούτε έλεγχο εκπομπών ρύπων, ούτε OBD (On board-diagnostics). Και πάνε με 1.600 km/h".

"Είναι πολύ εντυπωσιακό αυτό που κάνουν, αλλά πρέπει να υπάρχει αυτή η διάκριση ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο με πλήρη homologation παραγωγής και σε κάτι που είναι εντελώς ελεύθερο και μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις. Υπάρχει διαφορά στην προσπάθεια και στην πολυπλοκότητα".

Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko