
Μπορεί ο Sebastien Loeb να κέρδισε στα 48 του αγώνα του WRC και να έβαλε ένα ακόμη κομμάτι στα χιλιάδες που συνθέτουν το παζλ του μύθου του καλύτερου οδηγού στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Μπορεί η M Sport να πήρε σπουδαία νίκη χάρη στον Αλσατό και να επέστρεψε στον ρόλο του πρωταγωνιστή στο WRC. Μπορεί η νέα εποχή των αγωνιστικών του πρωταθλήματος να ξεκίνησε εντυπωσιακά. Μπορεί πολλά εδώ που τα λέμε.

Όμως για εκείνους που ενδιαφέρονται για την ουσία, το άλμα που έχει κάνει ο Gus Greensmith την φετινή χρονιά μοιάζει ως η μεγαλύτερη είδηση μέχρι τώρα, δεδομένου πως ο 26χρονος Βρετανός ξεκίνησε το πρωτάθλημα σαν έτοιμος από καιρό να ανταποκριθεί σε ένα ηγετικό ρόλο που αναζητούσε η M Sport στην εμπλοκή της.
Είναι ουσιαστικά τρίτος στην βαθμολογία μετά τους δύο πρώτους αγώνες, επιδεικνύοντας σταθερότητα με δύο πέμπτες θέσεις. Έχει πάρει την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή, κάτι που ήταν ένας διακαής πόθος και κυρίως δείχνει να έχει προσαρμοστεί στις συνθήκες που έχουν δημιουργήσει τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Και ποιος τα έχει κάνει όλα αυτά; Ο Gus Greensmith, ένας οδηγός που μέχρι πέρσι όλοι θεωρούσαμε πως συμμετέχει στο πρωτάθλημα χάρη στα πολλά χρήματα που πληρώνουν οι εταιρείες του Charles Greensmith, του πατέρα του. Τι τύπος είναι όμως ο Gus Greensmith τελικά;
"Μικρός έπαιζα ποδόσφαιρο όμως κάποια στιγμή ο πατέρας μου άρχισε να κάνει κάποια ράλι ερασιτεχνικά. Τον παρακολουθούσα και άρχισα να συνειδητοποιώ οτι μου άρεσε πολύ και ήθελα να δοκιμάσω. Εξάλλου υπήρχε το μικρόβιο με τους τροχούς και τους κινητήρες. Στην αρχή ήταν τραίνα, μετά αεροπλάνα και τελικά το πάθος μου έγινε τα αυτοκίνητα", είπε ο Greensmith στην συνομιλία που είχαμε εν μέσω των δοκιμών για το Ράλι Κροατίας που έρχεται αυτή την εβδομάδα.

Με τον Charles υπάρχει μια ιδιαίτερη σχέση. Για την ακρίβεια ο Charles μοιάζει να είναι ένας οπαδός του Gus που παρακολουθεί όλους τους αγώνες ανελλιπώς. Νέος και παθιασμένος, αν δεν τον ξέρεις μπορείς να τον μπερδέψεις με τον μεγάλο του αδελφό.
"Είναι καταπληκτικός", λέει ο Gus Greensmith για τον πατέρα του, "Τον βλέπω περισσότερο σαν φιλαράκι. Είναι χαλαρός και πολύ ανοιχτός χαρακτήρας. Μεγαλώνοντας είχαμε πάντα στενή σχέση και τέτοιου είδους επαφή. Του οφείλω ένα χρέος που δεν μπορεί να πληρωθεί με κανέναν τρόπο για τον χρόνο και την υποστήριξη που μου έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια. Όμως το διασκεδάζει και εκείνος όσο και εγώ. Έτσι προς το παρόν, ζούμε μαζί το όνειρο αυτό".

Και τώρα προετοιμάζεσαι για την Κροατία, όπου πέρσι είχες ένα αγωνιστικό τριήμερο με ανάμεικτα συναισθήματα αν δεν κάνω λάθος.
"Βασικά πέρσι από την Κροατία ξεκίνησε να μου πηγαίνει καλά η χρονιά. Άρχισε να βελτιώνεται η απόδοσή μου μετά από εκείνον τον αγώνα, άρα οι αναμνήσεις που έχω από εκεί είναι κυρίως καλές. Μπορούσαμε σίγουρα να κάνουμε κάποια πράγματα καλύτερα και τα έχουμε εντοπίσει ώστε να το κάνουμε φέτος. Υπήρξε πολύς χρόνος από τη Σουηδία και έπειτα και είχα την ευκαιρία να δουλέψω αρκετά. Δεν έκατσα και πολύ. Ήρθε και ο Chris Patterson στην Αγγλία για μερικές ημέρες. Φτιάξαμε τις σημειώσεις, δουλέψαμε λίγο και την Πορτογαλία και την Σαρδηνία. Είμαστε σε καλό στάδιο πιστεύω".
Πως τον "ξεκλείδωσε" ο Chris Patterson
Ο Chris Patterson πρέπει να είναι κάποιος τυφλός για να μην αναγνωρίζει, πως είναι εκείνος που έκανε τον Greensmith αγωνιστικά… άντρα. Η συνεργασία τους πέρσι έδειξε στον νεαρό πως πρέπει να δουλεύει ένας οδηγός αγώνων που στοχεύει στις νίκες και στις επιτυχίες. Ένας οδηγός αγώνων που μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας κορυφαίας ομάδας όπως η M Sport.

"Έπειτα από μια χρονιά με τον Chris είμαι πλέον σε θέση να βλέπω σε ποιους τομείς χρειάζομαι βελτίωση και που πρέπει να επικεντρωθώ. Καταφέρνω πλέον να παίρνω το καλύτερο από τον εαυτό μου. Γιατί το ταλέντο και η σκληρή δουλειά υπάρχουν και υπήρχαν πάντα, όμως τώρα φαίνονται και τα καταλαβαίνουν και οι άλλοι, όπως αντιλαμβάνονται τώρα πια, γιατί επιμένω τόσα χρόνια".
Είσαι όμως νέος και ειδικότερα πολύ νέος σε αυτήν την πορεία κορυφής, φαντάζομαι πως κάποια πράγματα χρειάζονται ακόμη βελτίωση, σωστά;
"Φυσικά, όμως το θέμα είναι πως αρκετά από αυτά που είχαμε θέσει από πέρσι ως κύρια στοιχεία αυτής της βελτίωσης φαίνεται πως έχουν έρθει, έτσι θα έλεγα πως τώρα χρειάζονται δουλειά οι μικρές λεπτομέρειες που θα φέρουν το κάτι περισσότερο. Δεν υπάρχουν πια τόσο σημαντικοί παράγοντες τους οποίους πρέπει να βελτιώσω γιατί είμαστε εκεί που θέλουμε".

Στην εποχή των υβριδικών
Φέτος όμως έχετε και νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία χρειάστηκαν εξ αρχής μια προσαρμογή και υποθέτω αυτό είναι ένα πεδίο το οποίο μπορεί να παίξει ρόλο στην εμφάνιση του κάθε οδηγού.
"Θα έλεγα πως η βασική αρχή δεν έχει αλλάξει. Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τρόπο οδήγησης. Σίγουρα πρέπει να σκεφτόμαστε περισσότερο πως θα αξιοποιήσουμε το υβριδικό σύστημα, αλλά οδηγικά αυτό δεν απαιτεί κάτι πολύ διαφορετικό από εμάς. Η μονάδα του ηλεκτροκινητήρα μας φέρνει μεγαλύτερο ροπή μέσα στην ειδική και το πιο πονηρό κομμάτι θα έλεγα, είναι να μην την χάσεις αυτή την ροπή σπινιάροντας, όταν βρίσκεσαι σε ένα γλιστερό οδόστρωμα ή σε επιφάνειες χωρίς πρόσφυση. Άρα το σημαντικότερο είναι να αξιοποιήσεις την έξτρα δύναμη του υβριδικού συστήματος και αυτό θα είναι ακόμη σημαντικότερο τώρα που θα αρχίσουμε τους χωμάτινους αγώνες".

Το Ford Puma αποδεικνύεται πολύ καλό και πολύ δημοφιλές ήδη, αλλά το σημαντικότερο είναι πως αποδεικνύεται αποτελεσματικό. Εσύ προσωπικά πως την αισθάνεσαι μέχρι τώρα αυτήν την νέα εποχή στα αγωνιστικά του WRC;
"Ασφαλώς πρέπει να εξελίσσεσαι και δεν μπορείς να μείνεις στάσιμος, έτσι έπρεπε να περάσουμε στην εποχή των υβριδικών κάποια στιγμή. Η επιπλέον δύναμη των 150PS είναι πολύ χρήσιμη και νομίζω πως αν είχαμε κάποια από τα περσινά αεροδυναμικά βοηθήματα, τα αυτοκίνητα θα ήταν απίστευτα. Πάντως τώρα στην ευθεία είναι τρομερά γρήγορα και ευχαριστιέμαι πάρα πολύ να τα οδηγώ. Το απολαμβάνω πολύ!"
Αλματώδης εξέλιξη και νέοι στόχοι
Τελειώνοντας πέρσι το πρωτάθλημα ο Gus Greensmith είχε θέσει ως στόχο την νίκη σε μια ειδική. Τώρα μοιάζει μετριοπαθής αυτή η προσέγγιση γιατί αυτό το "καστρο" έπεσε από τον πρώτο φετινό αγώνα. Άλλαξαν άραγε οι στόχοι του; Προσαρμόστηκαν στην βελτίωση που επιδεικνύει ο ίδιος στους πρώτους φετινούς αγώνες;
"Οι στόχοι ήταν δύο. Ναι, ήταν να κερδίσουμε μια ειδική διαδρομή αλλά ήταν να ανέβουμε και σε ένα βάθρο. Έτσι δεν αλλάζουν οι στόχοι για μένα. Θέλω ένα βάθρο και θεωρώ το Ράλι Κροατίας μια καλή ευκαιρία για αυτό. Δείξαμε στο Μοντε Κάρλο πως μπορούμε και είναι ένας από τους αγώνες στους οποίους είμαι σχετικά έμπειρος για την ηλικία μου. Σίγουρα θα έρθει το βάθρο κάποια στιγμή. Νομίζω πως το ερώτημα πλέον είναι το πότε. Εγώ συνεχίζω τη σκληρή δουλειά για να διασφαλίσω ότι θα έρθει όσο το δυνατόν συντομότερα. Και μετά ακολουθεί ο επόμενος στόχος".
Δηλαδή η νίκη, αλλά ακόμη και χωρίς αυτήν ο Greensmith καταφέρνει να έχει τους περισσότερους βαθμούς ανάμεσα στους βασικούς οδηγούς της Ford και να είναι ουσιαστικά τρίτος στην βαθμολογία. Φαίνεται να αξιοποιεί ήδη τις χάρες του Ford Puma και θεωρεί οτι μπορεί να συνεχίσει.
"Για μένα σίγουρα θα παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ο Craig (Breen) όσο αποκτά χρόνο στο αυτοκίνητο θα βρίσκει την ταχύτητα, όπως συμβαίνει και με εμένα. Ήταν μεγάλη υπόθεση η παρουσία του Loeb στο Μόντε Κάρλο. Η εμπειρία του βοηθά όλη την ομάδα και ιδιαίτερα οδηγούς όπως εγώ που μαθαίνουμε πολλά από εκείνον. Μακάρι να τον έχουμε μαζί μας σε περισσότερους αγώνες μέσα στη χρονιά, αλλά νομίζω πως είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε τα πολύ καλά αποτελέσματα φέτος".
Του άρεσε το Ακρόπολις;
"Ω, ναι! Ήταν εξαιρετικός αγώνας. Τον απόλαυσα. Ιδιαίτερα τις ειδικές του Σαββάτου, μου άρεσαν πάρα πολύ".
Η Ford έχει πραγματικούς θαυμαστές στην Ελλάδα και σας περιμένουν κάθε χρόνο. Φέτος με το Puma πιστεύω πως η κατάσταση θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή για εσάς.

"Και πέρσι θέλαμε να τα πάμε καλύτερα, αλλά με το φετινό αυτοκίνητο θεωρώ πως θα είμαστε πολύ πιο ανταγωνιστικοί για να ικανοποιήσουμε και τους Έλληνες φίλους της ομαδας. Θα έχουμε μια καλύτερη ιδέα για το που είμαστε στο χώμα σύντομα και θα ξεκινήσουμε από εκείνο το σημείο για να έρθουμε στην Ελλάδα και να τα πάμε καλύτερα".