Η Xiaomi δείχνει αποφασισμένη να εντείνει την παρουσία της στον χώρο του αυτοκινήτου και, σύμφωνα με ρεπορτάζ του κινεζικού Sina Tech, ετοιμάζει τρία νέα μοντέλα που αλλάζουν αισθητά το εύρος και τον χαρακτήρα της γκάμας της. Θα ακολουθήσουν τα ήδη υπάρχοντα Xiaomi SU7 και Xiaomi YU7 που αναμένονται στην Ευρώπη το 2027.

Πρόκειται για ένα μεγάλο οικογενειακό SUV, ένα σπορ crossover υψηλών επιδόσεων και μια επιμηκυμένη executive λιμουζίνα, τα οποία θα πλαισιώσουν τα ήδη γνωστά SU7 και YU7 και πιθανότατα θα σηματοδοτήσουν την πρώτη είσοδο της Xiaomi στην τεχνολογία των extended-range ηλεκτρικών (EREV).
Στην κορυφή της νέας τριάδας βρίσκεται το YU9, με κωδική ονομασία "Kunlun". Ένα μεγάλο SUV, μήκους άνω των 5,2 μέτρων, με έξι ή επτά θέσεις, σχεδιασμένο ξεκάθαρα για την οικογενειακή κατηγορία όπου κυριαρχούν στην Κίνα μοντέλα όπως το Li Auto L9 και το Huawei-backed Aito M9. Σε αντίθεση με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Xiaomi μέχρι σήμερα, το YU9 αναμένεται να υιοθετήσει σύστημα EREV, δηλαδή ηλεκτρική κίνηση με θερμικό κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια.
Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Oι κατασκευαστές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα EREV για να προσφέρουν μεγάλα ταξίδια χωρίς το άγχος της φόρτισης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο ίδιος ο Lei Jun, ιδρυτής και CEO της Xiaomi, βρέθηκε πρόσφατα στο Παμίρ της επαρχίας Xinjiang, συμμετέχοντας σε δοκιμές αντοχής, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία του YU9 για το "οικογενειακό" προφίλ της φίρμας.

Σε τελείως διαφορετικό ύφος κινείται το Xiaomi YU7 GT, ένα σπορ crossover που φαίνεται να αποτελεί το πρώτο σοβαρό άνοιγμα της Xiaomi προς την ευρωπαϊκή αγορά. Το μοντέλο έχει εντοπιστεί επανειλημμένα στο Nürburgring, στοιχείο που δείχνει ξεκάθαρα προσανατολισμό στις υψηλές επιδόσεις. Βασισμένο στο YU7, το GT στοχεύει απευθείας το Tesla Model Y Performance, με τη Xiaomi να αφήνει εδώ και καιρό να εννοηθεί ότι η ευρωπαϊκή της πρεμιέρα θα μπορούσε να έρθει γύρω στο 2027.
Η τριάδα ολοκληρώνεται με το SU7 L, μια επιμηκυμένη executive λιμουζίνα που ανεβάζει το SU7 σε πιο πολυτελή επίπεδα. Με μήκος που ξεπερνά επίσης τα 5,2 μέτρα και μεταξόνιο άνω των 3,1 μέτρων, το SU7 L διαφοροποιείται αισθητά από το απλό SU7 των 4.997 χλστ. και των 3.000 χλστ. μεταξονίου. Φωτογραφίες από την Κίνα δείχνουν καθαρά την επιμήκυνση πίσω από την κολόνα Β, με φιλοσοφία που θυμίζει executive εκδόσεις ευρωπαϊκών premium sedan, χωρίς όμως τις σχεδιαστικές ακρότητες τύπου Panamera.

Σε επίπεδο αριθμών, η Xiaomi συνεχίζει να κινείται εντυπωσιακά. Τον Νοέμβριο παρέδωσε 46.249 οχήματα, σχεδόν διπλασιάζοντας τις επιδόσεις της σε ετήσια βάση (+99,73%), παρά μια μικρή μηνιαία κάμψη 4,94%, την πρώτη από τον Ιούλιο. Το πιο ουσιαστικό νέο, ωστόσο, είναι ότι στο τρίτο τρίμηνο του 2025 κατέγραψε για πρώτη φορά κερδοφορία στον τομέα EV και AI, με καθαρά κέρδη περίπου 700 εκατ. γουάν (περίπου 90 εκατ. ευρώ), μόλις 19 μήνες μετά το λανσάρισμα του πρώτου SU7. Για μια "νεοφερμένη" στην αυτοκίνηση, αυτό από μόνο του λέει πολλά.



